جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۲۱
تاریخ انتشار : ۵۵ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه، عجب دنیای عجیبی شده است ؛ چه کسی باور می کرد فیلمسازی که در روز آیین دیدار فیلم اش با نام  «سوگنامه‌ای برای یاشار» ، و در حالی که از پدر و مادر خود دعوت می کند تا از آنها تشکر کند،روزی برسد که پدر و مادر با بی رحمی تمام ، فرزند خود را تکه تکه کرده و با وضع فجیعی در داخل چمدان گذاشته و آن را در سطل زباله بیاندازند؛ یک تراژدی غم انگیز برای بابک ؛ حالا دیگر و هر زمانی به فیلم او خیره شویم ، عنوان فیلم شباهت عجیبی به زندگی او دارد ؛ دیگر باید بگوییم « سوگنامه ای برای بابک » 

پدر و مادری که با بی رحمی، یک سوگنامه واقعی را رقم زدند؛ بابک خرمدین چرا به قتل رسید؟

چنین قتلی در  این ابعاد پیچیده و باورنکردنی ، نیازمند بررسی های بیشتر توسط مقامات قضایی است و باید اعلام شود چه چیز باعث این اتفاق وحشتاک شده است .

 آنچه تا کنون از چگونگی قتل این کارگردان جوان گزارش شده ،اینگونه است که  جسد بابک خرمدین روز گذشته(۲۶ اردیبهشت) در اکباتان پیدا شده و در تحقیقات به عمل آمده پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.

طبق اقرار، پدر این کارگردان با او اختلاف داشته و ابتدا بابک را بیهوش و بعد جسد را با چاقو تکه تکه کرده است ؛ سرپرست دادسرای جنایی تهران گفته  که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

بابک خرمدین  فیلم «سوگنامه ای برای یاشار» را دی ماه ۱۳۹۴ در هنروتجربه اکران کرده بود.در مراسم آیین دیدار این فیلم از پدر و مادرش تشکر کرد و از آن‌ها خواست روی صحنه بیایند.پدر او در این مراسم گفت:« من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم. ۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و ۴ بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل ممکلت انجام وظیفه کردم. به جوانان توصیه می‌کنم از این گهواره وطن غافل نباشند چون رشد و سربلندی آنان در همین مملکت اتفاق می‌افتد. از این ۳۰ سال خدمت ۱۷ سال را دور از خانواده انجام وظیفه کردم و تمام زحمات خانواده روی دوش این خانم عزیزم (همسرش) بود که وطن دوم من هستند».

پدر و مادری که با بی رحمی، یک سوگنامه واقعی را رقم زدند؛ بابک خرمدین چرا به قتل رسید؟

بابک خرمدین که در انگلیس تحصیل کرده‌بود، در گفت‌وگویی «سوگنامه یاشار» را وصف حال روزگار خودش در غربت توصیف کرد: « سوژه این فیلم در زمان اقامت دو ساله‌ام در لندن به ذهنم رسید. در آن مدت، فضای زندگی در غربت را با همه وجودم لمس کردم و با مفاهیمی مانند غربت، دوری از خانواده، بی هویتی و… آشنا شده بودم و دوست داشتم شرایطی را که برایم به وجود آمده به تصویر بکشم. زمان ساخت سوگنامه‌ای برای یاشار بیش از هر چیزی دوست داشتم درونم را ارضا کنم و از تجربیاتی که در طول سال‌ها به دست آوردم استفاده کنم. به همین خاطر دست به کار شدم و اولین فیلم بلندم را در لندن جلوی دوربین بردم».

پدر و مادری که با بی رحمی، یک سوگنامه واقعی را رقم زدند؛ بابک خرمدین چرا به قتل رسید؟

بابک خرم دین  سال گذشته در گفت‌وگویی با سایت هنروتجربه از کارگردانی فیلم کوتاه داستانی ۲۷ دقیقه ای به نام «بودن» خبر داده‌بود و درباره دیگر فعالیت‌هایش گفته‌بود: « یک فیلم‌نامه جدید به نام رویای مرد مضحک را نوشته‌ام البته این اسم قطعی نیست. این فیلم‌نامه بلند را براساس داستان کوتاهی از داستایوفسکی به همین نام نوشته‌ام،با تهیه‌کننده‌ای هم برای ساخت گفت‌وگو داشته‌ام و باید ببینیم وضعیت چطور پیش می‌رود و به چه نتایجی می‌رسیم.فیلم‌نامه کوتاه دیگری به اسم  مریم هم نوشته‌ام و اگر شرایط فراهم شود و بحران کرونا به پایان برسد می‌خواهم این فیلم کوتاه را هم بسازم ».

پدر و مادری که با بی رحمی، یک سوگنامه واقعی را رقم زدند؛ بابک خرمدین چرا به قتل رسید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار