سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۰۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۰
سارا مقربی بازیگر نقش سارا در مجموعه "زندگی زیباست" ؛

کار در کنار تیم حرفه ای مجموعه " زندگی زیباست برایم دلنشین بود و مخاطبان با دیدن قسمت های بعدی این سریال با چالش های جدیدی روبرو خواهند شد.

سارا مقربی متولد ۷۹ بازیگر عرصه تئاتر و تلویزیون و هنرآموخته رشته طراحی لباس است که با بازی در مجموعه "بوتیمار" وارد قاب تلویزیون شد. او که هم اکنون در نقش  سارا  در مجموعه " زندگی زیباست " به ایفای نقش پرداخته، توانسته با بازی در نمایش هایی همچون "اگر نرفته بودی" ، سوکاریس،  خانه برنارد آلبا  و نمایش عروسی خون، آثار بسیاری را در کارنامه هنری خود ثبت کند.

سارا مقربی بازیگر مجموعه "زندگی زیباست" در گفتگو با دیباچه در خصوص احوالات تئاتر در این  شرایط کرونا گفت: در مورد تئاتر به شخصه نگرانم چرا که همیشه نسبت به تئاتر، گروه تئاتر کم توجهی شده و این قشر آسیب پذیرترین گروه هنری ها به شمار میروند با توجه به شرایط کرونا  و شرایط پیش روی  این حوزه، تئاتر ضربه بدی به خودش دید.و در خبر ها دیدیم که تئاتر از گروه شغلی ۳ به ۲ نقل مکان کرد و در شرایط نارنجی، سالن ها تعطیل نمیشوند و یک  مقدار وضعیت نسبت به قبل بهتر شده و تعطیلی تماشاخانه ها و سالن های تئاترامیدوارم به یک سرو سامانی برسند و در این زمینه دست اندرکاران این حوزه از هنرمندان تئاترباید بیشترحمایت کنند.

کاراکتر

او افزود: هر مخاطبی برای دیدن اثر نمایشی از یک سبک و سلیقه برخوردار است و با توجه به ذائقه خودش برای دیدن نمایش میرود

بنابراین اعتقاد دارم نمایشی که دارای قصه جذاب و در کنار آن پرداخت مناسب روی شخصیت ها و روایت کارگردانی موثر باشد و یا حتی دکور و صحنه ای جذاب در خور داستان داشته باشد به طور قطع مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده و به جذب آن کمک میکند.

مقربی در پاسخ به اینکه مهمترین مولفه ای که یک بازیگر را به ایفای نقش هرچه بهتر در نقش سوق می دهد رادرچه چیزهایی می توان خلاصه کرد، اظهار داشت: به نظرم مهم ترین شاخصه میتواند باور پذیری باشد چراکه  بازیگر در کنارخلق یک شخصیت با آن نقش زندگی میکند.

همچنین در متد اکتینگ هنرمند خود را به جای کاراکتر داستان قرار می‌دهد و مدتی با آن زندگی می کند به گونه ای که آن شخصیت نوعی از وجودش به شمار میرود و یکی از اساتیدم به من میگفت همیشه این سوال را از خودت بپرس که اگر به جای آن شخصیت بودم چیکار میکردم بنابراین بدیهی است که  بازیگری که در قالب شخصیتی نقشی را ایفا میکند به طور قطع با آن نقش زندگی میکند و به صورت رئال برایش  اتفاق میفتد.

این بازیگر پیرامون حضورش در مجموعه " زندگی زیباست" و ایفای نقش سارا  بیان کرد: من در سالن شهرزاد، نمایشی را با عنوان   "خانۀ برناردا آلبا"  روی صحنه داشتم و شهرزاد جعفری دختر قاسم جعفری کارگردان از من دعوت کردند که به دفتر پدرشان بروم و حتی من آن لحظه نمیدانستم که شهرزاد دختر آقای جعفری هستند و پس از رفتن به دفتر قاسم جعفری و دادن تست وارد این قصه شدم  و فصل جدیدی از زندگی هنری ام آغاز شد.

او در ادامه گفت: کاراکتر "سارا" در سریال " زندگی زیباست" هیچ شباهتی به خودم نداشت و خیلی این نقش و این اثر برایم چالش برانگیز بود و با روند قصه  به سمت جلو مخاطب با چالش ها روبرو شده و بیننده با مشاهده قسمت های بعدی  منظور من از چالش را بیشتر درک میکند.

کار کردن درکنار تیم حرفه ای سریال " زندگی زیباست"  برایم دلنشین بود به طوریکه همه ما با یکدیگر همراه و همدل بودیم و در روند تولید فیلم به یکدیگر کمک کردیم

همچنین متاسفانه در هر شغلی چشم و هم چشمی و زیر آب زنی وجود دارد و در حرفه ما این ناملایمت ها بیشتر دیده میشود بنابراین خدا را شاکرم که این مساله در تیم هنری ما حکم فرما نبود وبر عکس سعی میکردیم  با تشویق و انرژی دادن به یکدیگر از عهده کار به خوبی برآییم

همچنین در کنار آن با کمک های فراوان  قاسم جعفری همانند پدری دلسوز و مهربان برای همه بازیگران این باعث شد حس خوشایند و خوبی در کنار آنها برایم رقم بخورد.

و  حال خوبی که در پشت صحنه داشتیم متعاقبا به مخاطب نیز منتقل شود.

وی در پایان گفت: نیاز است از هنرمندان جوان حمایت شود و به آنها بها داده شود تا موفق و موثر تر در زمینه فعالیتهای هنری گام بردارند.

 

گفتگو از دینا محمدی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیروان فتاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
0
بی نظیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار