شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سعید علیجانی رهبر ارکستر «موسیقی نو» در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

سعید علیجانی می گوید مردم از موسیقی های تفننی خسته شده اند و به دنبال موسیقی جدی هستند. موسیقی جدی مانند آبی است که راه خود را پیدا می کند.
سعید علیجانی رهبر ارکستر موسیقی نو در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: متاسفانه موسیقی راه خود را گم کرده است و موسیقی های امروزی به اسم تفنن منتشر می شوند در صورتیکه اسم این موسیقی ها حتی تفننی نیست. مخاطب فکر می کند این نوع موسیقی ها باید باشد در صورتیکه اگر موسیقی جدی را گسترش دهیم و سبب آگاهی مردم شویم می توانیم راه دیگری برای مخاطبان موسیقی باز کنیم.

مردم از موسیقی‌های تفننی خسته شده اند | متاسفانه موسیقی راه خود را گم کرده است!

این رهبر ارکستر در ادامه بیان کرد: خوشبختانه فضای مجازی خیلی کمک کرد تا مخاطب بیشتر با موسیقی جدی آشنا شوند و متوجه شدند این موسیقی ها که منتشر می شوند هیچ تفننی به وجود نمی آورند. درباره موسیقی پاپ باید بگویم که عامه پسند است و فقط تعدادی به سمت این موسیقی گرایش دارند. موسیقی که فقط توسط آقایان اجرا می شود و از هنر بانوان اصلا استفاده نمی شود. مردم از این نوع موسیقی ها خسته شده اند و به دنبال موسیقی جدی هستند. موسیقی جدی مانند آبی است که راه خود را پیدا می کند.
وی افزود: الان مردم به سمت موسیقی کلاسیک گرایش پیدا کرده اند و خانواده ها بسیار آگاه تر شده اند و اگر تصمیم می گیرند فرزندان خود موسیقی را یاد بگیرند با تحقیق و پرس و جو بهترین نوع موسیقی را انتخاب می کنند. مردم با سوادتر شده اند و رسانه ها برای آگاهی بخشی بسیار کمک می کنند. جوان هایی که امروز مراجعه می کنند واقعا آگاه هستند و با ما درباره موسیقی کلاسیک صحبت می کنند. من واقعا لذت می برم که یک نوجوان ۱۶ ساله با من درباره فرق باخ و بتهوون صحبت می کند.
این هنرمند در ادامه تاکید کرد: مدتی پیش با یکی از دوستانم در خارج از کشور صحبت می کردم و می گفت زمانیکه به کنسرت موسیقی کلاسیک می رویم تمام سرها سفید است ولی من با افتخار گفتم در ایران شرایط انقدر خوب شده است که تمامی سرها سیاه است یعنی همه جوان ها به این کنسرت ها می آیند و این فقط به خاطر این است که آگاهی مردم بیشتر شده است.
وی در پایان گفت: موسیقی تفننی چیزی به اسم تفنن ایجاد نمی کند و انقدر این قطعات زیاد هستند که هر روز یک سری آهنگ مشابه هم منتشر می شود. امروزه جوانان و خانواده ها بیشتر به سمت موسیقی کلاسیک می آیند و دوست دارند این نوع موسیقی را کشف کنند و به دنبال جریان جدی موسیقی هستند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار