پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
«مائده طهماسبی» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، این روز‌ها با وجود شرایط کرونا حضور فعالی در عرصه  بازیگری دارد به طوریکه همزمان مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی به سفارش شبکه‌ی ۳ سیما  و سریال نمایش خانگی «زخم کاری» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان» و تهیه کنندگی «محمدرضا تخت کشیان» و بازی در فصل چهارم سریال «از سرنوشت» است.

این بازیگر پیشکسوت در خصوص رونق قابل توجه سریال‌های نمایش خانگی در شرایطی که به واسطه‌ کرونا تئاتر و سینما دچار رکود بی سابقه‌ای شده‌اند،  به « دیباچه »  گفت: در حال حاضر در دو شبکه‌ی اینترنتی " فیلیمو" و " نماوا " سریال‌های نمایش خانگی باکیفیتی تولید می‌شود که اتفاق بسیار خوب و ارزشمندی است چرا که مخاطب در حال حاضر به دلیل حضور بیشتر در فضای منزل نیاز بیشتری به این تولیدات دارد و خوشبختانه این امکان جدا از تلویزیون فراهم شده است تا مردم بتوانند سریال‌های نسبتا باکیفیتی تماشا کنند.
 
ناراحتم از اینکه در سریال

وی در ادامه در خصوص نقش کوتاهی که در سریال نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» ایفا کرده، اظهار داشت: تنها در یک سکانس از این سریال بازی کردم که آن یک سکانس هم سانسور زیادی شد و وقتی کار را دیدم از این موضوع خیلی ناراحت شدم چرا که از سر و ته آن زده بودند.

بازیگر سریال " شمس العماره " ضمن اشاره به این موضوع که سابق سریال‌های تلویزیونی رقیبی نداشتند در نتیجه مخاطبان بسیاری هم داشتند، گفت: در آن دوره  تلویزیون یک سری تولیدات داشت که از شبکه‌های مختلف پخش  می‌شد و مردم هم مجبور به تماشای همان تولیدات بودند، اما الان وقتی بیننده می‌بیند که در سریال‌های خانگی، کار‌های خوش ساخت‌تر با موضوعاتی جذاب تری پخش می‌شود، طبیعتا به همان سمت می‌روند، به نظرم تلویزیون باید تکانی به خود بدهد و کیفیت کار‌ها را بالاتر ببرد تا بتواند همانند سریال‌های نمایش  خانگی مخاطب داشته باشد. الان کیفیت سریال‌های رسانه ملی بالا نیست و موضوع این سریال‌ها هم به نحوی نیست که مخاطب را جذب کند، ولی امیدوارم این اتفاق به زودی بیفتد و به نویسنده‌ها با خلاقیت بیشتر سفارش کار بدهند تا این همه سوژه‌ی تکراری تولید نشود و کار‌های بهتری به مخاطب عرضه شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار  " دیباچه " که با توجه به ضعف اخیر تلویزیون در تولید سریال‌های با کیفیت، به چه دلیل همچنان با این رسانه همکاری می‌کند؟ بیان کرد: بازیگران بیشتر به دنبال نقش‌های خوب هستند و فرقی نمی‌کند که این نقش از طرف رسانه‌ی ملی پیشنهاد شود و یا شبکه‌ی نمایش خانگی؛ برخی از بازیگران جوان می‌گویند که دیگر برای تلویزیون کار نمی‌کنیم؛ اما من اینگونه فکر نمی‌کنم، این یک تصمیم شخصی است، اما همین دوستان هم اگر نقش خیلی خوبی برای بازی در سریال تلویزونی به آن‌ها پیشنهاد شود، نه نمی‌گویند. با وجود این معتقدم کار باید باکیفیت باشد.

این کارگردان تئاتر ضمن اعلام این خبر که قرار است اجرای آنلاینی برای علاقمندان تئاتر داشته باشد، در خصوص جزئیات این نمایش  توضیح داد: این نمایش با نام «خیابان سرزمین عجایب»  قرار است  روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۰ شب از طریق پلتفرم اینستاگرام صفحه‌ی «تئاتر باز‌ها» اجرا شود و من هم منتظر بازخورد مخاطبان هستم، ما سابقه " تله تئاتر" از تلویزیون را داشتیم و تئاتر را از تلویزیون هم دیده‌ایم و حالا به واسطه‌ کرونا پیشنهاداتی شده تا تئاتر‌ها را به شکل ضبط شده به مخاطب نشان بدهیم، این اتفاق افتاد و ما این کار را که یک نمایش نامه خوانی از یک نویسنده‌ی آلمانی است، انجام داده‌ایم، این نمایش ترجمه شده بود، اما خیلی مناسب نمایش نامه خوانی نبود و من از آقای «آییش» خواهش کردم که آن را برای نمایش نامه خوانی درماتورژ، کنند که قبول کردند و در نتیجه این کار به همراه ایشان و سه بازیگر دیگر «یلدا عباسی زنجانی»، «ایمان سلگی» و «بهنام شرفی» انجام شد.

وی در واکنش به خبر بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر در شرایط کرونا اظهار داشت: این خبر حیرت انگیز بود، اما به هر حال ما هر روز بر سر کار هستیم و ریسک زیادی می‌کنیم، شخصا بر سر کار‌هایی بوده‌ام که کارگردان آن و تعداد زیادی از بازیگران  دچار کرونا شدند. می‌توانم بگویم که خطر از بیخ گوش من رد شد و من هم ممکن بود درگیر بیماری بشوم. به هر حال وقتی یک پروژه با ۴۰ / ۵۰ نفر عوامل هر روز شروع به کار می‌کند، تضمینی برای آن وجود ندارد، اما تا حد ممکن سعی در رعایت پروتکل‌ها می‌کنند و در همه‌ی کار‌ها پزشک بر سر صحنه حضور دارد و علائم افراد چک می‌شود، اما خود بازیگران و عوامل هم باید رعایت کنند و سعی کنند فاصله‌ها را تا حد ممکن حفظ کنند، الان که واکسیناسیون را شروع کرده‌اند، ما هم منتظر هستیم که ببینیم چه زمانی نوبت واکسن زدن ما می‌شود.
 
گفتگو از : اعظم صفایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲