جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

با شیوع کرونا در کشور برخی از کارگردانان سینما دست به ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی زدند که این موضوع نشان می‌دهد این ویروس به ضرر سینما اما به نفع نمایش خانگی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، شبکه نمایش خانگی از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ با تولید و پخش مجموعه‌هایی چون «قلب یخی» و «قهوه تلخ» دست به تولید سریال زد. از آن روز تاکنون آثاری زیادی در این حوزه به تصویر کشیده شده است و همواره این پرسش مطرح بوده که آیا شبکه نمایش خانگی را می‌توان رقیب و حتی تهدیدی جدی برای تلویزیون فرض کرد یا هنوز هم نمی‌توان مخاطب میلیونی تلویزیون را با هیچ مدیوم دیگری مقایسه کرد البته این مخاطب میلیونی باعث شده است تلویزیون کمتر به سمت ارتقای کیفی آثار خود حرکت کند و تنها روی کمی بودن آثار توجه داشته باشد در حالی که شبکه نمایش خانگی به واسطه نوپا بودن و حضور تهیه‌کنندگان خصوصی بیشتر در ارایه کارهای جدید قدم برداشته است.

این روزها بازار سریال‌هایی که قرار است برای شبکه نمایش خانگی تولید شود، داغ است حتی داغ‌تر از سریال‌های تلویزیونی. فیلمسازانی که روزگاری تنها برای سینما اثری را تولید می‌کردند حال با نامعلوم بودن وضعیت سینما به واسطه شیوع کرونا در کشور و تعداد زیاد فیلم‌های پشت پرده تصمیم گرفته‌اند خود را در سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی محک بزنند.

ناگفته نماند که این تنها فیلمسازان نیستند که به شبکه نمایش خانگی وارد شده‌اند بلکه تعداد زیادی از بازیگران به دلایل مختلف از جمله آزادی بیشتر و دستمزد بالاتر (که به عقیده برخی از تهیه‌کنندگان منصفانه نیست) نیز به این رسانه کوچ کرده‌اند حتی در این میان برخی از بازیگران و عده‌ای از کارگردانان کاربلد که دیگر تمایلی به حضور در تلویزیون ندارند و این موضوع در آینده قطعا به ضرر تلویزیون تمام می‌شود، وارد شبکه نمایش خانگی شده‌اند.  

البته این روزها تولیدکنندگان آثار در شبکه نمایش خانگی با یک مشکل بزرگ که هنوز هم حل نشده است، دست و پنجه نرم می‌کنند که آن هم گرفتن مجوز است که هنوز مشخص نیست وزارت ارشاد متولی صدور مجوز است یا «ساترا» و یا هر دو.

سازمان سینمایی 6 مردادماه فهرست پروانه‌های ساخت غیرسینمایی صادر شده و فهرست آثار در نوبت بررسی را منتشر کرد که این لیست بیانگر آن است که سازندگان سریال‌های نمایش خانگی با وجود آنکه مسئولان ساترا اعلام می‌کنند که مجوزهای وزارت ارشاد را در حوزه مجموعه‌های نمایش خانگی به رسمیت نمی‌شناسند و سازندگان این دست سریال‌ها از زمستان ۹۹ برای پروانه ساخت (موافقت‌نامه کلی انتشار) باید به ساترا مراجعه کنند، همچنان برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی مراجعه کرده‌اند.

این موضوع قطعا سازندگان را دچار سردرگمی و مشکلات عدیده‌ای می‌کند که لازم است مسئولان ساترا و وزارت ارشاد برای این موضوع به یک جمع‌بندی برسند.

حال در گزارش پیش رو قصد داریم به معرفی سریال‌هایی که قرار است در شبکه نمایش خانگی تولید شوند و یا در آستانه پخش قرار دارند، بپردازیم.

فیلیمو یکی از پلتفرم‌هایی است که این روزها پروژه‌هایی در دست تولید دارد. این پلتفرم در حال حاضر 3 مجموعه «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده، «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان را در حال پخش دارد اما در بخش سریال‌های اختصاصی فیلیمو که در سایت این پلتفرم اعلام شده است چهار سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی، «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم و «میدان سرخ» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی به زودی پخش می‌شوند.

اولین سریال درباره ناصرالدین شاه 10 مردادماه می‌آید

«قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی که اسفند 99 در خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان کلید خورد، یک کمدی خانوادگی در فضای تاریخی است از یکشنبه 10 مردادماه به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.

این سریال اولین تجربه حامد محمدی در زمینه سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی است البته با تجربه‌ای که این کارگردان‌ در ساخت آثار کمدی پُرفروش برای سینما دارد، می‌توان به موفقیت «قبله عالم» نیز امیدوار بود اما باید منتظر ماند و دید سریال در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود یا نه.

با نگاه به لیست بازیگران این سریال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ایفای نقش ناصرالدین شاه می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه کاری حامد کمیلی بازیگر این نقش باشد.

حامد کمیلی، سام درخشانی، هادی کاظمی، شقایق دهقان، اردشیر رستمی، سوگل خلیق، مارین ون هولک، سمانه پاکدل، مهیار پوربابایی، زهرا بهروزمنش، واراند پطروسیان، مجتبی فلاحی و پژمان بازغی با هنرمندی سروش صحت بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال که حامد محمدی نگارش آن را بر عهده داشته آمده است: مادرجان این همه زن را مرخص بفرمایید تا اندرونی کاخ خلوت شود پدر سوخته‌ها مضمون کوک میکنن قبله عالم را هوس‌ران جلوه دهند.

آیا موفقیت «شهرزاد» برای حسن فتحی تکرار خواهد شد؟

حسن فتحی پس از ساخت سریال «شهرزاد» که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد، از زمستان 99 مشغول ساخت دومین سریال خود با نام «جیران» برای شبکه نمایش خانگی است و باید دید این سریال می‌تواند موفقیت «شهرزاد» را برای حسن فتحی تکرار کند یا نه.

از دیگر نقاط جالب توجه این سریال ترکیب متفاوت بازیگران نسبت به اثر پیشین حسین فتحی است؛ حضور بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه کاری او باشد. همچنین حضور پریناز ایزدیار در نقش «جیران»، مریلا زارعی در نقش «مهدعلیا» و امیر جعفری در نقش «صدر اعظم میرزا آقاخان نوری» می‌توان نقطه قوت این سریال برشمرد.

پیش‌بینی نگارنده این مطلب این است که به نظر نمی‌رسد «جیران» همزمان با «قبله عالم» پخش شود چراکه هر دو به دوره‌ای از زندگی ناصرالدین شاه تعلق دارد و شاید پخش هر 2 آن‌ها در یک زمان مناسب نباشد.

داستان این سریال به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می‌گیرد.

بهرام رادان، پری ناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند.

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه-تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد...»

«میدان سرخ» با سه کارگردان!

«میدان سرخ» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی از زمانی که جلوی دوربین رفته است، تاکنون 2 کارگردان عوض کرده است. ابراهیم ابراهیمیان اولین کارگردان این سریال بود که به گفته تهیه‌کننده این سریال باید در پروژه دیگری حاضر می‌شد و کار را به بهرام بهرامیان سپرد از طرف دیگر این کارگردان نیز درگیر بیماری کرونا شد و نتواست کار را ادامه بدهد و در حال حاضر کمال تبریزی کارگردانی ادامه «میدان سرخ» را برعهده دارد.

از طرف دیگر این سریال معمایی هنوز نیامده دچار ممیزی و گفته شده است که تیتراژ این سریال با صدای فرزاد فرزین که پیش از این تجربه بازی و خوانندگی در سریال «عاشقانه»، «مانکن» و «ملکه گدایان» را برای شبکه نمایش خانگی داشته است، ایراد دارد اما تهیه‌کننده این سریال در گفتگو با یکی از خبرگزاری اعلام کرده است که مساله فرزاد فرزین رسما به ما ابلاغ نشده است و ما هم از طریق خبرها متوجه این موضوع شدیم و در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم.

در سریال «میدان سرخ» که در ژانر اکشن و هیجان‌انگیز ساخته می‌شود، حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، علی مصفا، امیرحسین آرمان، کاظم سیاحی، مسعود کرامتی، امید روحانی، بهدخت ولیان، آرمین رحیمیان، سحر نظام دوست، رضا یزدانی و ستاره اسکندری به هنرمندی پرداخته‌اند.

«جزیرهِ» سیروس مقدم به کجا رسید؟

سیروس مقدم پس از ناکامی در ساخت سریال «خواب زده» حال دومین سریال خود در شبکه نمایش خانگی با نام «جزیره» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری که این روزها در تهران در حال تصویربرداری است، کلید زده است. باید منتظر ماند و دید «جزیره» در زمان پخش با چه واکنشی از سوی مخاطبان روبه‌رو خواهد شد.

محمدرضا فروتن که پیش از این تجربه بازی در نمایش خانگی با مجموعه‌های «رالی ایرانی» و «مانکن» را داشته است، یکی از نقش‌های اصلی این سریال را برعهده دارد.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: جزیره مکان نیست، بهانه کشمکش بین آدم‌هایی‌ست که سرنوشت خود را در آن جستجو می‌کنند و دست‌ مایه‌ ست برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آن‌ها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می‌زنند.

در این سریال محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، اکبر زنجانپور، امیر کاظمی، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، زهیر یاری، مینا وحید و... به هنرمندی پرداخته‌اند.

30 سریال؛ وعده فیلیمو به مخاطبان در گزارش سالانه

فیلیمو در گزارش سالانه خود که سال گذشته منتشر کرد، از ساخت 30 سریال خبر داد و 7 سریال مهم را برشمرد که از میان آن‌ها خبر جدیدی از سریال «ماساژور» به کارگردانی محسن تنابنده و «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی نیست البته با انتشار فهرست پروانه‌های ساخت آثار غیرسینمایی توسط سازمان سینمایی سریال «یاغی» اردیبهشت 1400 برای 19 قسمت از این سریال پروانه ساخت دریافت کرده است که این موضوع این گمانه زنی را در پی دارد که احتمالا تصویربرداری کار آغاز شده است. پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی 2 بازیگری هستند که نام آن‌ها برای این سریال رسانه‌ای شده است. 

نماوا فصل جدیدی را در سریال‌سازی آغاز می‌کند

سریال «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی که پخش آن 6 مردادماه به پایان رسید، تنها سریال پلتفرم نماوا در این چند وقت اخیر بود که پخش شد اما این پلتفرم با شعار «قصه‌ها منتظر نمی‌مانند...» اعلام کرده است که پخش سریال‌های اختصاصی نماوا به زودی آغاز می‌شود.

سریال‌های «خاتون»، «خسوف»، «شبکه مخفی زنان» و «نوبت لیلی» از جمله آثاری هستند که این پلتفرم در سایت خود در بخش سریال‌های اختصاصی نماوا از آن‌ها رونمایی و به تازگی سریال «حرفه‌ای» را نیز به این مجموعه اضافه کرده است. 

«خاتون»؛ روایت اشغال ایران توسط متفقین

«خاتون» به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده روایت داستانی- تاریخی از خانواده‌ای است که از اول شهریور ۱۳۲۰ آغاز شده و در دوران اشغال ایران توسط متفقین دچار تحولاتی می‌شود.

نگار جواهریان و اشکان خطیبی 2 بازیگر نقش اصلی این سریال با گذشت 18 سال از سریال «این راهش نیست» که همبازی بودند بار دیگر این تجربه را تکرار خواهند کرد. همچنین «خاتون» اولین عرصه تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی است و شاید بتوان گفت اولین اثر یک بانوی سینما در این رسانه!

هنوز مشخص نیست تصویربرداری این سریال به پایان رسیده است یا نه اما شنیده‌های خبرنگار دیباچه حاکی از آن است که این سریال در صف پخش پلتفرم نماوا قرار دارد و به زودی میزبان مخاطبان خواهد بود.

از نکات قابل «خاتون»، ساخت موسیقی تیتراژ اول سریال توسط کیهان کلهر با اجرای ارکستر فیلارمونیک پراگ است و این اولین باری‌ست که کیهان کلهر برای یک سریال موسیقی می‌سازد.

نگار جواهریان، مهران مدیری، اشکان خطیبی، شبنم مقدمی، ستاره پسیانی، فرخ نعمتی، میرسعید مولویان، بهناز جعفری و رضا بهبودی از جمله بازیگران این سریال هستند.

«خسوف»؛ داستان آشکار شدن یک عشق

مازیار میری پس از آخرین کار خود در تلویزیون با نام «هیات مدیره» حال تصمیم گرفته است خود را در شبکه نمایش خانگی به ساخت سریالی به نام «خسوف» به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان و نویسندگی حسین تراب‌نژاد و مهدی شیرزاد محک بزند.

همه چیز درباره پروژه‌های جدید فیلیمو و نماوا |  دردسر فیلمسازان برای گرفتن مجوز ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی |  کرونا به پلتفرم‌ها رونق بخشید!

هنوز اطلاعات دقیق و درستی از اسامی بازیگران و زمان پخش در دسترس نیست اما شنیده‌های خبرنگار دیباچه حاکی از آن است که امین تارخ یکی از بازیگران این سریال است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: امیر برخلاف قول و قرارهایی که با دختردایی خود گذاشته است، دل به دختر دیگری می‌بازد. آشکار شدن این عشق، خانواده امیر را به تکاپو انداخته و...

مهدی هاشمی در «شبکه مخفی زنان»

«شبکه مخفی زنان» یک سریالی کمدی و تاریخی به نویسندگی محسن قرایی، کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است و طراحی داستان این مجموعه توسط محمد رحمانیان انجام شده، اوایل اردیبهشت ماه پروانه ساخت خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده است.

با انتشار فهرست پروانه‌های ساخت آثار غیرسینمایی توسط سازمان سینمایی در 6 مردادماه مشخص شد که این سریال در حال حاضر 19 قسمت دارد البته مشخص نیست که یک فصل دارد یا سازندگان آن قصد دارند فصل دومش را نیز بسازند.

گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اسامی بازیگران این پروژه شده است اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و تنها عکس مهدی هاشمی به عنوان بازیگر این پروژه در سایت نماوا نقش بسته است.

همه چیز درباره پروژه‌های جدید فیلیمو و نماوا |  دردسر فیلمسازان برای گرفتن مجوز ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی |  کرونا به پلتفرم‌ها رونق بخشید!

این سریال اولین اثر افشین هاشمی در شبکه نمایش خانگی است و دومین همکاری وی با محسن قرایی پس از فیلم سینمایی «خسته نباشید» است.

در خلاصه داستان «شبکه مخفی زنان» آمده است:  در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و ...

رمزگشایی از یک داستان در «نوبت لیلی»

«نوبت لیلی» سریالی درام، رازآلود و عاشقانه به نویسندگی مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح الله حجازی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح الله حجازی است و اولین سریال کارگردانش در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود.

با انتشار تصویر مریلا زارعی در سایت نماوا مشخص شد که یکی از بازیگران اصلی این سریال ایشان است که احتمالا نقش «لیلی» را ایفا می‌کند اما هنوز نام دیگر بازیگران رسانه‌ای نشده است.

آنگونه که از فهرست پروانه‌های ساخت آثار غیرسینمایی توسط سازمان سینمایی که در 6 مردادماه منتشر شده، سازندگان «نوبت لیلی» برای 20 قسمت از اثر خود مجوز دریافت کرده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: لیلی کتابی را می‌یابد که داستانش دو قرن قبل در بالکان می‌گذرد و وقایع آن شباهت‌های بسیاری به سرگذشت خانواده‌اش دارد. او باور دارد که با رمزگشایی از این داستان، می‌تواند پرده از آن چه در گذشته بر مادر و خانواده‌اش گذشت بردارد و ...

همه چیز درباره پروژه‌های جدید فیلیمو و نماوا |  دردسر فیلمسازان برای گرفتن مجوز ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی |  کرونا به پلتفرم‌ها رونق بخشید!

پول هنگفتی در میان است.....

«حرفه‌ای» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی از جمله سریال‌های اختصاصی نماواست که اواخر اسفند 99 کلید خورد.

از نکات جالب توجه این سریال حضور برادران خسروی یعنی سیروان و زانیار خسروی خوانندگان مطرح پاپ است که قصد دارند خود را در عرصه بازیگری مانند دیگر خوانندگان که در این عرصه قدم گذاشته‌اند، محک بزنند. 

اسامی بازیگران این سریال که تاکنون رسانه‌ای شده است، عبارتند از سارا بهرامی، سیروان خسروی، ماهور الوند، زانیار خسروی و علی مصفا، مزدک میرعابدینی، المیرا دهقانی، مرتضی تقی‌زاده و اسما رمضانی.

در خلاصه داستان «حرفه‌ای» آمده است: پول هنگفتی در میان است. برای از بین بردن موانع و رسیدن به این ثروت، نقشه بی‌نقصی لازم است. نقشه‌ای ناب و پیچیده که اجرای آن، نیاز به یک آدمکش حرفه‌ای دارد. احتمالا او باهوش‌ترین و بی‌رحم‌ترین است و ...

آنگونه که در خبر رسمی از سوی پروژه اعلام شده، قرار بود این سریال از اواسط تابستان پخش خود را آغاز کند اما شنیده‌های خبرنگار دیباچه حاکی از آن است که این سریال از شهریور ماه پخش خواهد شد.

نماوا همچنین در تازه‌ترین خبر عکسی منتشر کرده است که در نام سریال‌های دیگری که در دست ساخت دارد اما تاکنون خبر رسمی از آن‌ها منتشر نشده، آمده است که از آن جمله می‌توان به «خون‌خورده»، «سرخ سفید»، «خاطرخواه»، «صفحه نو»، «روز روزگاری طهران» و «قیف» از این جمله هستند.

این پلتفرم پیش از این از ساخت سریال‌های «مترجم» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی سعید مطلبی و سریال رضا عطاران به تهیه‌کنندگی سعید ملکان خبر داده بود اما دیگر اطلاعاتی از این 3 پروژه بیرون نیامده است و در فهرست‌های منتشر شده از سوی سازمان سینمایی نیز اسمی از این کارها برده نشده است.

شنیده‌های خبرنگار دیباچه حاکی از آن است که ابراهیم شیبانی نیز قصد دارد سریالی برای این پلتفرم بسازد.

اخبار تولیدات نمایش خانگی به همین جا ختم نمی‌شود!

اخبار تولیدات نمایش خانگی به همین جا ختم نمی‌شود. همانگونه که پیشتر اشاره شد سازمان سینمایی با انتشار فهرست تجمیعی پروانه‌های صادره سینمایی و غیرسینمایی و آخرین وضعیت نوبت شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش سینمایی و غیرسینمایی اعلام کرد که سریال‌ کمدی «نارگیل» به تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان و کارگردانی سیدداود اطیابی برای 15 قسمت، سریال کمدی «ناجور» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی برای 10 قسمت، ملودرام «سلام بمبئی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی قربان محمدپور برای 20 قسمت، ملودرام «سودا» به کارگردانی ایمان آقامحمد حسین یزدی و تهیه‌کنندگی فرید طالب‌نیا برای 12 قسمت، ملودرام «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی برای 15 قسمت، فانتزی «دالی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی برای 11 قسمت، ملودرام «راه میانبر» به کارگردانی تهمینه میلانی و تهیه‌کنندگی محمد نیک‌بین برای 20 قسمت و کمدی «ساخت ایران 3» به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی برای 20 قسمت پروانه ساخت گرفته‌اند.

همچنین سریال‌های «مصائب کورش» به کارگردانی غلامعباس امینی و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد برای 10 قسمت، «راه‌های فرعی» به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل و تهیه‌کنندگی مسعود ردائی برای 15 قسمت، «متل قو» به کارگردانی علیرضا داودنژاد و تهیه‌کنندگی حسن توکل‌نیا برای 10 قسمت و «خون خورده» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی علیرضا سرتیپی برای 5 قسمت در نوبت شورای پروانه ساخت غیرسینمایی قرار دارند.

ناگفته نماند که بهمن فرمان آرا وعده داده اگر شرایط مهیا باشد قصد دارد سریال ۲۴ قسمتی «داستان جاوید» را براساس رمان اسماعیل فصیح بسازد. همچنین اعلام شده است که مسعود کیمیایی قصد دارد رمان عاشقانه و سیاسی «جسدهای شیشه‌ای» را در قالب سریال جلو دوربین ببرد. پیمان قاسم‌خانی هم چندی پیش اعلام کرد در فکر ساخت یک سریال سیت‌کام (نوعی از کمدی در لوکیشن محدود) است.

انتهای پیام/

گزارش از : سپیده شریعت رضوی

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار