چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

« بیژن بیژنی »  خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه درباره کارهای جدید خود گفت: یک آلبوم موسیقی دارم که کار آهنگسازی آن توسط کامبیز روشن روان انجام شده است و چون ایشان در خارج از کشور است به محض اینکه به ایران بیاید کار ضبط این آلبوم را شروع می کنیم. این آلبوم شامل شش قطعه و ارکسترال است که مانند کارهای قبلی ما حس و حال و فضایی متفاوت دارد.
این خواننده درباره انتشار آثار موسیقایی تاکید کرد: متاسفانه شرایط انتشار آلبوم خیلی سخت شده است زیرا قانون کپی رایت وجود ندارد و به همین دلیل همان ساعتی که آلبوم منتشر می شود همه سایت ها اثر را برای دانلود می گذارند و مخاطبان به جای خرید آلبوم اثر را دانلود می کنند به همین دلیل شرکت هایی که کار انتشار را انجام می دادند الان اصلا حمایت نمی کنند زیرا هیچ بازدهی مالی برای هنرمندان و شرکت ها ندارد.

بیژن بیژنی از همکاری خود با کامبیز روشن روان در گفت و گو با دیباچه  خبر داد!
وی افزود: متاسفانه هیچ حق و حقوقی برای هنرمندان موسیقی در نظر گرفته نمی شود. زمانیکه در صدا و سیما فرهنگ سازی نمی شود و حتی خود این سازمان آثار هنرمندان را بدون در نظر گرفتن حقوق مادی و معنوی پخش می کند و چون قانون کپی رایت نداریم هنرمندان نمی توانند هیچ اعتراضی کنند. به نظر من اگر مانند کشورهای دیگر این قانون را داشته باشیم هیچ کس به خودش اجازه نمی دهد که اثری را دانلود کند. خود من حدود ۳۸ سال است که در این حوزه فعالیت می کنم ولی هیچ گاه حق و حقوق من پرداخت نشده است.
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: موسیقی در زمینه تولید اثر تعطیل شده است و به خاطر بیماری کرونا آموزشگاهها هم تعطیل شده است و بهتر است بگوییم هنرمندان موسیقی کاملا بیکار شده اند. باید بپذیریم که آموزش آنلاین هیچ کاربردی در حوزه موسیقی ندارد به عنوان مثال من هیچ کلاسی در حوزه موسیقی برگزار نمی کنم ولی در این دوران کرونا کلاس های آنلاین خوشنویسی برگزار کردم زیرا معتقدم هنرجویان موسیقی را نباید گول بزنیم و باید به آنها بگوییم که این نوع آموزش اصلا مناسب موسیقی و آواز نیست.
وی درباره وضعیت آواز تاکید کرد: ما خوانندگان اصیل خیلی داریم ولی باید از آنها حمایت شود یعنی ارکستری وجود داشته باشد تا آنها بتوانند هنر خود را ارائه دهند. اینکه فقط هنرجو آواز را یاد بگیرد به تنهایی کافی نیست بلکه باید آهنگساز و ارکستر هم وجود داشته باشند تا اثرهای ماندگار در کنار هم خلق کنند.
این خواننده در پایان گفت: کرونا ماندگار نیست و من به آینده موسیقی خیلی خوشبین هستم زیرا این شرایط با اینکه هنرمندان را دلزده کرده ولی مطمئن هستم پر قدرت باز می گردند و در کنار مخاطبان موسیقی را شکوفا می کنند. این بیماری به همه ما یاد داد که بیشتر هوای همدیگر را داشته باشیم و در کنار هم گام برداریم تا موفق شویم.

گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار