جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

ایفای نقش در زندگی زیباست برایم تجربه ای دل انگیز بود چرا که علاوه بر همکاری در کنار  تیم حرفه ای و کاربلد، ایفاگر شخصیتی بودم که سمبل و نماد نبرد و جنگیدن برای زندگی است و سعی دارد با مخاطب ارتباط  ملموس و قابل باوری بر قرار کند.

ایران جعفری متولد ۱۳۷۸که با فارغ التحصیلی در رشته مدیریت فرهنگی و هنری با نقش آفرینی در سریال پول کثیف ساخته  جواد افشار در سال ۸۲ وارد دنیای بازیگری شد. بازی در سریال "کمکم کن" و  "غریبانه" ساخته قاسم جعفری در سال ۸۳ و ایفای نقش در فیلم کوتاه "دو راه حل برای یک مسئله" به کارگردانی قاسم جعفری به سفارش یونیسف و بازی در مجموعه "زندگی زیباست" را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. او  به مدت ۱۰ سال نوازنده پیانو زیر نظر استاد وارطان ساهاکیان بوده و علاوه بر تدریس پیانو در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد،

جعفری در حال حاضر یکی اعضای پادکست کارکسب است.

ایران جعفری در گفت و گو با دیباچه گفت: با توجه به اینکه در این سریال نقش کوتاهی را ایفا میکنم سعی کردم با تراشیدن ابرو و دو ردیف جلوی موهایم مژده بیشتر باورپذیر شود و به دل مخاطب بنشیند و  مخاطب را بیشتر به سمت دیالوگ و بازی متوجه کنم تا او درگیر گریم نباشد و همچنین در این زمینه تلاش بسیار کردم تا با نقش مژده همذات پنداری کنم وبا دقت در نوع لحن و شخصیت او بتوانم، شخصیت مژده را برای مخاطب ملموس کنم.

سعی کردم نقش مژده را با لحن و بیانم، بیشتر برای مخاطب باور پذیر کنم | شخصیت مژده سمبل جنگیدن برای زندگی پر امید است

او افزود: یکی از آشنایان ما متاسفانه درگیر این بیماری هستند و من مدت زیادی با او در ارتباط بودم  و برای نقش مژده نیز از ایشون در کنار سختی ها، امیدی که دارند سعی کردم الهام بگیرم و علاوه بر آن با دیدن چند فیلم خارجی در خصوص سرطان باعث شد شکل بندی در ذهنم داشته باشم تا بتوانم ایده گرفته و در نقش مژده پیاده کنم.

این بازیگر جوان گفت:  در قسمت ۳۰ دیالوگی پیشنهاد دادم که مورد استقبال پدرم قرار گرفت که این متن بود: " قراره از این به بعد پرچم دار تو باشی، این یادگار من به تو "و علاوه  بر دیالوگ های مختلفی که پیشنهاد دادم نیز موسیقی قسمت ۲۷، ۲۸ و ۳۰ مجموعه "زندگی زیباست" در سکانس های  مینا و مژده  به کار رفته  پیشنهاد من بود که به نظرم موسیقی توانسته مژده را برای مخاطب باورپذیر تر کند، تاثیری که امید بخش و در عین حال دوست داشتنی بوده و من خیلی از این جهت بازخورد مثبت دریافت کردم.

او در ادامه اظهار داشت : قبل از بازی در سریال " زندگی زیباست"  بازی در چندین اثر را در کنار پدرم  تجربه کردم و همچنین  مجموعه "پول کثیف" جواد افشار و فیلم کوتاه "دو راه حل برای یک مسئله" بازی داشتم اما "زندگی زیباست" شاید اولین تجربه جدی من در جلوی دوربین بود و پدرم علاوه بر راهنمایی سعی داشتند من را با فضای حرفه ای بیشتر آشنا کنند و تفاوتی بین من و بازیگران دیگر قائل نشوند تا جاییکه حتی سخت گیری انجام میدادند تا بتوانم نقش مژده برای مخاطب بهتر جلوه دهم  تا جایی که ایرادات بازی من گرفته شود.

بازیگر مجموعه "کمکم کن" بیان کرد:  شخصیت مژده اگر چه کوتاه است اما آن را با تمام وجود ایفا کردم و این کاراکتر روی شخصیت مینا تاثیرات مثبت و به یادماندنی خواهد داشت که در ادامه سریال مخاطب با آن مواجه میشود همچنین مژده یک نقش به یادماندنی است که سمبل جنگیدن برای زندگی پرامید به تمام مخاطبان القا خواهد کرد.

سعی کردم نقش مژده را با لحن و بیانم، بیشتر برای مخاطب باور پذیر کنم | شخصیت مژده سمبل جنگیدن برای زندگی پر امید است

بعد از پخش دو قسمت اول مژده، خیلی بازخورد های مثبت و خوبی دریافت کردم و به نظرم لازمه اشاره کنم مژده ای که مردم با نگاه پر مهرشون میبینند و دوستش دارند علاوه بر بازی من حاصل کار گروهی شبانه روزی افرادی در پشت صحنه همچون پریسا شمس که با دقت و ظرافت مژده را شخصیت پردازی کردند و پدرم که بدون  راهنمایی هایش  عملا  این نقش  و این بازی را برایم غیر ممکن میکرد سهم بازی من در تصویر نهایی مژده در مقایسه با عوامل پشت صحنه ناچیزه و من خوشحالم که عضو کوچکی از این گروه مجموعه زندگی زیباست  بودم که تمام تلاش خود را در راستای بهتر شدن این اثر به کار گرفتم تا مجموعه ای در خور مخاطبان را ارائه دهند.

گفتنی است : ایران جعفری به عنوان جوان ترین بازیگر سریال "زندگی زیباست "علاوه بر بازی و عکاسی در این کار، در انتخاب دیگر بازیگران جوان این مجموعه با قاسم جعفری کارگردان این مجموعه همکاری داشته است.

گفت و گو از دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار