جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
آنتن تلویزیون از امشب ۲۵ فروردین با پخش ۴ سریال جدید رنگ و بوی رمضانی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، با شروع ماه مبارک رمضان از امروز ۲۵ اسفندماه،شبکه‌های مختلف تلویزیونی به لحاظ پخش سریال آرایش جدیدی به خود می‌گیرند.

امسال تلویزیون با دو مشکل به لحاظ تولید سریال‌های رمضانی روبه رو بود؛ اول آنکه به اجبار بلافاصله پس از پایان نوروز جدول سریال‌های رمضانی خود را تعیین کند و دوم اینکه موج‌های بعدی کرونا مانند سال گذشته نیست و فیلمسازان این روز‌ها برای ساخت سریال با مشکل جدی از جمله کرونای انگلیسی روبه رو بوده و هستند ؛ از طرفی مسئولان صدا وسیما معتقد اند که در دوران کرونا نیز نباید تولیدات خود را تعطیل کنند و  به همین دلیل امسال با بهره بردن از تجربه سال ۹۹، برای هر شبکه حداقل ۲ گزینه را برای شبکه‌ها در نظر گرفتند  و در نهایت فهرست سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ مشخص شد.
 
محمودرضا تخــــشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال «احضـــار» ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

سال گذشته تلویزیون آنچنان نتوانست در پخش سریال‌های رمضانی توفیق پیدا کند. سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان که از شبکه یک روی آنتن رفت و  اگرچه توانست عنوان پُربیننده‌ترین سریال رمضان ۹۹ را از آن خود کند، اما قصه آن به نوعی ناتمام ماند و باید منتظر فصل دوم آن بود. شبکه سه با پخش سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست که مناسب ماه رمضان نبود و قصه آن بسیار کند پیش می‌رفت ، نتوانست در ساعت طلایی پخش سریال از شبکه سه در ماه رمضان انتظار مخاطب را برآورده کند. در این میان «بچه مهندس ۳» شاید کم‌حاشیه‌ترین سریالی بود که در این دوران پخش و توانست مخاطب را راضی نگه دارد، اما برخلاف آن پخش سریال «پدر پسری» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی از شبکه پنج هم نتوانست مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد.

اگرچه تلویزیون برای رمضان ۱۴۰۰ سریال طنزی را در نظر نگرفته است، اما سریال‌هایی که برای این ماه انتخاب شده‌اند کمی فضای متفاوتی نسبت به سال گذشته دارند. از نکات جالب توجه امسال پخش سریال ۲ برادر کارگردان سینما و تلویزیون یعنی بهروز و علیرضا افخمی به ترتیب از شبکه پنج و یک سیما است. همچنین ادامه سریال «بچه مهندس» که مخاطب خود را دارد و به آنتن رسیدن سریال جدید سعید سلطانی کارگردان مجموعه «ستایش» که باوجود انتقاد‌های جدی مخاطبان زیادی داشت، از دیگر نکات قابل توجه سریال‌های رمضانی ۱۴۰۰ است.

شبکه یک، بازگشت به سریال‌های ماورایی با علیرضا افخمی

علیرضا افخمى که پیش‌تر مجموعه‌هاى «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را کارگردانی کرده است حال پس از ۱۰ سال از پخش آخرین سریال ماورایی خود در رمضان سال ۱۳۹۰ با سریال «احضار» به تلویزیون بازگشته است.

محمودرضا تخشید تهیه‌کننده این سریال در گفتگو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت تولید آن توضیح داد: این روز‌ها مشغول تصویربرداری قسمت‌های پایانی «احضار» هستیم.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «احضار» می‌تواند یادآور سریال‌های دیگر علیرضا افخمی در ژانر ماورایی باشد، مطرح کرد: «احضار» موضوع جدید و متفاوتی دارد، اما ژانر آن ماورایی است و می‌تواند یاد سریال‌های گذشته ایشان را زنده کند.

تهیه‌کننده «احضار» درباره سختی‌های کار در این روز‌ها خاطرنشان کرد: بازیگرانی که در این شرایط قرمز کرونا جلوی دوربین می‌روند در حقیقت فداکاری می‌کنند و ما هم تمام تلاش خود را به لحاظ تامین مواد بهداشتی و گرفتن تست کرونا به صورت دوره‌ای برای حفظ سلامتی آن‌ها انجام می‌دهیم.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

تخشید در پایان عنوان کرد: «احضار» به موضوعات مبتلا به جامعه پرداخته و تلاش کرده است هشدار‌هایی را به مردم بدهد. برعکس آن شایعاتی که به وجود آمده است که عده‌ای می‌گویند سریال ترسناک است، اینگونه نیست و قسمت‌های ابتدایی سریال که پخش شود، نگرانی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمى و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید محصول جدید سیمافیلم است که شب‌های ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی، میلاد میرزایی، افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى، خیام وقار کاشانى، درسا بختیار، غزال نظر، صالح میرزا آقایى، مریم سرمدى، محمدهادى دیباجى، مریم یوسف، رضا امامى، سعیده عرب، غزال فغانى و مهرزاد جعفرى بازى دارند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با ۲ تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهرا از دوستان صمیمی یکدیگر هستند، اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت مى‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای مى‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن، خواستگار قبلى مائده به این جمع حوادثی رقم مى‌خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون مى‌کند.»

ادامه ماجرا‌های جواد جوادی در «بچه مهندس ۴»

قطع همکاری با روزبه حصاری در «بچه مهندس ۴» به دلیل آنچه تهیه‌کننده سریال، درخواست‌های غیرمتعارف خوانده است و حضور احمد کاوری در فصل چهارم به عنوان کارگردان جدید از اتفاقات قابل توجه و چالش برانگیز «بچه مهندس ۴» است که ممکن است این سریال را با افت مخاطب روبه رو کند.

«بچه مهندس ۴» اگرچه از نیمه آبان ماه جلوی دوربین رفته است، اما تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار  دیباچه درباره آخرین وضعیت تولید «بچه مهندس ۴» گفت: حدود ۹۰ درصد از تصویربرداری کار انجام شده است و این روز‌ها همچنان مشغول تصویربرداری هستیم.

وی درباره همکاری با احمد کاوری به عنوان کارگردان فصل چهارم این مجموعه اظهار کرد: من با شناختی که از ایشان دارم، فکر می‌کنم آن چیزی که می‌خواستیم به خوبی اجرا شده باشد، اما باید منتظر نظر مخاطبان بمانیم.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

تهیه‌کننده «بچه مهندس» درباره کار در شرایط قرمز کرونا خاطرنشان کرد: شرایط بسیار سخت است و قطعا عوامل هم استرس و اضطراب دارند، اما برای اینکه کار به آنتن رمضان برسد طی پنج ماه گذشته با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم تا تمامی قسمت‌های مجموعه برای پخش به موقع در ایام ماه رمضان آماده باشد.

سعدی در پایان عنوان کرد: ما در فصل چهارم این مجموعه نیز به دنبال این هستیم که نشان دهیم جوانان و نخبگان کشور می‌توانند آینده جامعه را به خوبی بسازند.

قسمت اول «بچه مهندس ۴» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از امشب ۲۵ فروردین روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی، گروه بازیگران فصل چهارم این سریال را تشکیل می‌دهند.

«یاورِ» سعید سلطانی در شبکه سه

در ادامه همکاری‌های سعید سلطانی در مقام کارگردان با آرمان زرین کوب در مقام تهیه‌کننده و سعید مطلبی در مقام نویسنده این بار سریال «یاور» رقم خورده با این تفاوت که این بار اصغر نعیمی هم به عنوان کارگردان دوم این سریال به این سه نفر پیوسته است.

یکی از نکات جالب توجه این سریال حضور داریوش ارجمند به عنوان بازیگر نقش اصلی پس از تجربه همکاری با این سه فرد در مجموعه «ستایش» است.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !
 
سریال «یاور» از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه همزمان با شروع ماه رمضان هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

گفته می‌شود این سریال ۳۰ قسمتی که هنوز خلاصه داستانی از آن منتشر نشده، ملودرامی اجتماعی است که در برخی از قسمت‌ها نیز با ژانر معمایی و تم جوانمردی همراه شده است.

بازیگرانی که در سریال «یاور» ایفای نقش می‌کنند، عبارتند از: داریوش ارجمند، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، امید علیمردانی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده، اسماعیل محرابی و بهادر زمانی.

پخش سریال جدید بهروز افخمی با یک روز تاخیر

«عملیات ۱۲۵» آخرین اثر بهروز افخمی در تلویزیون بود که سال ۹۱ روی آنتن رفت و حالا این کارگردان قرار است پس از گذشت ۹ سال با سریال «رعد و برق» در رمضان ۱۴۰۰ مهمان مخاطبان شبکه پنج باشد.

این سریال نیز همانند سریال «یاور» توسط ۲ کارگردان جلوی دوربین رفته است و کارگردان گروه ۲ امیر شیرمحمدی است.

«رعد و برق» به نویسندگی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی که قرار بود از امشب همزمان با آغاز ماه رمضان روی آنتن شبکه پنج سیما رود، با یک روز تاخیر از پنجشنبه ۲۶ فروردین آغاز می‌شود.

سریال «رعد و برق» درباره حادثه وقوع سیل ۱۳۹۸ در مناطق سیل‌زده شمال کشور است. سیلی ویرانگر و مهیب که از اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور متاسفانه خرابی‌های بسیاری به بار آورد و جان تعدادی از هموطنانمان را گرفت و شماری را نیز بی‌خانمان کرد.

این روز‌ها سازندگان مشغول ضبط بخش‌ای پایانی این سریال هستند. اغلب بخش‌های این سریال در بحبوحه شیوع کرونا در لوکیشن‌های واقعی در شمال و جنوب و جنوب غرب کشور تصویربرداری شده است.

بهروز افخمی مجموعه «رعد و برق» را یک سریال حادثه‌ای با مایه‌های کمیک خوانده است.
 
محمودرضا تخشید  : برخلاف شایعات مطرح شده،سریال احضار ترسناک نیست | سعید سعدی :  برای ساخت« بچه مهندس۴ » با ۲ گروه و در ۲ شیفت کار کردیم !

بازیگران سریال «رعد و برق» عبارتند از شهرام قائدی، محمد فیلی، مهران رجبی، مختار سائقی، شهین تسلیمی، سام کبودوند، تورج فرامرزیان، مهدی زمین‌پرداز، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، مریم عبادى، غلامعلی رضایی، مجید درستی، ابراهیم یوسفی، حامد محمدخانى، ویدا موسوی، سپیده موسوی و ...

رقابت سریال‌های جدید با سریال‌های قدیمی رضا عطاران!

شبکه آی‌فیلم نیز برای ماه رمضان سریال‌هایی را در نظر گرفته است که سریال طنز «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران محصول سال ۱۳۸۶ شبکه سه یکی از آن‌هاست. این سریال از ۲۲ فروردین ساعت ۲۱:۰۰ روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته است.

همچنین شبکه تماشا نیز از امشب ۲۵ فروردین ساعت ۲۰:۰۰ یعنی بلافاصله بعد از اذان مغرب به افق تهران سریال طنز «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران را روانه آنتن می‌کند. سریالی که اگرچه تاکنون بار‌ها از شبکه‌های مختلف پخش شده است، اما همچنان مخاطب خود را دارد.

سریال «ترش و شیرین» با سریال شبکه سه یعنی «یاور» در یک زمان روی آنتن می‌روند و باید منتظر ماند و دید مخاطب کدام یک از آن‌ها در ماه رمضان بیشتر است اگرچه ممکن است مرکز تحقیقات صداوسیما برای اعلام پُربیننده‌ترین سریال ماه رمضان ۱۴۰۰ توجهی به شبکه آی‌فیلم نداشته باشد!
 
گزارش از : سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار