سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

« حسام اینانلو » می گوید زمانیکه شرایط الان آموزش را با یک سال پیش مقایسه می کنیم متوجه می شویم که ابتذال در این حوزه صد برابر شده است و اگر جلوی آن گرفته نشود دو سال آینده اتفاقات ناگواری رخ می دهد.
حسام اینانلو آهنگساز و نوازنده کمانچه در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره کارهای جدید خود گفت: در حال ضبط دو مجموعه آموزشی هستم که این مجموعه ردیف های میرزا عبدالله برای ساز کمانچه است که اثر در مراحل نهایی قرار دارد و تا دو ماه آینده منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

ابتذال در آموزش موسیقی صد برابر شده است | هنرجویان برای کسب آموزش ،فریب تبلیغات اینستاگرامی هر مدرسی را نخورند| ارائه کارت صلاحیت به اساتید واقعی!

او در ادامه بیان کرد: قبلا این کار توسط علی اکبر شکارچی و استاد آذر سینا انجام شده بود که من تصمیم گرفتم این مجموعه را به صورت جامع و کامل تر ارائه دهم تا هنرجویان ساز کمانچه بتوانند از این مجموعه استفاده کنند. همچنین هدف مهم تر این است که هنرجویان با کلیت ساز کمانچه نیز آشنا شوند و اگر نزد استادی رفتند که هیچ گونه آگاهی درباره این ساز نداشت ،بتوانند تشخیص دهند که شخص مناسبی را برای آموزش انتخاب نکرده اند.
این نوازنده خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت آموزش اصلا مناسب نیست زیرا از زمانیکه اقتصاد هنر دچار مشکل شد بسیاری به سمت آموزش رفتند در صورتیکه خیلی از این افراد صلاحیت آموزش ندارند و فکر می کنند چون می توانند ساز دست بگیرند پس می توانند آموزش دهند و به همین دلیل است که آموزش موسیقی دچار بحران شده است. متاسفانه رسانه ها سبب آگاهی مخاطبان در این زمینه نمی شوند و بسیاری از این افراد با یک پیج اینستاگرام و تبلیغات گسترده شروع به آموزش کرده اند در صورتیکه اصلا چیزی از آموزش نمی دانند. این اتفاق بسیار ناراحت کننده است زیرا این افراد با سطح بسیار پایین آموزش می دهند و باعث سرخوردگی هنرجو می شوند. هنرجویان اصلا تقصیری ندارند زیرا شناخت کافی نسبت به این موضوع ندارند پس باید با یک نظارت درست جلوی این کار غیر حرفه ای گرفته شود.
این آهنگساز در ادامه عنوان کرد: اساتیدی که سرشناس هستند اصلا تبلیغ نمی کنند چون فرهنگی هستند پس کسانیکه تبلیغات آنچنانی می کنند نشان می دهند که هیچ گونه آگاهی ندارند و از دایره هنر دور هستند.این اتفاق تلخی است و همیشه گفته می شود که تاریخ قضاوت می کند ولی این اتفاق سبب می شود نسلی در این میان از بین برود یعنی اینکه بسیاری از استعدادهای نسل جوان خاموش می شوند و هزینه هایی که برای این آموزش ها می دهند هم از بین می رود.

ابتذال در آموزش موسیقی صد برابر شده است | هنرجویان برای کسب آموزش ،فریب تبلیغات اینستاگرامی هر مدرسی را نخورند| ارائه کارت صلاحیت به اساتید واقعی!
این هنرمند موسیقی ،درباره راهکارهای این مشکل بیان کرد: تا جایی که من در جریان هستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است به اساتید واقعی کارت صلاحیت بدهد یعنی به کسانیکه سابقه موسیقایی دارند و توانایی تدریس دارند کارت صلاحیت داده می شود و باید آگاه سازی شود تا هنرجویان نزد هر کسی برای آموزش می روند در ابتدا این کارت را ببینند و بعد با خیال راحت در کلاس ثبت نام کنند. همچنین هنرمندان باید در کنار هم از این مسئله عبور کنند من معتقدم ما هم باید شفاف سازی کنیم تا این افراد سودجو کنار روند و هنرجو متوجه شود موسیقی مقوله جدی است. به عنوان مثال من چند ویدیو آموزشی منتشر کردم تا هنرجوی مبتدی با ساز کمانچه آشنا شود و اگر سر کلاس درسی متوجه شد که آن فرد حتی ابتدایی ترین چیزها را نمی داند سریع از کلاس انصراف دهد.
این هنرمند در پایان گفت: زمانیکه شرایط الان آموزش را با یک سال پیش مقایسه می کنیم متوجه می شویم که ابتذال در این حوزه صد برابر شده است و اگر جلوی آن گرفته نشود دو سال آینده اتفاقات ناگواری رخ می دهد که در آن زمان کاری از دست کسی ساخته نیست.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲