جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۷۶
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

بازیگر سریال «سیاوش» می‌گوید ما به ازای خارجی کاراکتر «سیمین» قطعا وجود دارد و کم هم نیست. «سیمین»ها همچنان در زندگی مردم حضور دارند؛ کسانی که بار اتفاقات را به دوش می‌کشند اما همچنان پُرقدرت به زندگی ادامه می‌دهند.

گیتی قاسمی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره حضور در سریال «سیاوش» که روز جمعه 7 خردادماه قسمت آخر آن از نماوا پخش شد، اظهار کرد: طبق روال از سوی عوامل سازنده با من تماس گرفته شد و خواستند جلسه‌ای با آن‌ها داشته باشم. آن زمان که نقش را برای من تعریف کردند، آنقدر به نظر خوب آمد و جای کار داشت که آن را پذیرفتم. البته انرژی عوامل سازنده و بازیگرانی که قرار بود با آن‌ها کار کنم من را مصمم کرد که در «سیاوش» حضور یابم.

وی ادامه داد: من در گذشته تجربه کار با مجید صالحی بازیگر نقش «صابر» در «سیاوش» و سروش محمدزاده کارگردان این سریال را داشتم و بقیه عوامل را هم می‌شناختم.

افراد زیادی به من می‌گویند ای کاش «سیاوش» تمام نشود ! | موافق نمایش خشونت‌ها به صورت عریان نیستم!

بازیگر «سیاوش» اظهار کرد: احساس کردم که می‌توانم خود را در نقش «سیمین» که فردی پُرجذبه در خانواده بود که دیگر اعضا از او حساب می‌بردند، محک بزنم.

قاسمی با بیان اینکه میلاد کی‌مرام بازیگر نقش «سیاوش» بازیگردان این کار بود، توضیح داد: سروش محمدزاده و میلاد کی‌مرام برای اینکه من به آن چیزی که می‌خواستم برسم، از هیچ تلاشی دریغ نکردند البته برای همه بازیگران این کار را انجام دادند. خود من بازیگری هستم که باید چارچوب نقشی را که قرار است آن را ایفا کنم، برایم توضیح بدهند تا بتوانم روی جزییات آن کار کنم و به آن بیفزایم. در حقیقت یک اتفاق گروهی برای رسیدن به نقش «سیمین» رخ داد.

«سیمین»ها همچنان در زندگی مردم حضور دارند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال با شخصی مانند «سیمین» در جامعه برخورد داشته است یا نه، مطرح کرد: ما به ازای خارجی کاراکتر «سیمین» قطعا وجود دارد و کم هم نیست اما من سال‌های قبل این افراد را دیده‌ام البته در کامنت‌ها و دایرکت‌های پیجم در فضای مجازی پُر از پیام‌هایی بودن که می‌گفتند «سیمین» چه قدر شبیه من است. حتی نوشته بودند هرکس یک «سیمین» دارد، هیچ غمی ندارد. «سیمین»ها همچنان در زندگی مردم حضور دارند؛ کسانی که بار اتفاقات را به دوش می‌کشند اما همچنان پُرقدرت به زندگی ادامه می‌دهند.

بازیگر «سال‌های دور از خانه» ادامه داد: شاید یکی از اتفاق‌های خوب این سریال این بود که این موضوع را یادآوری می‌کرد که خانواده جنبه‌ها و فاکتورهایی دارد که بسیار ارزشمند است و می‌توان به آن‌ها افتخار و زندگی کرد و سختی‌ها را پشت سر گذاشت. همچنین می‌گفت، نگذاریم اعضای خانواده‌ از یکدیگر فاصله بگیرند. «سیاوش» در حقیقت افراد را به اصل زندگی باز می‌گرداند. 

نقد منفی درباره اثری به کار برده می‌شود که ارزش نظر دادن دارد

قاسمی درباره استقبال مخاطبان از این مجموعه گفت: طبیعی است که مخاطبان هر کاری سلایق مختلفی دارند و قطعا همه یک اثر را نمی‌پسندند. بسیاری از افراد دوست دارند این سریال ادامه پیدا کند و افراد زیادی به من می‌گویند ای کاش «سیاوش» تمام نشود. البته درباره کلیت کار بازخوردهای منفی هم وجود دارد اما مردم استقبال کرده و سریال را دوست داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نظرات منفی باعث دیده شدن سریال می‌شود یا نه، عنوان کرد: همیشه یک عده مخالف و عده دیگری موافق هستند چراکه انسان‌ها آزاد و مختار هستند اما من معتقدم نقد و کامنت‌های منفی درباره اثری به کار برده می‌شود که ارزش نظر دادن دارد. زمانی که مخاطب نظرش را می‌گوید یعنی کار را تماشا کرده است و اگر نظر منفی می‌دهند منظورشان این است که دوست دارند گونه دیگری کار پیش برود اما با اصل قضیه موافق هستند.

بازیگر «خروج» افزود: نظرات تک تک افراد محترم است به ویژه آن‌هایی که نظرات خود را صادقانه و دلی بیان می‌کنند چراکه این نظرات حتی اگر منفی هم باشد، به دل می‌نشیند. من نظراتی را که بر اساس کدورت و رقابت بین آثار شکل می‌گیرد، نظر و نقد نمی‌دانم چراکه معتقدم هر اثر را باید در جایگاه و با ویژگی‌های خودش مقایسه کرد.

«سیاوش» در مذمت خشونت بود

قاسمی درباره نقدی که بر این سریال می‌رفت که خشونت در برخی از قسمت‌ها وجود داشت، مطرح کرد: «سیاوش» در مذمت خشونت بود یعنی اگر ما بخواهیم تحول و بازتاب کارهای بدی را که فرد انجام می‌دهد، به نمایش بگذاریم باید آن کار بد را به نمایش بگذاریم چراکه نمی‌توانیم بگوییم خوب باشیم در حالی که فقط داریم خوبی را نشان می‌دهیم. اگر خشونتی در کار بوده، بازتاب آن هم به نمایش گذاشته شده است کما اینکه من معتقدم «سیاوش» نسبت به دیگر کارهایی که به خشونت می‌پردازند، ملاحضه بیشتری شده است تا افراد به انتهای بدی نروند.

افراد زیادی به من می‌گویند ای کاش «سیاوش» تمام نشود ! | موافق نمایش خشونت‌ها به صورت عریان نیستم!

وی ادامه داد: یکسری اصول از زندگی ما جدا نیستند و ما هر روز خشونت‌هایی را در جامعه می‌بینیم البته من هم موافق نمایش خشونت‌ها به صورت عریان نیستم چراکه خودم مادر هستم و علاقه‌مندم فرزندم زیبایی و نکات مثبت زندگی را ببیند اما نمی‌توانم او را نسبت به نکات منفی زندگی دور نگه دارم. یک فرد باید هم خوبی را و هم بدی را ببیند تا به یک معرفتی برسد و راه درست را تشخیص بدهد پس نمی‌شود منکر این موضوع شد و باید یکسری خشونت‌ها را نشان داد تا جنبه مثبت زندگی پُررنگ‌تر شود.

بازیگر «سیاوش» درباره ریتم این سریال تصریح کرد: گروه تولیدکننده بیشتر می‌توانند روی این موضوع نظر بدهند اما در مواقعی می‌طلبد مخاطب با حوصله بیشتری کار را دنبال کند و با عجله نبیند. همچنین باید روی برخی از سکانس‌ها تمرکز کرد و متناسب با آن لحظه پیش رفت چراکه کاراکتر «سیاوش» با «صابر» فرق می‌کند و بقیه هم به همین ترتیب.

تماشاچی از سازنده باهوش‌تر است

قاسمی درباره زرق و برق موجود در برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم برخی مواقع در سریال‌ها یا فیلم‌ها از واقعیت بسیار دور می‌شویم. خود من افراد پولدار و مرفهی را می‌شناسم که ساده زندگی می‌کنند و زرق و برق زندگی‌شان در حد معقول است. افراد بسیار پولدار خانه‌ها و ماشین‌های آنچنانی دارند اما اکلیل به سرشان نمی‌زنند و دوستان برخی مواقع چیزهایی را تعریف می‌کنند که باعث شگفتی است.

وی تاکید کرد: آن چیزی که شاید تماشاگر را ناراحت کند این است که به شعورشان توهین می‌شود نه اینکه برای دیدن کار هزینه می‌کنند و اثر بی‌کیفیتی را می‌بینند. تک تک افرادی که کاری را تولید می‌کنند باید به این ایمان بیاورند که تماشاچی از سازنده باهوش‌تر است و یک نگاه اشتباه را متوجه می‌شود پس نمی‌توان دروغ گفت، ساخت و بازی کرد چراکه می‌فهمند و این بد است که بفهمند که به شعورشان توهین می‌شود.

از حضور در «زیرخاکی» بسیار خوشحالم

قاسمی درباره اقبال بازیگران به شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: من فکر می‌کنم کسانی که دغدغه بازی کردن دارند وقتی نقش و کار خوب پیشنهاد می‌شود برایشان فرقی نمی‌کند اثر تلویزیونی باشد یا شبکه نمایش خانگی اما معتقدم در شبکه نمایش خانگی دست عوامل در نگارش متن، بازیگری، کارگردانی و...بازتر و دستمزد بیشتری برای بازیگران دارد پس افراد دوست دارند در اینگونه از آثار کار کنند.

بازیگر «چک برگشتی» در ادامه درباره جدیدترین آثار خود عنوان کرد: به تازگی در سریال «زیرخاکی۲» به کارگردانی جلیل سامان بازی کرده‌ام. کاراکترم در این سریال را بسیار دوست دارم و برای فصل جدید بسیار هیجان دارم. مدتی است که در تلویزیون کار نکرده‌ام و کارهای باکیفیتی از تلویزیون نمی‌بینم اما این سریال جزو معدود کارهایی است که قلبا از حضور در آن بسیار خوشحال هستم.

قاسمی با بیان اینکه در تله‌تئاتر «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری نیز حضور دارد، گفت: این تله‌تئاتر هم‌اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و طی چند روز آینده تمرینات را آغاز می‌کنیم تا برای ضبط آماده شویم.

تئاتر غذای روح من است

وی با اشاره به اینکه تئاتر غذای روحش است، درباره دوری از تئاتر به واسطه کرونا در یک سال و نیم اخیر بیان کرد: کار بدون تئاتر برای من مصادف با افسردگی است. حتی اگر سالی یک بار روی صحنه بروم احساس می‌کنم روحم با آن کار تغذیه می‌شود. این یکسال و نیم بسیار سخت گذشته است چراکه زندگی بازیگر بدون تئاتر معنا ندارد.

بازیگر «متری شیش و نیم» با اشاره به اینکه تله‌تئاتر هم جای تئاتر را نمی‌گیرد، مطرح کرد: حضور تماشاچی است که تئاتر را مجزا و حس و حالش را برای بازیگر متفاوت می‌کند. بسیار امیدوارم که فرصتی پیش بیاید که روی صحنه کار کنم و خود یک اثر را در فرصت مناسب روی صحنه ببرم.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که عده زیادی از بازیگران سرکار هستند و به فکر کسانی هم هستم که کاری ندارند به ویژه بچه‌های تئاتر و هر کاری از دستم بربیاید، دریغ نمی‌کنم و امیدوارم آن‌ها هم مشغول به کار شوند چراکه برخی از آن‌ها منبع درآمد دیگری ندارند. من از همه کسانی که در شبکه نمایش خانگی مشغول ساخت اثری هستند، خواهش می‌کنم که این فرصت را در اختیار بچه‌های تئاتر نیز قرار بدهند چراکه آن‌ها به حمایت بچه‌های تصویر نیاز دارند.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار