چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Wednesday, 17 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران با نگاهی پژوهش‌محور در فروردین ماه 1395برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.

دیباچه:

مهمترین هدف این سمپوزیوم، بیان استقلال طراحی صحنه، تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک و جهان بر طراحی صحنه‌ی ذوقی و سلیقه‌ای و تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی و اجرای یک اثر نمایشی بیان شده است.

دیباچه- نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران2


این سمپوزیوم در پنج بخش اصلی با عنوان های؛ مقاله‌های علمی- پژوهشی، متن تا اجرا، ایده تا اجرا ، طراحی تا اجرا و علمی و آموزشی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است متقاضیان برای شرکت در بخش اول ؛ مقاله‌های علمی- پژوهشی باید مقاله‌ای علمی- پژوهشی با محوریت یکی از موضوع‌‌های طراحی صحنه و لباس در Performance Art ، طراحی صحنه و لباس در تئاتر محیطی ،بررسی مُد مفهومی و نگاهی به جایگاه آن در تئاتر امروز ،نور و اهمیت نورپردازی در طراحی صحنه و لباس تئاتر ، بررسی عناصر و مفاهیم زیبایی‌شناسی در طراحی صحنه و لباس ،بررسی طراحی صحنه و لباس روز جهان با نگاهی بهMedia Design  یا Technology Designو یا نگارش مقاله‌ای با موضوع آزاد در رابطه با طراحی صحنه و لباس تئاتر به رشته ی تحریر درآورند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در بخش دوم متن تا اجرا ، پس از مطالعه‌ی نمایشنامه‌های ترجمه‌ و منتشر شده‌ی آگوست استریندبرگ (در ایران)، محمود استادمحمد  و یا انتخاب یک اثر آزاد باید یک اثر را طراحی صحنه و لباس نمایند.

برای شرکت در بخش سوم از این سمپوزیوم باعنوان ایده تا اجرا؛ الزام به شرکت در «کارگاه از ایده تا اجرا» است. برای شرکت در این بخش، باید با نگارش ایده و خلاقیت مورد نظر و تحلیل آن، زیر نظر اساتید کارگاه، به طراحی و ساخت آن بپردازند. در طول کارگاه آثار خلاقانه‌ی متناسب با این بخش انتخاب و برای داوری داوران سمپوزیوم ارائه خواهد شد.

بخش چهارم طراحی تا اجرا؛این بخش شامل طراحانی است که طراح صحنه، طراح لباس و یا طراح صحنه و لباس یک اثر اجرایی در یکی از سالن‌های معتبر بوده و یا در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته‌اند.

و بخش پایانی علمی و آموزشی؛ شامل برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌‌ها، سخنرانی‌ها، نمایشنامه‌خوانی‌ و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می باشد که علاقمندان با نام‌نویسی از طریق  سایت سمپوزیوم میتوانند در آن شرکت نمایند.

اولین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران فروردین ماه 1395 در تهران برگزار میشود وهر متقاضی می‌تواند با یک اثر در این سمپوزیوم شرکت نماید.

فارس نوشت: همچنین مهلت نام‌نویسی و ارسال آثار در بخش مقاله‌های علمی پژوهشی تا  روز شنبه 29 اسفند‌ماه و سایر بخش‌ها تا روز جمعه 21 اسفند‌ماه 1394 می باشد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت www.tiscd.comمراجعه نمایند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲