جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۸۰
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۲۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

بهمن گودرزی می گوید متاسفانه فرد دلسوز در حوزه سینما وجود ندارد و تا زمانی هم که سیاست کنونی را پیش گرفته اند اتفاق خاصی رخ نمی دهد. همه امیدواریم که در دولت سیزدهم اتفاقات بهتری رخ بدهد چراکه در 2 دوره اخیر ریاست جمهوری همه چیز بدتر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، «زیر همکف» عنوان یک سریال تلویزیونی به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی رضا جودی بود که اواخر آذرماه سال 98 روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

سریال «زیر همکف» به نویسندگی مهدی حمزه و احسان لطفیان به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شده بود و بازیگرانی از جمله هومن شاهی، خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزت‌الله مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل‌دوست، نگین معتضدی و سامان دارابی در آن بازی می‌کردند.

پس از پایان پخش این سریال سخن از ساخت فصل دوم آن به میان آمد اما نه تنها خبری از ساخت فصل دوم نیست بلکه این روزها «زیر همکف» از شبکه آی فیلم درحال پخش است. همین موضوع بهانه ای شد تا به سراغ بهمن گودرزی کارگردان سریال برویم و درباره سرنوشت فصل دوم از ایشان بپرسیم.

وی در گفتگو با خبرنگار دیباچه در پاسخ به این پرسش که آیا فصل دوم «زیر همکف» به تولید می رسد یا نه، اظهار کرد: صاحب کارهایی که برای تلویزیون ساخته می شود خود سازمان است و آنها باید کار را سفارش بدهند البته در مقطعی هم علاقه مند و پیگیر بودند که فصل دوم این سریال ساخته شود که ما هم براین اساس طرحی را آماده کردیم که بسیار جذاب تر از فصل اول آن بود و بتواند ادامه خوبی باشد.

وی ادامه داد: پیگیری ادامه دار بودن یک مجموعه برعهده تهیه کننده است و متاسفانه رضا جودی تهیه کننده «زیر همکف» به دلیل بیماری و بستری شدن ایشان در بیمارستان نتوانست کار را پیگیری کند و وقفه ای بین کارها افتاد زمانی هم که بهبودی برای ایشان حاصل و پیگیر شد، اتفاقی نیفتاد و سازمان صداوسیما ساخت فصل دوم را در دستور کار خود قرار نداد.

این کارگردان سینما که قرار بود سریال تعاملی «هشتگ قرنطینه» به نویسندگی کریم خودسیانی را برای شبکه اینترنتی امروز تولید کند، درباره سرنوشت این پروژه عنوان کرد: خود شبکه پا نگرفت و در حد حرف باقی ماند در حقیقت همت و عزمی برای راه اندازی آن شبکه نبود.

گودرزی که سال 99 کمدى «رقصنده» را با محوریت پناهندگى کلید زد، درباره سرنوشت این پروژه بیان کرد: تصویربرداری بخشی از این فیلم در کشور هنگ کنگ باقی مانده است و به دلیل کرونا هنوز نتوانستیم کار را به اتمام برسانیم البته عجله ای هم نداریم چراکه وضعیت سینما هم تعریفی ندارد.

وی افزود: تنها به اکران روی پرده فکر می کنم چراکه اکران آنلاین برای فیلم هایی است که امیدی به گیشه ندارند اما فیلم هایی که دورخیز روشن تری برای گیشه و جذب مخاطب دارند، اکران آنلاین برایشان توجیهی ندارد و باید منتظر اکران سراسری بمانند.

کارگردان «رقصنده» در جواب به این سوال که اگر فیلم آماده و قرار شد جشنواره ملی فیلم فجر امسال برگزار شود آیا فیلم را در جشنواره اکران خواهد کرد یا نه، گفت: بعید می دانم چراکه مسئولان و بخش خصوصی به فیلم های کمدی روی خوشی نشان نمی دهند و همیشه قرار بوده است ما گرم کننده جشنواره شویم اما من ترجیح می دهم کسانی که قرار است مورد توجه قرار بگیرند آن ها تنور جشنواره را گرم کنند و ما هم بایستیم و تشویقشان کنیم.

گودرزی درباره شرایط این روزهای سینما مطرح کرد: دولت دوازدهم کمتر از یک ماه دیگر کار را واگذار خواهد کرد و قرار است دولت سیزدهم به زودی مستقر شود. فیلمسازانی که آثار ساخته شده ای دارند به دنبال تضمینی از دولت دوازدهم هستند چراکه می گویند این تضمین باعث می شود دولت بعدی به اجرای آن پایبند شود اما خب آنچنان تضمینی هم داده نشد و برخی فیلم ها تن به اکران در این زمان ندادند.

وی تاکید کرد: متاسفانه فرد دلسوز در حوزه سینما وجود ندارد و تا زمانی هم که سیاست کنونی را پیش گرفته اند اتفاق خاصی رخ نمی دهد. همه امیدواریم که در دولت سیزدهم اتفاقات بهتری رخ بدهد چراکه در 2 دوره اخیر ریاست جمهوری همه چیز بدتر شد.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: دولت ها آن چیزی را که باید انجام بدهند و آن را که نباید انجام بدهند، می دانند و خیلی به گفتن من و دیگران نیست اما مهمترین مساله این است که کسی که قرار است سکان را برعهده بگیرد جنس این کار باشد و آن را بشناسد و تنها صرف اینکه به کسی سمت بدهند که با این کار بیگانه باشد همین اتفاقی که در حال حاضر شاهد آن هستیم در ادامه رخ می دهد. این بزرگترین خواسته سینماگران است.

گودرزی ادامه داد: با گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی همه به سیاست ها آگاه هستند و دیگر یکسری ممیزی ها و خط کشی ها خنده دار و شاید به معنای اعمال سلیقه است. امیدوارم در سیستم جدید موضوع پروانه ساخت، پروانه نمایش، اکران و نظارت ها قانونمند و از اعمال سلیقه دور شود.

کارگردان «زیرهمکف» درباره عملکرد وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی در دولت دوازدهم گفت: خروجی که در حال حاضر می بینیم، حاصل وجود این دوستان است.

وی در پایان درباره فعالیت این روزهای خود تصریح کرد: صحبت هایی برای پروژه های مختلف در حوزه تلویزیون و نمایش خانگی انجام شده است اما هنوز موردی قطعی نشده و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهم کرد.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲