سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
‌آزیتا ترکاشوند بازیگر می‌گوید واکسیناسیون هنرمندان و حتی عوامل پشت دوربین که هم‌اکنون مشغول کار هستند باید در اولویت قرار بگیرد.

آزیتا ترکاشوند بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشغول بازی در سریال «نقش خاک» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی مهیار کلهر هستم. این سریال قرار بود در ماه مبارک رمضان روی آنتن برود که شرایط فراهم نشد و قرار است در خردادماه پخش بشود.
 
نمی‌دانم چرا برخی می‌گویند «صفر بیست و یک» با استقبال مواجه نشد |  «دراکولا» یکی از بهترین کار‌های مهران مدیری است!
او درباره موضوع سریال اظهار کرد: همانگونه که از نام سریال یعنی «نقش خاک» پیداست بیشتر حول محور کارآفرینی، تولید ملی و توانایی جوانان است.

بازیگر «نقش خاک» درباره نقش خود در این سریال گفت: با جرئت می‌توانم بگویم کاراکتری که آن را ایفا می‌کنم، برای اولین بار در رسانه ملی به نمایش گذاشته می‌شود و تنها می‌توانم بگویم که نقش محوری و مهم را بازی می‌کنم که قرار است فرهنگسازی روی آن صورت بگیرد.

ترکاشوند درباره سومین حضور خود در سریال نمایش خانگی پس از «هیولا» و «شب‌های مافیا» عنوان کرد: «اسپینجر» عنوان سریالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا کریم‌زاده است که برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و سومین حضور من در این رسانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: «اسپینجر» روایت تهران ۱۵۰۰ است که زمان گذشته در سریال زمان حال ما یعنی ۱۴۰۰ است و زمان حال در سریال، زمان آینده ما یعنی ۱۵۰۰ است. این اثر یکی از یکی از بزرگترین جلوه‌های ویژه بصری برخوردار است که شاید در شبکه نمایش خانگی اولین آثر با این حجم از جلوه‌های ویژه بصیری است.

بازیگر «اسپینجر» با اشاره به اینکه قصه در زمان سفر می‌کند، بیان کرد: فیلمنامه این سریال که یک سریال طنزِ فانتزی است توسط آزاده محسنی و الهه میرباقری نوشته شده است و از نظر من کاری بسیار جذاب و نو محسوب می‌شود.

ترکاشوند که آخرین کار تصویری‌اش در تلویزیون به «صفر بیست و یک» باز می‌گردد در پاسخ به این پرسش که چرا مخاطبان از این سریال استقبال نکردند، اظهار کرد: من در فصل اول این سریال  به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان تنها چند قسمت حضور داشتم و قرار بود در فصل دوم حضور پُررنگ‌تری داشته باشم که فصل‌های بعدی ساخته نشد و دلیل آن را من هم نمی‌دانم.

وی ادامه داد: به یادم دارم که در زمان پخش سریال به برنامه «زنده رود» دعوت شدم و زمانی که به استان اصفهان رفتم، مردم می‌گفتند این سریال را دنبال می‌کنیم و آن را دوست داریم. من آن زمان از مردم بازخورد‌های خوبی گرفتم، اما نمی‌دانم چرا برخی می‌گویند سریال به استقبال مواجه نشد البته این سریال هم قطعا مانند کار‌های دیگر کم و کاستی‌هایی داشت.

بازیگر «صفر بیست و یک» تاکید کرد: اگر بخواهیم به لحاظ کیفی به این سریال نگاه کنم باید بگویم که «صفر بیست و یک» حداقل از سریال‌های شبکه نمایش خانگی که بودجه بیشتری دارند و دستشان برای پرداختن به بسیاری از مسایل باز است، یک سر و گردن بالاتر بود.

ترکاشوند که اولین حضورش در شبکه نمایش خانگی با سریال «هیولا»‌ی مهران مدیری رقم خورد، در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادی برای حضور در سریال «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری داشت یا نه، تصریح کرد: در فصل دوم سریال «هیولا» با نام «دراکولا» تقریبا اکثر بازیگران تغییر کردند و تنها برخی از بازیگران برای حفظ نام «هیولا» باقی مانند.

وی افزود: از نظر من تغییر بازیگران کار بسیار درست و هوشمندانه‌ای بود به دلیل اینکه پرونده‌های جدیدی در «دراکولا» باز شد که به جذابیت سریال بسیار کمک می‌کند.

بازیگر «هیولا» تاکید کرد: «دراکولا» کاری به شدت خاص و در واقع سمبولیک است. این کار اگرچه طنز است، اما حرف برای گفتن بسیار دارد و مهران مدیری یک هوشمندی عجیبی در کارگردانی این سریال به کار برده است. اگر به سبک کاری ایشان از «شب‌ها برره» تا «هیولا» و حتی «دراکولا» که ۲ سال پس از «هیولا» ساخته شد، نگاه کنیم به تفاوتی پی می‌بریم که نشان از شناخت ایشان از زمان و مخاطب دارد.

ترکاشوند درباره انتقاد‌ها به استفاده از حیوانات در این سریال و فانتزی بودن سطح بازی‌ها تاکید کرد: به نظر من پشت استفاده از حیوانات و فانتزی بودن سطح بازی‌ها حرف‌های بسیاری است. معتقدم هر بازیگری نمادی از غرایط حیوانی را بازی می‌کند که آن‌ها را از یک انسان معمولی بودن خارج می‌کند و این موضوع بسیار حرف دارد. در واقع این سریال خاکستری بودن نقش‌ها را در قالب ذات حیوانی آن به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه «دراکولا» یکی از بهترین کار‌های مهران مدیری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد از بین یکی از ۲ سریال اخیر مهران مدیری یعنی «هیولا» و «دراکولا» یکی را انتخاب کنم، «هیولا» را برمی‌گزینم چراکه مهران مدیری که به تشخیص ایشان در انتخاب بازیگر به شدت ایمان دارم، من را در نقش «خانم زحمتکش» دیده است پس من در بهترین جای ممکن قرار گرفته بودم.

بازیگر «گاندو» که سال ۹۸ با ایفای نقش «شیرین» در تئاتر «خسرو و شیرین» روی صحنه رفت، درباره ادامه فعالیت در تئاتر گفت: من به شدت به تئاتر علاقه دارم و معتقدم تئاتر، مادر هنرهاست. اتفاقا پس از تئاتر «خسرو و شیرین» نمایش دیگری به کارگردانی هادی مرزبان به من پیشنهاد شد و حتی برای اجرا تمرین هم کردیم، اما به دلیل کرونا کار به تعویق افتاد و امیدوارم به زودی بتوانیم دوباره تمرین را آغاز کنیم.

ترکاشوند با اشاره به اینکه همزمان با اعلام شیوع کرونا در ایران تا به امروز کار کرده است، گفت: من از ابتدای کرونا تا به امروز مدام سرکار بودم. باید بگویم بازیگران نمی‌توانند سر صحنه از ماسک استفاده کنند و بیشتر از بقیه افراد در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. من با ایمان به کارم ادامه دادم چراکه معتقدم بازیگران رسالتی نسبت به مردم دارند و همانگونه که کادر درمان در این زمان در صحنه حضور داشتند و از جان مایه گذاشته‌اند، آن‌ها نیز هم‌پای کادر درمان پیش رفتند تا مردم در زمان قرنطینه سرگرمی داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه با واکسیناسیون هنرمندان در حال فعالیت پیش از نوبت موافق است بیان کرد: بازیگران که نمی‌توانند سر صحنه از ماسک استفاده کنند. همچنین سر صحنه یک سریال یا فیلم سینمایی دست کم نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ نفر مشغول به کار هستند و پیش می‌آید در یک لوکیشن کوچک تعداد زیادی عوامل بدون فاصله‌گذاری اجتماعی کنار یکدیگر قرار بگیرند در نتیجه فکر می‌کنم واکسیناسیون هنرمندان و حتی عوامل پشت دوربین که هم‌اکنون مشغول کار هستند باید در اولویت قرار بگیرد.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲