جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه،یکی از اصول مهم خبرنویسی درباره وقایعی که می تواند انتشار خبرش فضای روحی و روانی یک جامعه را تحت تاثیرخود قرار دهد ،که البته تمامی اساتید فن  هم نسبت به آن تذکر داده اند، همواره دقت و اطمینان کامل از صحت محتوا و عجله نکردن در انتشار آن است . 

در شرایطی که فضای مسموم رسانه ای در اینستاگرام و تلگرام در سالهای اخیر به طور عجیبی، نبض اصلی رسانه را نشانه گرفته و اجازه نفس کشیدن به حیات خبر نمی دهد ، رسانه های رسمی کشور وظیفه سنگین تری نسبت به گذشته دارند.

شایعه پراکنی خبرگزاری‌های رسمی درباره درگذشت اسطوره آواز ایران، اعتماد مردم به رسانه را سلب می‌کند| شب فراموش نشدنی برای همایون شجریان و خانواده اش

در سالهای اخیر کم نبوده اخبار نادرستی که به دلیل کلیک خوردن بیشتر یا در جهت قرارگرفتن در کانون توجهات رسانه ای ، بدون اطمینان از صحت خبر ، رسانه های رسمی کشور به خصوص خبرگزاری ها، اقدام به انتشار خبر درگذشت چهره های هنری و ورزشی کرده اند که اکثرا با تکذیب خانواده یا خود شخص مواجه شده است و دردسرهای زیادی جدا از نگران کردن یک ملت ، به بار آورده است.

استاد محمدرضا شجریان، که چند سالی است به بیماری سرطان مبتلا شده، در دو روز گذشته بار دیگر در بیمارستان جم بستری شده است.

متاسفانه برای چندمین بار، شایعه درگذشت محمدرضا شجریان در فضای مجازی پیچید و چند خبرگزاری رسمی کشور آن را بلافاصله تایید کردند که این موضوع به دلیل ایجاد نگرانی گسترده در سطح جامعه ، با تکذیب پزشک معالج استاد شجریان و در ادامه همایون شجریان فرزند این استاد مواجه شد. 

شب گذشته بدون شک یکی از تلخ ترین و سخت ترین شبهای زندگی همایون شجریان بود، او به جای اینکه در کنار پدرش باشد، مجبور شد به دلیل انتشار یک خبر نادرست ، ساعتها با حضور در جلو در بیمارستان جم ، پاسخگوی سوالات هواداران پدرش باشد که بسیار ناراحت از وضعیت حیاتی این استاد آواز ایران بودند. 

همایون شجریان ابتدا در پست اینستاگرامی خود اینطور نوشت :

 «عزیزان، خواهشمندم به شایعات توجه نفرمایید و به آن‌ها دامن نزنید. پدر به خاطر مشکلات ریوی که ناشی از بیماری قبلیشون هست و در دو هفته اخیر کمی ادامه‌دار شده است، تحت مراقبت و رسیدگی‌های ویژه هستند و وضعیت‌شان از دیروز بهتر شده است. خواهشمندم خبر صحیح را فقط و فقط و فقط و فقط و فقط از طریق صفحه اینجانب دنبال کنید. دوم اسفند ۹۸/ ساعت ۲۳:۲۷ »

 

شایعه پراکنی خبرگزاری‌های رسمی درباره درگذشت اسطوره آواز ایران، اعتماد مردم به رسانه را سلب می‌کند| شب فراموش نشدنی برای همایون شجریان و خانواده اش

و در ادامه مجبور شد ساعت ۲:۴۰ بامداد سوم اسفند، تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدرش در بیمارستان منتشر کند و در ادامه بنویسد:

«عزیزان دل به همان دلایلی که امشب در جمع شما نازنینان شرح دادم، در این چند سالی که گذشت، پدر به دلیل مساعد نبودن شرایطشان، از اینکه کسی بخواهد ملاقاتشان کند پرهیز داشته‌اند. به همین دلیل برای اینکه از وضعیت ایشان بیشتر مطلع شوید، تنها به گذاشتن عکسی از نمایشگر علائم حیاتی ایشان بسنده می‌کنم. بی‌نهایت از مهر شما سپاسگزارم. 

شایعه پراکنی خبرگزاری‌های رسمی درباره درگذشت اسطوره آواز ایران، اعتماد مردم به رسانه را سلب می‌کند| شب فراموش نشدنی برای همایون شجریان و خانواده اش

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار