پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۶۲
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه، مخبر رئیس ستاد فرمان حضرت امام درباره ارسال محموله و اقدامات این ستاد برای خروج سیستان بلوچستان از وضعیت قرمز گفت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان قرمز است و طبیعتا باید ما هم با اقداماتی به مردم شریف این استان کمک کنیم. با هماهنگی وزارت بهداشت دوازده اقدام از امروز آغاز خواهد شد.

او درباره اقدامات گفت: در اولین اقدام دو میلیون ماسک به سیستان در حال ارسال است که بخشی از آن به استان رسیده و ظرف دو یا سه روز آینده بین مردم به صورت رایگان توزیع می‌شود. سه هزار لیتر مواد ضد عفونی در بسته‌های مختلف به مردم سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.

او ادامه داد: ۵۰ هزار کیت تشخیصی ویروس کرونا که یکی از تجهیزات ضروری این استان است، ارسال می‌شود. همچنین ۵۰ هزار بسته معشیتی و پروتئینی در اختیار مردم این استان قرار می‌گیرد. تا کنون نیز با کمک گروه‌های جهادی ۲۰ هزار آبمیوه و سوپ در بین بیماران توزیع شده است.

مخبر گفت: وزارت بهداشت نیز از طریق دانشگاه علومی پزشکی سیستان و بلوچستان تقاضای دو و نیم میلیارد تومان تسهیلات برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی را تامین کرده است. برای پزشکان نیز انواع لباس گان تهیه شده و در حال ارسال است. همچنین دارو‌های مورد نیاز برای بیماران کرونایی از جمله آمپول رمدسیویر که جزو درمان‌های قطعی کرونا است به میزان ۳ هزار دوز ارسال خواهد شد.

او تاکید کرد که مهم‌ترین اقدام انجام شده ارسال تیم پزشکی به این استان است که فردا صبح عازم و در ۲۴ ساعت آینده در این استان مستقر می‌شوند.

مخبر با ابراز امیدواری پایان یافتن موج کرونا در استان سیستان بلوچستان درباره واکسیناسیون توضیح داد: ما مسئول توزیع و تزریق واکسن نیستیم اما به وعده‌هایی که داده ایم یعنی آماده سازی واکسن در خرداد و تیرماه عمل کردیم. از لحظه‌ای که واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت را شروع کردیم تا کنون نزدیک به ۲ میلیون ۷۰۰ هزار دوز واکسن تولید شده و ۴۰۰ هزار دوز آن تحویل وزارت بهداشت شد. مابقی دوز‌های واکسن کوو برکت در حال گذراندن تست و مرحله خالص سازی هستند.

او در پایان گفت: به محض اینکه این مراحل به پایان برسد تمام دوز‌های واکسن برکت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. ما طبق وعده‌ای که دادیم تا پایان شهریور بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو برکت تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳