شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۹۸
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
فریده سپاه‌منصور می‌گوید نقش «محترم» نقش فریبنده‌ای در «دردسر‌های عظیم» بود. این نقش مابه‌ازای بیرونی در جامعه داشته و دارد؛ افراد خودخواه و خودمتشکری که هیچ کس را داخل آدم حساب نمی‌کنند و خودمحور هستند. اینگونه افراد قطعا افرادی منفوری هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، «دردسر‌های عظیم» عنوان سریالی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد است که فصل اول آن تابستان ۹۳ روی آنتن شبکه سه سیما رفت، اما این سریال در فصل اول به پایان نرسید و فصل دوم آن نیز ساخته و یکسال بعد یعنی سال ۹۴ روانه آنتن شد.

باگذشت ۶ سال از اولین پخش «دردسر‌های عظیم»، همچنان این مجموعه تلویزیونی بازپخش می‌شود اخیرا نیز شبکه آی‌فیلم اقدام به بازپخش فصل اول و دوم این سریال کرده و این روز‌ها قسمت‌های پایانی فصل دوم از این شبکه در حال پخش است.
 
کاراکتر «محترم» در «دردسر‌های عظیم» نقش فریبنده‌ای بود | دوست داشتم واکسن ایرانی بزنم!

ناگفته نماند که زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت فصل سوم این مجموعه پس از پایان پخش فصل دوم به گوش می‌رسید چراکه قصه «دردسر‌های عظیم» کشش ادامه‌دار بودن را داشت، اما مهران مهام تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی همان زمان به این نکته اشاره کرد که ساخت «دردسر‌های عظیم ۳» به شرط حضور جواد عزتی امکان‌پذیر است همچنین برزو نیک‌نژاد کارگردان نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود که «دردسر‌های عظیم» متعلق به تلویزیون است؛   تلویزیون و مهران مهام تصمیم می‌گیرند که این اتفاق بیفتد یا خیر؛ اگر دوست داشته باشند این سریال ادامه پیدا کند، قطعاً هرکاری از دست من بربیاید کوتاهی نخواهم کرد.

اما این روز‌ها کارگردان و تهیه‌کننده این کار هرکدام مشغول پروژه‌های دیگری هستند و جواد عزتی پس از درخشش در آثار مختلف سینمایی بعید است که دوباره به تلویزیون برگردد، ساخت فصل سوم این مجموعه تلویزیونی آن هم پس از ۶ سال بسیار بعید به نظر می‌رسد. همچنین جمع کردن دوباره دیگر بازیگران این پروژه کار دشواری است که احتمال تولید فصل جدید را به صفر می‌رساند.

حال باتوجه به بازپخش این سریال از شبکه آی‌فیلم در این روز‌ها به سراغ یکی از بازیگران این مجموعه یعنی فریده سپاه‌منصور بانوی پیشکسوت عرصه بازیگری در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر که در فصل دوم «دردسر‌های عظیم» نقش «محترم» مادربزرگ «بهار» با بازی الناز حبیبی را ایفا می‌کرد، رفتیم و با او گفتگو کردیم.

فریده سپاه منصور در ابتدا درباره آشنایی خود با برزو نیک‌نژاد کارگردان «دردسر‌های عظیم» و همکاری با او در فصل دوم بیان کرد: من با برزو نیک‌نژاد سال ۸۲ که دستیار برنامه‌ریز پروژه «خانه‌ای در تاریکی» به کارگردانی سعید سلطانی بود، آشنا شدم. در آن زمان به این فکر می‌کردم که ایشان در آینده کارگردان خوبی خواهد شد چراکه در این پروژه دقت‌های لازم روی بازیگران و کل کار داشت.  

وی ادامه داد: بعد‌ها که فصل اول «دردسر‌های عظیم» ساخته شد و من آن را از تلویزیون تماشا کردم، متوجه شدم که حدسم درست بوده است. به دلیل آنکه فصل اول را پسندیده بودم طبیعتا وقتی پیشنهاد بازی در فصل دوم به من داده شد، آن را پذیرفتم.

بازیگر «دردسر‌های عظیم ۲» با اشاره به اینکه نقش «محترم» نقش فریبنده‌ای بود، تصریح کرد: این نقش مابه‌ازای بیرونی در جامعه داشته و دارد؛ افراد خودخواه و خودمتشکری که هیچ کس را داخل آدم حساب نمی‌کنند و خودمحور هستند. اینگونه افراد قطعا افرادی منفوری هستند.

سپاه‌منصور افزود: من معتقدم زمانی در ایفای یک نقش موفق عمل می‌کنم که حسی را که من گرفته‌ام به درستی به مخاطب منتقل شده باشد. زمانی که سریال هم پخش می‌شد مردم به من می‌گفتند خانم سپاه‌منصور اصلا دوست نداریم شما را در نقش منفی ببینیم چراکه نمی‌خواهیم از شما متنفر شویم.

وی درباره دلیل استقبال مخاطبان از این مجموعه در زمان پخش اولیه و بعد بازپخش‌های مکرر آن مطرح کرد: به جز کارگردانی خوب برزو نیک‌نژاد، بازی خوب و روان بازیگران از جمله نقش‌های اصلی همچون جواد عزتی و الناز حبیبی از دلایل اصلی موفقیت این مجموعه تلویزیونی است.

بازیگر «شاهرگ» با اشاره به اینکه در این یکسال و نیم اخیر که جامعه درگیر کرونا شده بیشتر سریال‌های تلویزیونی را تماشا کرده است، در پاسخ به این پرسش که چرا سریال‌های طنز امروزی مانند گذشته برای مخاطب راضی‌کننده نیستند، گفت: این سوال تخصصی است و باید از متخصصان این امر پرسیده شود همچنین طنز برای ادبیات است و باید از واژه کمدی برای فیلم و سریال استفاده کنیم اگر بخواهم در محدوده‌ای که فعالیت می‌کنم، پاسخ بدهم در ابتدا باید بگویم که من دست تمام کسانی را که در حوزه کمدی فعالیت می‌کنند، می‌بوسم.

سپاه‌منصور افزود: متاسفانه فعالان این عرصه با این موارد روبه‌رو هستند که فحش ندهید، شوخی نکنید، مسایل جنسی را مطرح نکنید، از کسی انتقاد نکنید و... یعنی تمام ویژگی‌های کار کمدی از کار آن‌ها می‌گیرند و بعد می‌گویند مردم را بخندانید حال هرچه سخت‌گیری‌ها روی متن و اجرا‌ها بیشتر باشد، موفقیت‌ها کمتر است.

وی که تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی را دارد، درباره اقبال بازیگران برای حضور در این عرصه مطرح کرد: صحبت‌هایی می‌شود که برخی می‌گویند یکی از دلایلی که بازیگران به این رسانه اقبال نشان داده‌اند، دستمزد بالاست در حالی که تهیه‌کننده سریال «شاهگوش» به کارگردانی داود میرباقری یک قرارداد ۴ ماهه نوشت و فقط قسط اول را پرداخت کرد و بقیه قسط‌ها را نداد. چه کسی گفته است که دستمزد‌های در شبکه نمایش خانگی خوب است؛ این موضوع بستگی به تهیه‌کننده دارد که اگر انسان و خداترس باشد چه در نمایش خانگی و چه در تلویزیون دستمزد‌ها را پرداخت می‌کند.

بازیگر «نون خ» در جواب به این سوال که آیا پیشنهاد بازی در شبکه نمایش خانگی داشته است یا نه، بیان کرد: کسی به من در این حوزه کار پیشنهاد نکرده است، اما اگر پیشنهادی داشته باشم که فیلمنامه‌اش خوب باشد حتما پیشنهاد بازی را قبول می‌کنم چراکه من بازیگر هستم و برایم کار در حوزه‌های مختلف تفاوتی ندارد بلکه نقش و پیام کار برایم مهم است.  

سپاه‌منصور در ادامه با بیان اینکه فیلم سینمایی «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی آخرین حضورش در سینما بوده است، اظهار کرد: در «کلمبوس» که مشکلات مهاجرت از ایران به کشور‌های غربی را به نمایش گذاشت، به این دلیل حضور یافتم که با مساله مطرح شده در فیلم، موافق بودم. من دیده‌ام کسانی که به هر دری می‌زنند تا مهاجرت کنند و نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است، چه عاقبتی دارند. زمانی که این فیلم هم به من پیشنهاد شد، خوشحال شدم و با خود گفتم بالاخره یک کارگردان به این موضوع مهم پرداخت و دوست داشتم جزو پیام کار به مردم باشم.

وی با بیان اینکه در این یکسال و نیم اخیر به واسطه کرونا در هیچ کاری حضور نداشته است، گفت: آخرین کار من سریال «شاهرگ» بود و حدود ۱۷ ماه کار نکردم تا به الان که سرکار رفته‌ام.

بازیگر «خانه‌ای در تاریکی» در پایان با اشاره به اینکه با واکسیناسیون کرونا در کشور واکسن چینی دریافت کرده است، مطرح کرد: من و همسرم هوشنگ توکلی باهم واکسن دریافت کردیم البته من دوست داشتم واکسن ایرانی بزنم چراکه به واکسن‌های ایرانی بیشتر اعتقاد دارم، اما به دلیل آنکه باید سرکار حاضر می‌شدم، باید سریعتر واکسن دریافت می‌کردم البته معتقدم واکسن خوب است و باید حتما آن را زد.

انتهای پیام/

گفتگو از: سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار