پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
به گزارش دییاچه، مرجانه گلچین بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر  متولد ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران است؛ وی فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده سوره است، گلچین با بازی در مجموعه تلویزیونی "آینه" در قاب تلویزیون حضور پیدا کرد، اما بازی در سریال "نفس گرم" یکی از نقاط عطف بازیگری او محسوب می‌شود. بدون شک حضور او در پروژه های طنز تلویزیون  باعث شد تا گلچین محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کند ، به خصوص اینکه او جزو معدود بازیگران زن تلویزیون و سینمای کشورمان است که در ژانر کمدی موفق بوده است،بطوریکه او جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای حضور در سریال شاهگوش به خود اختصاص داده است.

به بهانه حضور این بازیگر در سریال "موچین" با او گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه میخوانید:
 
جای رضا عطاران در تلویزیون خالی است ، او زیر و بم طنز را به خوبی بلد است | پیشرفت جوانان در تئاتر بیشتر به چشم می آید


از نقش خود در سریال"موچین" برایمان بگید؛دقیقا چه ویژگی هایی این کاراکتر دارد ؟

در سریال موچین کاراکتر یک دختر شمالی را بازی می کنم. این شخصیت، از شمال به تهران می‌آید و یک سری حوادث برایش رخ می دهد. البته باید بگویم که این دختر شمالی،یک گذشته‌ای دارد که به دنبال ماجرا‌های گذشته به تهران آمده است.

جذابیت این نقش چه بود که قبول کردید که  در آن به ایفای نقش بپردازید؟

اولویت برایم همیشه قصه و در مرحله بعد تیم کاری برایم مهم بوده است، وقتی این کار به من معرفی شد، تیم ساخت این سریال برایم قابل قبول بود، زیرا قبلا هم با آقای « تبریزیان » همکاری داشته ام و می‌توان گفت که از همکاری با او همیشه یادگرفته ام و این موضوع برایم یک نقطه عطف است. در خصوص نقش یا به طور کلی فیلمنامه نیز باید بگویم این نقش با توجه به کاراکتر جذابش، برایم بسیار دوست داشتنی بود وتجربه اجرای آن را دوست داشتم.

*در حال حاضر ما در تلویزیون ،فیلم یا سریال های طنز با کیفیت خوب نداریم یا تعدادشان بسیار اندک است، از دید یک بازیگر موفق در آثار کمدی، چه تحلیلی دارید؟

من متاسف هستم، بعد از سال‌ها چند وقتی است که  آثار قدیمی در شبکه آی فیلم پخش می‌شوند و بازپخش می‌شود نه یکبار بلکه چندین بار یک سریال را به نمایش می گذارند و این نشان دهنده آن است که تلویزیون خوراک خوبی ندارد تا به مردم بدهد. باید بگویم جای کسانی مانند رضا عطاران در تلویزیون خالی است، زیرا رضا عطاران زیر و بم طنز را به خوبی بلد است و می‌تواند به راحتی طنز را به تصویر بکشد. تلویزیون اگر می خواهد که بینندگانش ریزش نکند، باید شرایطی را فراهم بکند به خصوص در فضای فعلی جامعه که انواع درگیری‌ها ذهن مردم را خسته کرده، آثار شاد و طنز با کیفیت تولید شود. مسئولین و دست اندرکاران باید تصمیم جدی بگیرند تا مخاطب را از دست ندهند.

از این دید که می‌گویید کار‌ها ضعیف هستند این احساس را دارید که نویسنده خوب برای طنز نداریم؟

نویسنده خوب هم شاید داشته باشیم، اما نمیدانم چرا به دنبال سوژه‌های خوب نمی‌روند و دست گذاشته اند بر روی سوژه‌های نخ نما شده البته می‌توان گفت شاید برا این باورند که این سوژه‌ها امتحان خود را پس داده اند و نمی خواهند دغدغه داشته باشند، به نوعی باید گفت  هم نویسنده‌ها  و هم کارگردان هاریسک پذیر نیستند؛  ما  در جامعه‌ای هستیم که موضوعات وسوژه‌های فراوانی در اطرافمان برای نگارش هست.

*فضای کلی سینما تلویزیون و تئاتر را چگونه می بینید؛ آیا گامی به جلو داشته ایم یا مشغول در جا زدن هستیم؟

 من به عنوان بیننده خیلی با تلویزیون وسینما همراه نیستم و بیشتر تئاتر را دنبال می کنم، زیرا جوانان در تئاتر خیلی خوب در حال پیشرفت هستند نمیتوانم در خصوص سینما و تلویزیون صحبت کنم، زیرا دنبال کننده آن‌ها نیستم، اما در تئاتر اگر ده کار را تماشا می کنم با قاطعیت می‌گویم پنج کار قرص و محکم است و می‌توان روی آن حسابی باز کرد.

در حال حاضر کار جدید به جز سریال موچین دارید؟

بله، پیشنهاد تئاتر زیاد داشته ام البته در سینما و تلویزیون نیز پیشنهاد‌های متعددی داشته ام  که  نزدیک به نقش‌هایی است که قبلا هم بازی کرده ام  و از نظرم اتفاق جدیدی نداشتند تا بتوانم در آن کارکتر حضور داشته باشم.

صحبت پایانی:

امیدوارم سال جدید مملو از آرامش و شادی برای تمامی هموطنان من باشد.
 
 
گفت و گو از : سعیده احمدی 
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳