چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۷۷
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

« ابراهیم عامریان » می‌گوید علاقه‌ای ندارد درباره تسهیلاتی که برای فیلم‌هایی که در این زمان تصمیم به اکران می‌گیرند، صحبت کند و هر اتفاقی رخ بدهد، برایش اهمیت ندارد چراکه تنها به عشق سینما فیلم را اکران کرده‌ است تا جان خود را از دست ندهد.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، پس از کِش و قوس‌های فراوان مبنی بر اکران فیلم‌های سینمایی جدید برای رونق بخشیدن به سینماها پس از نوروز 1400، نهایتا فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان که سومین همکاری این 2 فرد با یکدیگر پس از «تگزاس» و «تگزاس2» است، اولین فیلم جدیدی بود که پس از مدت‌ها در سال 1400 روی پرده سینما رفت.

این فیلم که از 10 تیرماه روی پرده رفته است تا زمان نگارش این مطلب بر اساس اطلاعات سمفا به فروش 10,912,975,000 ریال رسیده است که این اتفاق به شرط تعطیل نشدن سینماها می‌تواند رتبه نخست را در صدر جدول فروش سینمای ایران در سال 1400 برای «دینامیت» به ارمغان آورد.

همچنین ۱۳ تیرماه در جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد که 2 فیلم «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی و «زد و بند» به کارگردانی داوود نوروزی و تهیه‌کنندگی مقصود جباری از چهارشنبه 16 تیرماه یا چهارشنبه 23 تیرماه در سینماهای سراسر کشور اکران شوند.

« ابراهیم عامریان » : به عشق سینما «دینامیت» را اکران کردیم |  پای بیت‌کوین به سینما باز می‌شود!

همین موضوع بهانه‌ای شد تا با عوامل این سه فیلم سینمایی که اکران را در این شرایط پذیرفته‌اند، گفتگو کنیم.

البته ناگفته نماند آن طور که به نظر می‌رسد «زد و بند» و «سیاه باز» در تاریخ 16 تیرماه اکران نخواهد شد چراکه نه به صورت رسمی اعلام و نه در بلیت فروشی آن‌ها در سایت‌های مربوطه آغاز شده است.

«دینامیت» به سینماها رونق می‌بخشد؟

«دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه کنندگی سیدابراهیم عامریان از 10 تیرماه در سینماهای سراسر کشور اکران شده و پخش آن برعهده «خانه فیلم» بوده است.

احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، مجید شهریاری و امید روحانی در این فیلم کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

ابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» که به تازگی روی پرده سینماها رفته است، درباره استقبال مخاطبان از این فیلم اظهار کرد: استقبال مردم تا به این لحظه خوب بوده است اما اینکه ما از فروش فیلم تا این لحظه راضی باشیم قطعا بستگی به شرایط این روزها دارد.

وی ادامه داد: «دینامیت» قرار بود کار بزرگی انجام بدهد و از ابتدای ساخت برای فروش بیشتر کار شده بود اما در شرایط امروز که درگیر کرونا هستیم و مردم از سینما فاصله گرفته بودند، اتفاقی که تاکنون افتاده است خوب و جذاب بوده و خود من فکرش را هم نمی‌کردم که مردم اقبال خوبی نسبت به فیلم ما نشان بدهند.

تهیه‌کننده «دینامیت» درباره نمایش این فیلم سینمایی در شهرهای مختلف ایران، مطرح کرد: تمام شهرهایی که در شرایط قرمز کرونایی نیستند، «دینامیت» را نمایش می‌دهند و تبلیغاتی که ما انجام می‌دهیم بیشتر برای آن‌هاست. در تهران هم یکسری از سینماها باز هستند و مطلع هستم که با سخت‌گیری زیاد و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارند.

عامریان درباره تکلیف پخش تیزرهای این فیلم سینمایی از تلویزیون گفت: تلویزیون به تازگی فیلم ما را دیده است و هنوز معلوم نیست تیزر «دینامیت» از تلویزیون پخش شود یا نه اما ما به صورت محیطی و در فضای مجازی ادامه دارد و پس از آنکه شرایط در شهرهای قرمز بهتر شد اکران را با تبلیغات جدید آغاز می‌کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه «دینامیت» را به عشق سینما اکران کرده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌ای ندارم درباره تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است، صحبت کنم و هر اتفاقی رخ بدهد، برایم اهمیت ندارد چراکه تنها به عشق سینما فیلم را اکران کرده‌ایم تا جان خود را از دست ندهد.  

تهیهکننده «زد و بند»: امیدوارم اتفاق خوبی برای همه فیلم‌ها رخ بدهد.

«زد و بند» اولین ساخته بلند داوود نوروزی است که به تهیه‌کنندگی مقصود جباری برای شرکت در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر ساخته شد، اما به آن راه نیافت.

سارا احمدی جانشین تهیه‌کننده «زد و بند» درباره داستان این فیلم سینمایی توضیح داده بود که فیلم سینمایی «زد و بند» با موضوعی ملتهب و ساختاری معمایی به مسایل روز جامعه می‌پردازد و تلاش برای بقا در شرایط اقتصادی سخت دستمایه درام «زد و بند» است که شخصیت‌های آن برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به هر کار غیرقابل تصوری می‌زنند.

امین زندگانی، هنگامه حمیدزاده، همایون ارشادی، فریبا کوثری، محمد علی کیانی و سید مهرداد ضیایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زد و بند» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره دلیل تصمیم‌گیری برای اکران این فیلم در شرایط امروز جامعه بیان کرد: سرمایه‌گذار زمانی که برای تولید و ساخت یک فیلم اقدام می‌کند، طبعا این توقع را دارد که سرمایه‌‌اش بازگردد و بازدهی لازم را داشته باشد. من زمانی که مطلع شدم تسهیلاتی برای اکران فیلم‌ها در این زمان در نظر گرفته است، به نهاد مربوطه نامه نوشتم و گفتم اگر حمایت مادی و معنوی از فیلم «زد و بند» می‌شود، من برای پروانه نمایش اقدام و کارهای لازم را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: اینکه این تسهیلات قرار است چگونه و در چه زمان در اختیار فیلم‌های سینمایی که در این شرایط اکران می‌شوند، قرار بگیرد هنوز برای خود من هم مشخص نیست اما انگیزه من برای اکران بیشتر به دلیل تسهیلات بود که اگر اقدام نمی‌کردم ممکن بود برای برخی این ذهنیت پیش بیاید که اگر برای اکران اقدام می‌کردیم، می‌توانستیم تسهیلات بگرفتیم.

تهیه‌کننده «زد و بند» تاکید کرد: در جلسات پیشین شورای صنفی خبر بررسی اکران سه فیلم سینمایی آمد که فیلم ما نیز جزو آن بود در همان زمان با من تماس گرفته شد و من گفتم هنوز پخش مناسب پیدا نکردم و منتظر پخش هستم و بعد اعلام کردند که «زد و بند» و یک فیلم دیگر از 16 یا 23 تیز ماه روی پرده سینما می‌رود. حال اگر کرونا بگذارد، یک جمع‌بندی دیگری خواهیم داشت و بعد اقدام نهایی را می‌کنیم.

جباری خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط تصمیم‌گیری در سینما فردی نیست در حقیقت پخش باید روی اکران تمرکز و برای آن وقت بگذارد از طرفی سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده نیز کارهای تبلیغاتی را پیگیری کند در نتیجه عوامل بهم پیوسته و وابسته هستند.

به گفته وی، موضوع «زد و بند» در ارتباط با داروهای قاچاق است. همچنین در حال حاضر که بحث واکسن کرونا مطرح است شاید برای مخاطب خالی از لطف نباشد که این فیلم معمایی را تماشا کنند.

جباری با اشاره به اینکه تصویربرداری این فیلم سینمایی 38 جلسه به طول انجامیده است، تصریح کرد: فروردین 99 تصویربرداری این پروژه به پایان رسید البته پس از سی و ششمین جلسه با کرونا درگیر و مجبور شدیم کار را سریعتر به پایان برسانیم اما کارهای پس تولید را به آرامی طی کردیم.

تهیه‌کننده «زد و بند» در پایان با اشاره به اینکه فیلم‌های زیادی در صف اکران قرار دارند، گفت: اکران در این شرایط مانند هندوانه در بسته است و اگر آن را باز کنیم باید منتظر هر اتفاقی باشیم. امیدوارم اتفاق خوبی برای همه فیلم‌ها رخ بدهد.

ماجرای فعالیت‌های یک بیت‌کوین‌باز در «سیاه باز»

«سیاه‌باز» به کارگردانی حمید همتی و علی قائم مقامی نیز همانند «زد و بند» قصد حضور در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر داشت اما موفق به نمایش در آن نشد.

این فیلم سینمایی به ماجرای فعالیت‌های یک بیت‌کوین‌باز پرداخته و تلاش کرده است در مسیر سینمای اجتماعی به‌جای سینمای فلاکت حرکت کند.

سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، المیرا دهقانی، حامد بیسادی وآتیلا پسیانی در «سیاه باز» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این برهه از زمان در شهر تهران فعالیت یا تعطیلی سالن‌های سینما به سینماداران واگذار شده و مدیر هر سینما می‌تواند به تعطیلی سالن اقدام کند که 2 مکان موزه سینما و سینما فرهنگ تعطیلی را در این شرایط انتخاب کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید 2 فیلم «سیاه باز» و «زد و بند» چه زمان اکران خواهد شد و آیا اصلا سینماها در صورت تداوم شرایط قرمز کرونایی به فعالیت خود ادامه خواهند داد یا نه. 

انتهای پیام/

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳