جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

امیر غفارمنش معتقد است این تفکر که برای کار کودک هزینه نکنیم، مدت هاست از بین رفته است و بیشترین هزینه را در سینما و تلویزیون باید برای کار کودک انجام داد و باید به لحاظ فرهنگی روی این سن کار شود.

امیر غفارمنش بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره نقش آفرینی در سریال «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی که این شب ها از شبکه پنج سیما در حال پخش است، عنوان کرد: پیش از این سریال در ماه مرداد برای حضور در اثر دیگری قرارداد بسته بود که به دلایلی عقب افتاد تا اینکه پیشنهاد بازی در «روزهای آبی» به من شد و بدون فوت وقت آن را پذیرفتم.

وی ادامه داد: من پیش از این با پرویز امیری تهیه کننده این سریال که بسیار خوب، خوش اخلاق و خوش حساب است، کار کرده بودم. در نهایت با اعتمادی که به آن ها داشتم ابتدا قرارداد را امضا کردم و بعد فیلمنامه را خواندم. با نیت های ذهنی خوبی که کارگردان داشت و با همسو شدن فکرهایمان کار را پیش بردیم.

بازیگر «روزهای آبی» درباره نقش خود در این سریال مطرح کرد: شخصیت من در این سریال یک شخصیت فانتزی است. از ابتدا قرار نبود اما در ادامه راه بر آن شدیم که این شخصیت بار کمدی قصه را به دوش بکشد که امیدوارم نتیجه آن موفقیت آمیز باشد.

غفارمنش درباره حضور اکبر عبدی در این پروژه خاطرنشان کرد: اکبر عبدی زمانی به این پروژه پیوست که تصویربرداری کار آغاز شده بود. متاسفانه ایشان این روزها شرایط جسمی خوبی ندارد و امیدوارم سلامتی خود را به دست آورد و به خانه خود که سینما و تلویزیون است، بازگردد.

به گفته وی، «روزهای آبی» در حالی روی آنتن رفت که تصویربرداری آن ادامه داشت اما تازگی کار این سریال به پایان رسیده است.

بازیگر «روزهای آبی» در ادامه با بیان اینکه فیلمنامه این سریال از ابتدای کار به صورت کامل آماده بود، تصریح کرد: من غالبا فیلمنامه را نمی خوانم و برای این سریال هم همین اتفاق افتاد همچنین به نظرم با هوشمندی کارگردان اگر فیلمنامه کامل هم نباشد آسیبی به کار وارد نمی شود.

غفارمنش درباره پخش این سریال از شبکه پنج گفت: شبکه پنج سالهاست که مهجور مانده است اما مدیریت جدید آن در حال احیا کردن شبکه و مشخص است که تا حدی موفق هم بوده چراکه تعداد بینندگان شبکه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره استقبال مخاطبان از سریال و همکاری با محمدرضا حاجی غلامی کارگردان سریال اظهار کرد: تاکنون بازخوردهایی خوبی از مخاطبان به صورت مجازی و در سطح جامعه گرفته ام که امیدوارم ادامه دار باشد. درباره همکاری با محمدرضا حاجی غلامی هم باید بگویم که ایشان فردی جوان، قوی، هوشمند و بااستعداد است که. در زمان کار تمام تمرکز خود را روی آن می گذارد. شاید «روزهای آبی» یکی از معدود پروژه هایی بود که دل کندن از بچه ها پس از پایان کار سخت بود.

بازیگر «روزهای آبی» در جواب به این سوال که این سریال چه حرفی برای مخاطبان دارد، بیان کرد: اگر من بخواهم جواب این سوال را بدهم یعنی سریال موفق نبوده است، پس مخاطب باید خود حرف سریال را درک کند و متوجه شود که آیا این سریال چیزی از مسایل روز اجتماعی را به مخاطب انتقال می دهد و آیا این مسایل به روستا راه پیدا کرده است یا نه؟

غفارمنش درباره جدیدترین پروژه های خود نیز توضیح داد: به موازات بازی در سریال «روزهای آبی» نقش آفرینی ام در فیلم سینمایی «راز قلعه» به کارگردانی کریم رناسیان در اصفهان به پایان رسید و این کار هم اکنون در مرحله تدوین است. همچنین فیلم سینمایی «شهر گربه ها» را آماده اکران دارم و به تازگی به پروژه «کلبه عموپورنگ» نیز پیوسته ام.

وی ادامه داد: خود من کار برای بچه ها را بیشتر از کار با بچه ها ترجیح می دهم. کار با بچه ها کمی سخت است و پروژه باید افراد توانمندی را برگزیده باشد البته همبازی کودک و نوجوان نیز داشته ام که جوهره بازیگری داشته اند اما کار برای بچه ها برایم جذاب تر است به ویژه در شرایط کرونا که بچه ها تفریحی ندارند. فکر می کنم یکی از بزرگترین خدمت ها در این زمان سرگرم کردن بچه هاست.

بازیگر «دردسرهای عظیم» در پایان درباره لزوم ساخت آثاری برای کودکان و نوجوانان مطرح کرد: «کلبه عموپورنگ» یکی از آثار فاخر در حوزه کودک و نوجوان در تلویزیون است اما فکر می کنم سیدجواد هاشمی نیز با ساخت فیلم «پیشونی سفید» و «شهر گربه ها» موفقیت هایی در این زمینه کسب کرده است. این تفکر که برای کار کودک هزینه نکنیم، مدت هاست از بین رفته است و بیشترین هزینه را در سینما و تلویزیون باید برای کار کودک انجام داد و ما باید به لحاظ فرهنگی روی این سن کار کنیم.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲