پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، مژده خنجری مجری جوان صدا و سیما  در فصل اول برنامه "عطسه "اجرا کرده و دوست دارد تجربه اجرا و تهیه کنندگی در برنامه هایی با مضمون اجتماعی- روانشناسی را در کارنامه هنری خود به ثبت برساند.

او دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت دانشگاه شهید بهشتی است که  از سال ۹۱ وارد صداو سیما شده و همچنان در معاونت برون مرزی صداوسیما و شبکه سحر و پرس تی وی فرانسه به عنوان دبیر خبر و مترجم فعالیت میکند و این همکاری هچنان ادامه دارد.

« مژده خنجری » در گفت و گو با دیباچه افزود: در حال حاضر به جز برنامه "همکار من" که ضبط آن به اتمام رسیده و در حال پخش است،  فصل دوم برنامه "عطسه" به زودی روی آنتن می رود، همچنین فصل اول "عطسه" سال گذشته از آبان تا اسفند با گروه رضا رشید پور و تهیه کنندگی آرام اعتمادی  و همکاری آقای نشاط و آقای ترابیان که برنامه ای جذاب و آموزنده ای برای من بود، روی آنتن رفت.

کار در کنار رضا رشید پور کسب تجربه بود |  دوست دارم در کنار کار تهیه کنندگی ،طراح یک برنامه روانشناسی باشم|ژانر اجرای من در تلویزیون مذهبی نیست!

 کار کردن در کنار این تیم حرفه ای ، برایم همانند کلاس درسی است که در هر لحظه یاد گرفتن برایم کسب تجربه ای بود همچنین  با جلسات و میز گردی و اتاق فکری که داریم سعی کردیم در پیشبرد اهداف مخاطبان قدم برداریم.

او در ادامه گفت: « عطسه » یک برنامه اجتماعی است و در مدت یکسال دغدغه اش این بوده که حال مردم را خوب کند و به آنها انرژی مثبت دهد  و سعی دارد به مسائل منفی نپردازد هر چند  به دلیل دغدغه مندی مان، پیگیری های زیادی از جمله گرانی اقلام مختلف تا سیل و زلزله داشتیم.

 « خنجری »  پیرامون مهمانان در این برنامه تصریح کرد : در نظر داشتیم، از افرادی دعوت کنیم که مردم آنها را زیاد ندیدند و یا دوست دارند ببینند مثل مجری، گویندگان و بازیگران قدیمی ، خوانندگان نوستالژیک و افرادی که برای مردم خاطره ساز بودند، اما سال هاست که از قاب تلویزیون دیده نشدند و همچنین یک سری مهمان های اجتماعی که کارهای جذابی کردند و همزمان با مناسب های مختلف در برنامه حضور پیدا کردند.

او در پاسخ به اینکه بیشترین دغدغه شما برای برنامه عطسه چیست، بیان کرد: یکی از دغدغه هایم این بوده که روانشناسی را با کار در اجرا ادغام کنم و در کنار تهیه کنندگی،طراح یک برنامه روانشناسی باشم اگر فرصتش برایم پیش آید این کار را انجام دهم .

کار در کنار رضا رشید پور کسب تجربه بود |  دوست دارم در کنار کار تهیه کنندگی ،طراح یک برنامه روانشناسی باشم|ژانر اجرای من در تلویزیون مذهبی نیست!

یکی از دغدغه من همیشه این بوده هر روز بهتر از دیروز خود باشم و به قول گروه عطسه دچار یک تکرار دل پذیر نشوم که دائم به خودم بگویم خوبه دیگه با همین ریتم ادامه بدم و   سعی کنم بهتر باشم و نقص های خود را ببینم و در رفع آن تلاش کنم.

او ادامه داد: تمام سعی و توان خود را به کار خواهم برد تا با تجربه هایی که در طی این سالها بدست آورده ام، بتوانم فصل دوم عطسه را به گونه ای اجرا کنم که در حین ادغام تجربه و علم روانشناسی ام که به صورت آکادمیک  آموخته ام، مخاطبم را حفظ و با  برنامه همگام و هم قدم کنم ولی با این وجود معتقدم هنوز اول راه اجرا هستم و در این حوزه راه بسیاری مانده که میتوانم آن را با به دست آوردن تجارب از پیشکسوتان این عرصه طی کنم.

« مژده خنجری » در پاسخ به اینکه سفارش اجرا در برنامه های مذهبی و مناسبتی  هم داشتید، بیان کرد: اجرا در برنامه های مناسبتی همچون روز دختر، روز زن و هفته وحدت بسیار داشتم و با کمال میل آن را پذیرفتم اما اجرا در برنامه مذهبی کمترداشتم  چرا که ژانر اجرای من در تلویزیون مذهبی نیست، اما در بیرون از سازمان در روی استیج چنین برنامه هایی که در توانم بوده ، اجرای آن را پذیرفتم .

کار در کنار رضا رشید پور کسب تجربه بود |  دوست دارم در کنار کار تهیه کنندگی ،طراح یک برنامه روانشناسی باشم|ژانر اجرای من در تلویزیون مذهبی نیست!

همچنین  تلویزیون ما مجری هایی را دارد که میتواند از عهده این ژانربه خوبی برآید که و به طور کلی ژانر اجرای من اجتماعی است ، اجرای راحت،  صمیمانه و دغدغه مندی که راجب به مسائل روز صحبت میکند و این نوع اجرا در برنامه ها آن چیزی است که من بیشتردر مورد آن کار کردم .

او در پاسخ به  این سوال که آیا تاکنون به شما پیشنهاد بازیگری شده گفت : راجع به بازیگری  پیشنهاد خاصی نداشتم اما از طریق یک واسطه ای پیشنهاد دورادوری شد ولی خب پیگیری نشد و  من هم در این زمینه پیگیری نکردم اما به صورت جدی در این زمینه پیشنهاد بازیگری نداشتم.

کار در کنار رضا رشید پور کسب تجربه بود |  دوست دارم در کنار کار تهیه کنندگی ،طراح یک برنامه روانشناسی باشم|ژانر اجرای من در تلویزیون مذهبی نیست!

« خنجری » در خصوص اینکه یک مجری چقدر میتواند در تعامل یک مخاطب سهم داشته باشد، گفت: به طور قطع یک بخش مهمی از برنامه سازی پشت صحنه، نویسندگی، سردبیری، کارگردانی و تهیه کنندگی است که این عزیزان زحمت میکشند و من به عنوان مجری میتوانم در جلوی دوربین  تمامی این زحمات را هدر دهم و یا به ثمر بنشانم و قطعا کسی که در یک برنامه نقش مهمی دارد مجری است که با نوع اجرا، صمیمانه بودن ، با انتقال احساس به مخاطب که نقش بازی نمیکند، میتواند در راستای اهداف برنامه بهترعمل کند.

همچنین دوران با کلمات درشت صحبت کردن گذشته و هر چقدر یک مجری راحت و ساده  صحبت کند مخاطب بیشتر ارتباط برقرار کرده و تعامل میکند و این کاری است که من سعی دارم در نوع اجراهایم در برنامه های مختلفم داشته باشم.

گفتگو از دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲