پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
" تشکر ویژه‌ای هم از مسئولان دارم که اولویت مشاغل و سنین را برای دریافت واکسن اعلام کرده‌اند، اما شغل ما بازیگران جزو هیچ اولویتی نیست! در حالیکه ما تنها شغلی هستیم که نه می‌توانیم فاصله‌ی اجتماعی رعایت کنیم و نه ماسکی بزنیم! فکر نمی‌کنم در ایران شغلی نظیر ما وجود داشته باشد که این محدودیت‌ها را داشته باشد" این گوشه‌ای از صحبت‌های «سپند امیرسلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با "دیباچه" است که این روز‌ها دل پری از مسئولان دارد.

«سپند امیرسلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون که این روز‌ها مشغول بازی در برنامه  تلویزیونی " کلبه‌ی عمو پورنگ " کاری برای گروه کودک و نوجوان است در خصوص تجربه  حضور در سریال " بوتیمار" که قرار است به زودی پخش آن از شبکه سه سیما  شروع شود، گفت: ماجرای کاری من با «مهران مهام» خیلی مبنی بر اصول حرفه‌ای و روند ثابت کار‌ها نیست؛ ما ارتباطی ۲۰ ساله و دوستانه‌ای با همدیگر داریم و روزی که برای این کار وارد دفتر ایشان شدم، حتی نمی‌دانستم که قرار است چه نقشی را بازی کنم، چرا که متن کاملا نوشته نشده بود و معلوم نبود قرار است یک سکانس بازی کنم و یا چندین سکانس؛ اما پذیرفتم و کار کردم همانطور که سالهاست برای کار با ایشان قراردادی نمی‌بندم.
 
شغل ما بازیگران جزو هیچ اولویتی نیست | هر خط دیالوگی که می‌خوانیم استرس داریم به کسی بر نخورد! | سانسور باعث شده که کسی نتواند حرفی بزند!

وی با اشاره به این موضوع که همیشه  مقصر کاهش کیفیت سریال‌ها رسانه‌ی ملی نیست، افزود: البته بخشی از این مسأله به دلیل مشکلاتی است که تلویزیون دارد؛ چرا که سابق افرادی در این مدیوم حضور داشتند که این روز‌ها برای کار در این رسانه رقبتی ندارند و یا به دلایلی اجازه‌ی کار ندارند. از طرف دیگر سانسور باعث شده که کسی نتواند حرفی بزند، متأسفانه سانسور در کل کشور گسترش پیدا کرده است و این مسأله در موارد متفاوت وجود دارد، به طور نمونه در انتخاب نوع پوشش، شما نمی‌توانی هر لباسی بپوشی، زیرا یک عده شما را نقد می‌کنند که چرا این لباس را پوشیدی و شما باید کاری را بکنی که اکثریت دوست دارند، از طرفی نمی‌توانی هر حرفی را بزنی و هر  شوخی که دوست داری بکنی و در کل با هیچ چیز نمی‌توانی شوخی کنی  درنتیجه  آنقدر مجبور به خودسانسوری می‌شوی که نمی‌دانی نتیجه چه می‌شود! در همین کاری که ما برای کودک آماده می‌کنیم، هر خط دیالوگی که می‌خوانیم استرس داریم  تا به کسی بر نخورد و ناراحت نشود و در اصل یک دلیل کاهش کیفیت کار همین سانسورهاست.
 
شغل ما بازیگران جزو هیچ اولویتی نیست | هر خط دیالوگی که می‌خوانیم استرس داریم به کسی بر نخورد! | سانسور باعث شده که کسی نتواند حرفی بزند!
 
این بازیگر که سابقه‌ بازی در آثار طنز را دارد در رابطه با کیفیت آثار طنزی که این روز‌ها تولید و به مخاطب عرضه می‌شود،بیان داشت: کار خوب باید از پایه یعنی همان فیلمنامه خوب باشد و آدم‌هایی که  در آن بازی می‌کنند، حرفه‌ای باشند، در کنار این عوامل بودجه‌ خوبی خرج آن شود و در زمان مناسبی تولید شود، به نظر من هر چیزی که مانع پیشرفت کار شود باید کنار گذاشته شود تا بتوان به موفقیت رسید و مجدد طنز خوب و کار خوب تولید کرد.

وی در واکنش به خبر برگزاری تئاتر‌ها به صورت آنلاین اظهار داشت: من امیدوارم سینما و تئاتر سرپا شوند و به تعطیلی کامل نروند؛ به نظر من الان خیلی‌ها عادت کرده‌اند که دیگر سینما و تئاتر نروند، خصوصا سینما‌ها که آنلاین شده‌اند، آرزو می‌کنم هر چیزی که به رونق این دو کمک می‌کند، اتفاق بیفتد، من ترجیح می‌دهم تئاتر‌ها دوباره زنده اجرا شوند و نه به شکل آنلاین. تئاتر با حضور تماشاگر است که حیات دارد چرا که نفس نمایش با حضور و ارتباط با تماشاگر محقق می‌شود؛ به نظرم حس بازیگر در نمایش آنلاین درست در نمی‌آید، به طور نمونه در کار کمدی اگر خنده‌ی تماشاگر را نشنویم، این نمایش چه فایده‌ای دارد؟!

این بازیگر که نظر مساعدی مبنی بر بازگشایی سینما‌ها دارد در این باره توضیح داد: وقتی قرار باشد رستوران‌ها و مراکز خرید باز باشند، سینما هم باید باز باشد؛ من موافق این موضوع هستم و این اتفاق خوبی است چرا که فکر می‌کنم سینما به نسبت مراکز دیگر خطر کمتری دارد. در خصوص رعایت پروتکل‌ها در صحنه‌های فیلمبرداری هم باید بگویم این موضوع یک شوخی بیش نیست؛ اینکه صبح به صبح درجه‌ تب عوامل را چک می‌کنند و یا اکسیژن خون ما رامی‌گیرند، تنها یک شوخی است و کمکی به ما برای پیشگیری نمی‌کند، چرا که ما نه قادر به استفاده از ماسک هستیم و نه می‌توانیم فاصله‌ اجتماعی را حفظ کنیم؛ تنها امیدوارم این شرایط زودتر تمام شود. تشکر ویژه‌ای هم از مسئولان دارم که اولویت مشاغل و سنین را برای دریافت واکسن اعلام کرده‌اند، اما شغل ما بازیگران جزو هیچ اولویتی نیست! در حالیکه ما تنها شغلی هستیم که نه می‌توانیم فاصله‌ اجتماعی رعایت کنیم و نه ماسکی بزنیم! فکر نمی‌کنم در ایران شغلی نظیر ما وجود داشته باشد که این محدودیت‌ها را داشته باشد؛  البته مسئولان همیشه به ما لطف داشته‌اند، اما این روز‌ها لطف شان بیشتر هم شده است!
 
گفت و گو از : اعظم صفایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳