جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
مهدی نصرتی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «لباس شخصی» موضوعی ملتهب و سیاسی دارد، گفت: با وجود موضوع و قصه‌ای که این فیلم دنبال می‌کند به جرأت می‌توانم بگویم که «لباس شخصی» فیلمی بی طرف است.
مهدی نصرتی بازیگر تئاتر و سینما که امسال در نقش اصلی فیلم سینمایی «لباس شخصی» حاضر شده و در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه اظهار داشت: «لباس شخصی» یک فیلم امنیتی است که به طور قطع پس از اکران در جشنواره درباره آن صحبت‌های بسیاری خواهد شد و بحث‌های بسیاری درباره این فیلم چه به لحاظ مضمونی و چه به لحاظ ساختاری می‌توان داشت که فکر می‌کنم در جشنواره مورد توجه قرار بگیرد.
 
«لباس شخصی» فیلمی امنیتی و سیاسی است اما بی طرف! |  تصمیم گرفتم هیچ ملاقاتی با کسی که نقشش را بازی می کنم  و در قید حیات است نداشته باشم!
 
نصرتی خاطرنشان کرد: من در این فیلم نقش اصلی را بر عهده دارم. «لباس شخصی» روایتگر قصه حزب توده است و کاراکتری که من آن را بازی کرده‌ام شخصیتی است که ما به ازای واقعی دارد. البته نمی‌توان این نقش را خیلی دقیق الگو گرفته از شخصیتی که واقعی است و هنوز در قید حیات است دانست چرا که در فیلم به نوعی دراماتیزه شده و از چند شخصیت دیگر نیز برای تکامل این شخصیت الهام گرفته شده است.

او درباره منابع و راهکار‌هایی که برای نزدیک شدن به کاراکترش در این فیلم به کار برده، گفت: با وجود اینکه فردی که نقش او را بازی می‌کنم هنوز در قید حیات است، من تصمیم گرفتم با او هیچ ملاقاتی نداشته باشم و خودم برای نزدیک شدن به این شخصیت از راهنمایی‌های کارگردان و منابع الهامم کمک بگیرم. سعی من بر این بود که این نقش به یک شخصیت محدود نشود و می‌خواستم به نوبه خودم کاراکتری کامل در بازی خلق کنم.
 
«لباس شخصی» فیلمی امنیتی و سیاسی است اما بی طرف! |  تصمیم گرفتم هیچ ملاقاتی با کسی که نقشش را بازی می کنم  و در قید حیات است نداشته باشم!

این بازیگر در پایان درباره فیلم «لباس شخصی» گفت: این فیلم همانطور که اشاره کردم موضوعی سیاسی دارد و در دهه ۶۰ روایت می‌شود. «لباس شخصی» به موضوع حزب توده می‌پردازد و شاید برخی اینگونه تصور کنند که قرار است فیلمی علیه این حزب ببینیم، اما در واقع اینگونه نیست. فیلم سینمایی «لباس شخصی» تنها یک قصه تاریخی را روایت می‌کند که واقعاً نسبت به اتفاقات درون آن بی طرف رفتار کرده. البته من نمی‌توانم بپذیرم که یک کارگردان بتواند نسبت به موضوعی که مطرح می‌کند کاملاً بی طرف باشد، اما به طور قطع حتی طرفداران حزب توده نیز می‌توانند متوجه شوند که این فیلم تا حد امکان بی طرف بوده. تا امروز افراد معدودی که با نگرش‌های مختلف «لباس شخصی» را دیده‌اند این اثر را یک فیلم کاملاً بی طرف می‌دانند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲