پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۱۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ساناز سماواتی متولد فروردین ۱۳۵۰ در تهران و  فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ است، يك دوره بازيگري را در كلاس هاي آزاد گذراند. بازي در سينما را از سال ۱۳۷۳ با فيلم «حامي» به كارگرداني «قدرت الله صلح ميرزايي» آغاز كرد.

"تولدی دیگر"،"مسافر"نودشب"،"زیر آسمان شهر"،"نقطه چین"،"محکومین" و "وارش" از جمله آثاری بوده که تا به امروز درمدیوم تلویزیون به ایفای نقش پرداخته است.

هرجا که یک خانمی مدیریتی دارد خیلی بهترعمل می شود | چرا باید ما خانم ها در خانه بنشینیم  تا کسی به  خواستگاری ما بیاید!

به تازگی نیز در مینی سریال " زندگی شگفت انگیز است" به کارگردانی مجتبی چراغعلی حضور داشته است که از همبازی های  او در این سریال می توان به سحر ولدبیگی و  رضا داوود نژاد اشاره کرد .

با توجه به حضور او در این سریال گفت و گویی کوتاه با او انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

*در خصوص حضور خود در مینی سریال "زندگی شگفت انگیز است " برایمان بگویید؟

این یک مینی سریال است به کارگردانی اقای چراغعلی، متن کار بسیار خوب بود و کارکتری که قرار بود من اجرا کنم خیلی برایم جای کار داشت؛از دیدگاه خودم توانستم به خوبی از پس اجرای آن بر بیایم و به نظر کارکتری قابل قبولی از کار در آمد و امیدوارم مردم نیز مانند "نیر" سریال "وارش" آن را بپذیرند. از نگاهی دیگر نیز تیم یک تیم قدیمی بود ،کار کردن کنار تیم های حرفه ای و قدیمی یک احساس امنیت به آدم می دهد که همه چیز به خوبی جلو خواهد رفت و یک سری دغدغه ها را از دوش بازیگر برمیدارد.

*در حال حاضرطنز اجتماعی کم ساخته می شود، این سریال از لحاظ بحث اجتماعی بودن چه نقطه اوجی داشت که نظر شما را به عنوان بازیگر جلب کرد ؟

فکوس این فیلم بر توانایی بانوان است که خانوم ها خیلی خیلی قوی تر از چیزی که به نظر می رسد می توانند در جامعه حضور داشته باشند و واقعیت زندگی همین است هرجا که یک خانمی مدیریتی دارد خیلی بهترعمل میشود، شاید به علت حس مادرانه یا اینکه خانم ها خیلی ریز بینانه تر دقیق تر و موشکافانه تر عمل می کنند وکارهایی که به آنها سپرده می شود همه به درستی و با موفقیت انجام می شوند. البته من هیچ جسارتی به آقایان نمیکنم و نمیخواهم تفاوت جنسیتی قائل شوم.

یک موضوع دیگر هم که از نظرم خیلی خوب بود شکست شدن تابو خواستگاری رفتن که یک نکته ظریف جالبی بود، چرا ماباید ما بنشینیم در خانه تا کسی بیاید خواستگاری ما تا ما ازدواج کنیم به نظرم خیلی خوب و به جا در این سریال کار شده بود که اگر شخصی از نظر و دید یک خانوم مناسب باشد امکان مطرح شدن این پیشنهاد از سمت یک خانوم صورت بگیرد.

*با توجه به فعالیت شمادر عرصه طنز و همکاری با کارگردان های معتبر این حوزه در تلویزیون چرا ما دیگر کار طنز با کیفیت و ماندگار در تلویزیون نداریم ؟

این وظیفه مسئولان و مدیران تلویزیون است که خواسته اصلی مردم و نیاز جامعه که شاد بودن است را برآورده کنند .اما امیدوارم طنز های بهتری نوشته شده و  فرصت ساخت به آنها داده شود .

*شما  کدام مدیوم را در حوزه نمایش قوی تر می دانید و دوست دارید بیشتر در آن حضور داشته باشید ؟

به نظرم مدیوم ها هیچ فرقی باهم ندارند ، تنها تفاوت شاید در  گستره تلویزیون بگنجد و وسعتی که دارد تمام ایران می تواند آن را ببیند و این باعث تاثیر گذار تر شدن آن  می شود و ساخت برنامه در تلویزیون  ویژگی خاص خودش را میپذیرد ، سینما یا همان پرده نقره ای تعداد خاصی مخاطب دارد ومقوله اش فرق می کند؛ تئاتر نیز یک مدیوم سینه به سینه است، من وقتی روی صحنه می روم نفس من با نفس تماشاگر یکی است .

در کلیت من تلویزیون را به دلیل وسعت تماشاچی و گستره پخش آن بیشتر دوست دارم، فکر میکنم تاثیرش خیلی بیشتر است ،حتی در شهرهایی که دسترسی به سینما و تئاتر ندارند به تلویزیون دسترسی دارند .

*به عنوان سوال پایانی در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

یک کار تئاتر برای کودک و نوجوان است به نام" شهرزاد در سرزمین عجایب" کار خوب و قوی است با موضوع دوستی صلح و کمک کردن به همدیگر و یک کار جدید دیگر هم دارم  که در حال حاضر موضوع ساخت آن رسانه ای نشده است .

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
خانمها برای اینکه زیر سوال قرار نگیرند سعی میکنند وظایف خودرا به نحو احسن انجام دهند اما اگر خیالشان راحت باشد از مردان بدترند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
زنها بخش مهمی از جامعه هستند که برخلاف گذشته در نقشهای مهم اجتماعی حضور فعال دارند و قدرت ذهنی انها هم اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست و اگر گرفتار کارهای خانه نبود، تعداد مخترعین و مکتشفین انها بیشتر می شد و در چرخه اقتصاد باید حضور امن و گسترده انها فراهم شود. کم نیستند خانواده هایی که مدیریت خانواده دردست زنهاست و فرزندان با ازدست دادن مادر یتیم میشوند نه پدر.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳