شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مهوش افشار پناه می‌گوید تلاش می‌کند روشی را که خود آموزش دیده است، به هنرجویان آموزش بدهد، اما متاسفانه در حال حاضر بازیگری را با مبالغ بالا می‌فروشند و این کار واقعا خطرناک است.

مهوش افشار پناه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که این شب‌ها سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب را روی آنتن شبکه سه سیما دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما پایگاه خبری دیباچه در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل ۱۰ سال از حضور در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون دور بوده است، عنوان کرد: پیشنهاد نشدن کار خوب و عوامل دیگر باعث شده بود کار نکنم تا اینکه سال ۹۹ پیشنهاد بازی در سریال «بوم و بانو»‌ی سعید سلطانی را پذیرفتم و امسال هم با سریال «یاور» این کارگردان مهمان مخاطبان تلویزیون هستم.
 
بازیگری را با مبالغ بالا می‌فروشند؛سینما را به فساد نکشانید | هر زمان که کاری در جشنواره ملی فیلم فجر داشتم، کاندید سیمرغ بلورین شده‌ام!

وی ادامه داد: البته لازم است بگویم برخی از پیشنهاد‌های بازیگری که به من می‌شد با کار تئاتری که انجام می‌دادم، تداخل داشت و از آنجاکه من هیچ زمان ۲ کار را با هم انجام نمی‌دهم، پیشنهاد بازی را نپذیرفتم. البته در این مدت که در تلویزیون فعالیت نداشتم به کار تئاتر مشغول بودم و در موسسه «بوم زنگ رنگ» بازیگری را به نوجوانان و جوانان آموزش می‌دادم که همچنان هم ادامه دارد.

وی در ادامه در جواب به این سوال که بیشتر به تدریس علاقه‌مند است یا حضور در عرصه بازیگری، گفت: یک بازیگر دوست دارد حضور در همه عرصه‌ها از جمله سینما، تلویزیون و تئاتر را تجربه کند. از طرفی در حوزه تدریس انرژی کسانی که به دنبال یاد گرفتن هستند، باعث می‌شود معلم همیشه به روز می‌ماند و با دیدگاه‌ها و تجربه‌های جدید آشنا می‌شود. هرکدام از فعالیت‌های من جایگاه خاص خود را دارد و نمی‌توانم بگویم کدام یک را بیشتر دوست دارم.

بازیگر «کمدی انسانی» که برای حضور در ۲ فیلم سینمایی «زیر بام‌های شهر»، «به خاطر هانیه» کاندید سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن شده است، درباره گزیده کار بودن در سینما تصریح کرد: من هر زمان که کاری در جشنواره ملی فیلم فجر داشتم، کاندید سیمرغ بلورین شده‌ام، اما در سینما کم کار کرده‌ام به دلیل آنکه از سال‌های ۷۰ به بعد سینما به سمت جوان‌گرایی رفت و نقش‌هایی که برای سن ما پیشنهاد می‌شد، نقش‌های جذابی نبود و من هم قصد نداشتم آن‌ها را بپذیرم.
 
بازیگری را با مبالغ بالا می‌فروشند؛سینما را به فساد نکشانید | هر زمان که کاری در جشنواره ملی فیلم فجر داشتم، کاندید سیمرغ بلورین شده‌ام!

افشارپناه که سابقه تدریس بازیگری برای نوجوانان و جوانان را دارد، درباره آینده بازیگری خاطرنشان کرد: من تلاش می‌کنم روشی را که خود آموزش دیده‌ام و فکر می‌کنم روش‌های درست و اصولی بوده است، به هنرجویان آموزش بدهم و امیدوارم دیگر دوستان نیز این کار را انجام بدهند، اما متاسفانه در حال حاضر بازیگری را با مبالغ بالا می‌فروشند و این کار واقعا خطرناک است. اینگونه هنرجویان ناامید می‌شوند و در حقیقت هیچ آینده‌ای ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر فکری به حال این موضوع نشود، من آینده خوبی در آینده بازیگری نمی‌بینم مگر اینکه فکری به حال این داستان بشود چراکه فروختن بازیگری نه تنها حرفه بازیگری را بلکه سینما را هم به فساد می‌کشاند.
بازیگر «بوم و بانو» با اشاره به اینکه «یاور» دومین همکاری او با سعید سلطانی است، مطرح کرد: زمانی که پیشنهاد بازی در «بوم و بانو» به من داده شد، با سعید سلطانی آشنایی نداشتم، اما آنچه که درباره ایشان شنیده بودم این بود که فردی کاربلد است.

افشارپناه افزود: زمانی که با ایشان آشنا شدم، متوجه شدم که دیگران درباره ایشان درست می‌گویند و من با فردی کاربلد طرف هستم. پس پیشنهاد بازی در «بوم و بانو» را تنها به دلیل حضور سعید سلطانی و گروه ایشان که حدودا آشنایی داشتم، پذیرفتم و زمانی که «یاور» به من پیشنهاد شد با آشنایی که از گروه داشتم، آن را پذیرفتم.

وی تاکید کرد: از آنجاکه «یاور» یک کار مناسبتی است و لازم بود در زمان معین به پخش برسد، گروه سازنده فشار‌های زیادی را متحمل شد، اما خوشبختانه کار با استقبال مواجه شده است و آنگونه که شنیده‌ام مخاطبان کار را پسندیده‌اند.

بازیگر «یاور» با بیان اینکه کاراکتر «مریم بانو» از دل جامعه بیرون آمده است، اظهار کرد: شخصیت‌های مختلف در سریال‌ها قطعا در این فرهنگ و جامعه حضور دارند.
 
بازیگری را با مبالغ بالا می‌فروشند؛سینما را به فساد نکشانید | هر زمان که کاری در جشنواره ملی فیلم فجر داشتم، کاندید سیمرغ بلورین شده‌ام!

افشارپناه درباره همکاری با دیگران بازیگران این سریال عنوان کرد: همکاری و همدلی بازیگران در یک سریال باید وجود داشته باشد چراکه جز این نمی‌توان یک کار گروهی انجام داد. اگر بخواهم از همکاری خود با اسماعیل محرابی بگویم باید به این نکته اشاره کنم که من و اسماعیل محرابی که بازیگری حرفه‌ای و بااخلاقی است، تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داشتیم و همراه یکدیگر بودیم.
 
گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار