جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
مدیر شبکه سه سیما گفت: «احسان علیخانی» به روال سال‌های گذشته اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما را برعهده دارد.

دیباچه:

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه سه سیما در پاسخ به سؤال  درباره چگونگی برنامه تحویل سال این شبکه، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، قرار است حدود 12 ساعت، یعنی از ساعت 21 تا 9 صبح روز بعد برنامه‌ای طولانی با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن شبکه سه برود.

دیباچه- غلامرضا میرحسینی



وی ادامه داد: از همین الان به شما وعده برنامه‌ای جذاب را از این شبکه خواهند داشت.

میرحسینی در ادامه افزود: در تدارک این هستیم که بخشی از برنامه سه ستاره که سال گذشته توسط احسان علیخانی به مدت یک هفته پخش شد و به معرفی چهره‌های برتر شبکه سه در طول 20 سال فعالیت خود پرداخت را امسال هم به همان سبک داشته باشیم، فقط با این تفاوت که بازه زمانی معرفی چهره‌های برتر این شبکه در طول یک سال جدید سیما، بررسی خواهد شد و امیدواریم که امسال این برنامه گسترده‌تر و جذاب‌تر تولید شود.

مدیر شبکه سه درباره برنامه‌های نوروزی این شبکه نیز گفت: از برنامه‌های نوروز غیر از سریال «بیمار استاندارد» می‌توانم به مسابقه‌ای چون «آقای گزارشگر» اشاره کنم، منتهی با این تفاوت که این مسابقه حوزه‌های مختلف ورزشی را غیر از فوتبال پوشش خواهد داد. در کنار این برنامه، برنامه‌ای با عنوان «میهمان ما باشید» در حوزه سبک زندگی خواهیم داشت که در آن به رقابت میان شهرستان‌های مختلف در حوزه‌ آشپزی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیش‌تولید این برنامه آغاز شده و دوستان در گروه تولید به ترتیب به شهرستان‌ها سفر کرده و در آن فضا ضمن برقراری ارتباط فرهنگی در این زمینه نگاهی نیز به مسائل خاص فرهنگی در هر شهرستان داریم.

میرحسینی درباره عدم پخش برنامه‌هایی با اجرای فرزاد حسنی و احسان علیخانی که قرار بود در زمستان امسال به روی آنتن رود، گفت:‌ در مورد برنامه «اکسیر» با اجرای فرزاد حسنی باید بگویم که ما در بخش فنی دچار مشکل شدیم و به این دلیل که دوست داشتیم تا برنامه‌ای که بعد از مدت‌ها در حوزه سلامت پخش می‌‌شود بدون هیچ عیب و نقصی روی آنتن رود، ترجیح دادیم بعد از رفع این مشکل آن را به پخش برسانیم. از لحاظ امکانات و هزینه هیچ کم‌فروشی نکردیم و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در حوزه سلامت، برنامه‌ای کامل را به مخاطبان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهم جزئی‌تر در این باره بگویم، باید اشاره‌ای داشته باشم به اشکال فنی در ضبط سه قسمت از این برنامه، ان‌شاءالله اگر بتوانیم برای این هفته یا هفته آینده از این برنامه رونمایی خواهیم کرد.

مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه جدیدی که قرار بود با اجرای احسان علیخانی پخش شود نیز گفت: برنامه‌ای در راستای سال تحویل خواهیم داشت که بعد از انتخابات به مدت 8 شب با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن می‌رود. این برنامه با محوریت پیشواز نوروز و سال نو طراحی و تولید می‌شود و در راستای همان برنامه‌ای خواهد بود که به برترین‌های یک سال اخیر شبکه سه می‌پردازد، بدین ترتیب که با شروع این برنامه، نظرات مردم را درباره برترین‌های شبکه سه جویا می‌شویم و درنهایت در برنامه ویژه سال تحویل، اسامی بهترین‌ها را اعلام خواهیم کرد.

میرحسینی درباره تولید فصل سوم سریال «درحاشیه» نیز گفت: طرحی را برای ساخت سری سوم این سریال در دست داریم که 26 قسمت ابتدایی آن با موضوع سالمندان مطرح شده، اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

وی درباره عدم استقبال مخاطب از سری دوم سریال در حاشیه و اینکه برای ساخت سری سوم دچار تردید نیستید، نیز گفت: برای ساخت سری دوم این سریال، محدودیت و مشکلاتی بر سر راهمان قرار گرفت. از آنجایی که ما نمی‌خواستیم این مسائل باعث ایجاد تنش در جامعه شود، فضای محدودی را تحت عنوان ندامتگاه و زندان انتخاب کردیم و در این فضا ایجاد موقعیت توسط نویسنده و کارگردان بسیار سخت بود و دوست داریم تا ارزیابی در مورد این سریال را در کنار محدودیت‌هایی که داشتیم بررسی کنید؛ چراکه زمانی که در یک سریال بازیگر خانم، خانواده و فضای خانوادگی، تعدد لوکیشن نداشته باشید با این محدودیت‌ها طبیعی است اثری از طرف مخاطب ضعیف اعلام شود.

از طرفی مهران مدیری نیز به دلیل کسالتی که داشت، نتوانست مقابل دوربین رود و این سریال روی دو بازیگر خاص تمرکز داشت و همین‌ها می‌تواند به یک اثر کمدی لطمه وارد کند. با تمام این تفاسیر اگر بخواهیم ارزیابی درستی از موفقیت یا عدم موفقیت این سریال داشته باشیم، نباید آن را در دسته‌بندی سریال‌های ضعیف قرار دهیم، اما مدیری و تیمش، شاید نتوانستند انتظارات مخاطبان را برآورده کنند.

میرحسینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد تولید فاز سوم سریال «سرزمین کهن» نیز گفت: قرار است در ابتدای سال آینده سریال «سرزمین کهن» با کارگردانی کمال تبریزی کلید بخورد. پیش‌بینی‌هایمان بر این بود تا در سال 95 این سریال پخش شود، اما به این دلیل که می‌بایست دقت‌نظر بسیاری در باره ساخت آثار تاریخی صورت پذیرد و همچنین شرایط اقتصادی سازمان صدا و سیما محدودیت‌هایی را برایمان ایجاد کرده امیدواریم به زودی این سریال کلید بخورد.

وی در باره عدم حضور برنامه‌های گفتگومحور در شبکه سه نیز گفت: ما به جای اینکه به صورت سلیقه‌ای به این دست برنامه‌ها نگاه کنیم، می‌بایست نظر مخاطبان را برای تولید این برنامه‌ها در نظر بگیریم و باید بدانیم نیاز مخاطبان در شبکه سه این است که هر شب یک برنامه گفتگومحور را تماشا کند یا خیر که در نظرسنجی‌ها با چنین موضوعی مواجه نبودیم.

در ادامه هیمن برنامه‌ها، برنامه‌ای با عنوان «با احتیاط بخندیم» در دست تولید است که تلاش‌مان بر این است که برای تابستان سال اینده به پخش برسد، اما باتوجه به بودجه محدود سازمان و شبکه، در این زمینه محدودیت داریم و اگر بخواهیم با همین بودجه به تولید برنامه‌ها اقدام کنیم، شاید در سال آینده میزان تولیدات‌مان کاهش پیدا کند.

فارس نوشت: میرحسینی با اشاره به مسابقه‌های جدید در دست تولید شبکه سه، گفت: به‌تازگی مسابقه رالی خانوادگی و سیمرغ را در دستورکار داریم با هدف شناسایی توانایی گردشگری در ایران و سبک زندگی خانوادگی و باهم بودن، رالی خانوادگی را تولید خواهیم کرد که در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. در مورد مسابقه سیمرغ نیز باید بگویم هفته آینده تولید و ساخت دکور آن آغاز خواهد شد و به زودی ضبط این برنامه برای پخش در تابستان آغاز خواهد شد.

وی درباره برنامه «با احتیاط بخندیم» نیز گفت: زیرساخت این برنامه موضوعات جدی روز است، اما با فضایی شاد و جذاب و طنازانه پیش می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲