جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

« علی تفرشی »  می گوید موسیقی پاپ ریتم محور شده و بیشتر ملودی ها غم و غصه را منتقل می کند که این آثار فقط دچار افسردگی مخاطبان می شوند.
علی تفرشی خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه درباره وضعیت موسیقی پاپ گفت: متاسفانه موسیقی پاپ هیچ جایگاهی ندارد زمانیکه ما شروع به فعالیت در این حوزه کردیم فضای خوب و سالمی وجود داشت زیرا هنرمندان و مخاطبان هر دو مشتاق موسیقی پاپ خوب بودند ولی امروزه با دسترسی آسان به انواع نرم افزارها افراد صداها را با هم ترکیب می کنند و به خیال خود بهترین آثار موسیقی پاپ را تولید می کنند. در زمان گذشته خواننده روی اصول درست موسیقی کار می کرد و مهم این بود که هم صدای خوبی داشته باشد و هم آگاه به قواعد باشد ولی امروزه نه تنها اصول موسیقی پاپ را نمی دانند بلکه صدای خوبی هم ندارند.
این خواننده در ادامه بیان کرد: موسیقی پاپ ریتم محور شده و بیشتر ملودی ها غم و غصه را منتقل می کند. امروزه کسی برای موسیقی پاپ برنامه ریزی نمی کند و هر کس با دیدگاه خودش فکر می کند که خواننده پاپ است در صورتیکه اگر نظارت کافی وجود داشته باشد هیچ کدام از این قطعات مجوز نمی گیرند و هیچ کدام از این خواننده ها نمی توانند قطعه ای را منتشر کنند.
وی افزود: بسیاری از افرادی که امروزه کار می کنند علم و دانش این کار را ندارند و بیشتر از هم تقلید می کنند و بهتر است بگوییم تقلید در موسیقی پاپ بیداد می کند. این نوع موسیقی پر ضرر و بی فایده از نظر کلام، ساختار و ملودی است و فقط صدای نامطلوب به گوش مخاطبان می رسد که هیچ کدام جذابیتی ندارند. به نظر من این آثار توسط مخاطبان انتخاب نمی شوند بلکه فقط شنیده می شوند و بعد از مدتی از ذهن ها پاک می شوند زیرا تاریخ مصرف دارند. همچنین این نوع موسیقی روند اصولی را طی نمی کند و فقط یک سری اصوات سرگردان هستند و برای جامعه صداهای مزاحم محسوب می شوند.
این هنرمند در ادامه تاکید کرد: من در این فضا انگیزه برای فعالیت ندارم و در این سیل گل آلود نمی خواهم حضور داشته باشم زیرا اصلا علاقه ای ندارم در این فضا فعالیت هنری داشته باشم. به نظر من این موسیقی نامطلوب بیشتر آسیب می زند. موضوع دیگر این است که خیلی از هنرمندان به خاطر بیماری کرونا نمی توانند فعالیت کنند و به همین دلیل است که موسیقی مانند قبل رونق ندارد البته از طرف دیگر خوب است زیرا کسانیکه فقط اسم هنرمند را یدک می کشند نمی توانند به صحنه روند و موسیقی نامطلوب ارائه دهند.

موسیقی پاپ ریتم محور شده و بیشتر ملودی ها غم و غصه را منتقل می کند!

وی خاطرنشان کرد: تهیه کنندگان موسیقی به خاطر منافع مالی خود فقط از چند هنرمند به خصوص حمایت می کنند و به همین دلیل است که مخاطبان نمی توانند انتخابی درست داشته باشند و سود این کار فقط به جیب افراد سودجو می رود. امروزه فقط از ملودی های تکراری و اشعار سخیف در موسیقی پاپ استفاده می شود در صورتیکه این نوع موسیقی نباید به گوش جوانان برسد بلکه ما باید موسیقی پر نشاط، امید دهنده و پر تحرک را گسترش دهیم ولی در چند سال اخیر فقط شاهد گسترش موسیقی هایی بودیم که شنونده را دچار افسردگی می کند.
این خواننده در ادامه عنوان کرد: من آینده خوبی برای موسیقی پاپ نمی بینم زیرا باید نهال هایی کاشته شود که پر ثمر باشند ولی چیزی که ما می بینیم شوره زار است و امیدوارم این روند تغییر کند در غیر این صورت اتفاق خوب و مطلوبی رخ نمی دهد. فقط تولید اثر مهم نیست بلکه هنرمند باید تمام وجوه هنری را در نظر بگیرد و ماهها درباره آن اثر فکر کند و همه جنبه ها را بررسی کند.
وی در پایان گفت: کتاب «آموزش کمانچه ۱» را سال گذشته از انتشارات عارف منتشر کردم و قرار است به زودی کتاب «آموزش کمانچه۲» را منتشر کنم که برای هنرجویان پیشرفته است. همچنین بیشتر مشغول تدریس دروس دانشگاهی و فعالیت در شوراهای موسیقی هستم و امیدوارم فضای موسیقی پاپ دوباره مطلوب شود تا انگیزه کافی داشته باشیم و بتوانیم مانند قبل در این حوزه فعالیت کنیم.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار