جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه ، دهه شصتی ها خاطرات خوبی از برنامه های کودک دارند؛ برنامه های کودکی که مجریان کاربلدی همچون«  گیتی خامنه » داشت که می توانستند شادی و نشاط کودکان را چندین برابر کنند؛ هرچه به جلوتر رفتیم به جای اینکه با ورود تکنولوژی و پیشرفت، در کار کودک پیشرفت کنیم به طرز عجیبی سطح کیفی برنامه های کودک نزول کرد؛ « یادش بخیر » واژه غم انگیزی است که دهه شصتی ها همواره بر زبان دارند؛ « یادش بخیر » آقای مجری و کلاه قرمزی و با آن همه پند و اندرزهای درست و درمون که تاثیر بسزایی در تربیت کودکان داشت ؛ برنامه هایی که آنقدر جذاب بود حتی پدر و مادرها را هم میخکوب می کرد؛ با گذشت زمان نسل مجریان تلویزیون تغییر کرد ؛ افرادی سکان دار اجرای برنامه های کودک شدند که بعضا می شد در آنها موفقیت در اجرای برنامه های کودک را احساس کرد؛ نمونه اش « خاله شادونه » با اجرای ملیکا زارعی که بدون شک یکی از مجریان تاثیرگذار در این حوزه است ؛ اما او هم مجال زیادی برای حضور در قاب تلویزیون نداشت ؛ این روزها که شبکه های یک و دو سیما که روزگاری کارتون ها و برنامه های کودک بسیار جذابی پخش می کردند در خواب به سر رفته و به جایش شبکه های برون مرزی دست به کار شده اند ، برنامه ای جدید در حوزه کودک  با اجرای  ملیکا زارعی به روی آنتن می رود.  احتمالا باید خوشحال بود، که قرار است برنامه ای به نام « فرزندان ایران »  از شبکه جام جم پخش شود ؛ شبکه ای که خیلی هم مخاطبان داخلی از آن استقبال نمی کنند اما شاید به لطف حضور این مجری و تاثیرگذاری فضای مجازی این برنامه دیده شود ؛

امروز شنبه 5 بهمن ماه ، آیین رونمایی از برنامه جدید «فرزندان ایران» با اجرای ملیکا زارعی (خاله شادونه) با حضور محمد شریف خانی معاون فضای مجازی و حسن ملکی مدیر شبکه جام جم برگزار شد.

آیا به لطف فضای مجازی ، برنامه جدید « خاله شادونه » دیده می شود؟
 

زارعی مجری برنامه گفت:از فردا برنامه «فرزندان ایران» با دکور جدید شروع می شود، امیدوارم برنامه در شان فرزندان ایران زمین روی آنتن برود.

شریف خانی گفت: یکی از مزیت و ویژگی های سری جدید برنامه این است که برای دو دسته از کودکان تولید شده است؛ یک دسته کودکانی که به محتوای ایرانی و فارسی دسترسی ندارند و این یک موقعیت جدید برای آنها است و فضای جدیدی برای آنها ایجاد می کند تا با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد:دسته دوم بچه هایی که برای سرگرم شدن از فضای مجازی و تلفن همراه استفاده می کنند.این برنامه در فضای مجازی فرصت دیگری است تا آنها نیز از محتوای فرهنگی برنامه استفاده کنند.شریف خانی اظهار کرد:بحث سواد رسانه ای در تولید این برنامه اهمیت دارد. کودکان از آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند که در فضای مجازی با فرصت و تهدید هایی روبرو می شوند. این برنامه فرصت خوبی است تا ما با تکیه بر ظرفیت های فضای مجازی مفاهیم مورد نظر را در اختیار بچه ها بگذاریم و موجب ارتقای سواد رسانه ای آنها شویم.

معاون فضای مجازی اظهار کرد:امیدوارم برنامه سرآغازی برای همکاری و تعامل بیشتر با معاونت فضای مجازی و معاونت سیما باشد .
 ملکی مدیر شبکه جام جم گفت: خوشحال هستیم که همکاری جدیدی با معاونت فضای مجازی شکل گرفت و امیدوارم ارزش افزوده خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث کودک و نوجوان برای کشور ما بحث مهمی است به خاطر اینکه آموزش و پرورش که باید برای بچه ها انجام شود و هم به لحاظ سرگرمی ها که از رسانه ملی باید در نظر بگیریم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: وظیفه ما این است که خدمت گذار بچه هایی باشیم که در نقاط مختلف جهان زندگی می کنند و به زبان فارسی صحبت می کنند، تلاش ما این است که کودکان خارج از کشور در کنار فضای مفرح با زبان فارسی که زبان مادری آنهاست بیشتر آشنا شوند از طرفی با جاذبه های دیدنی داخل کشور آشنا شوند .

ملکی بیان کرد: از تهیه کننده و مجری برنامه درخواست می کنم که فضای سرگرم کننده و شادی را برای بچه ها فراهم کنند تا غم دوری از کشور برای آنها جبران شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار