چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
فاطمه شعبانی: نام «مرد» برازنده اش بود! و اتفاق بسیار تلخ و ناگواری است شهادت مردی که از یک طرف وجود و لبخندش امید و دلگرمی مردم بود و از طرف دیگر شنیدن نامش لرزه براندام دشمنان می‌انداخت، جای خالی این «مرد» به راحتی پر نخواهد شد. در ۸ سال دفاع مقدس هم از این بزرگان کم نداشتیم که از همه متعلقاتشان برای وطن گذشتند. خلبان شهید «عباس بابایی» یکی از امیران بی بدیل این مملکت بود. دردی که خانواده شهید سلیمانی از شهادت این شهید می‌کشند؛ خانواده شهید بابایی ۳۲ سال قبل کشیدند و  این روز‌ها را از سر گذرانده اند. «سلمی بابایی» دختر شهید بابایی درباره حادثه تروریستی شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» می‌گوید: «ان شاالله با درایتی که رهبرمعظم انقلاب دارند، هم انتقام سردار سلیمانی گرفته خواهد شد و هم امنیت کشورمان برقرار خواهد ماند.»
سالهاست مردم ما در امنیت به سر می‌برند، سوال من از مخالفان این است که این امنیت را چه کسی ایجاد کرده؟ | ما باید با فرهنگسازی جواب مخالفان را بدهیم
 
«سلمی بابایی» به عنوان دختر شهیدی که پدر را در سن ۱۱ سالگی از دست داده است به دختر سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» اینطور می‌گوید: « وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون» ؛ زمانی که پدر من شهید شد من و برادرانم سن کمی داشتیم و اصلا پدرم را در خانه نمی‌دیدیم مطمئن هستم که پدرشما هم همینطور بوده، من در سن ۱۱ سالگی درکی از وجود پدرم نداشتم، اما هرچه سنم بالاتر رفت، نیازم به ایشان بیشتر و بیشتر شد، هرچند که مادرم نقش پدر راهم برایمان ایفا می‌کرد، اما دختر ارتباط خاصی با پدر دارد.نمی‌دانم با چه زبانی تسلیت بگویم که مرحمی بر غم تان باشد؛ خانم سلیمانی عزیز از اینکه پدرتان به آرزوی دیرینه اش رسید باید خوشحال بود، اما حقیقت این است که نبود ایشان داغی است بزرگ برای شما و ملت عزیزمان.  
فرزند شهید بابایی ادامه می دهد:خواهر عزیزم هرکس در این دنیا تکلیفی دارد؛شهدا علی الخصوص شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی تکلیفشان را به طور شایسته انجام دادند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند باید برای داشتن چنین پدری به خود بالید.پدرتان شخصیتی بود که دشمنانش با شنیدن نام او لرزه بر اندامشان می‌افتاد و همچنان هم از ترس انتقام خونش آرامش ندارند.
« سلمی بابایی » با بیان این نکته که گاهی اوقات دلم از نبود پدر و مادرم و حواشی که برای ما خانواده شهدا به وجود می‌آیدمی گیرد، خطاب به دختر شهید سلیمانی می‌گوید: «خانم سلیمانی عزیز به جمع ما فرزندان شهدا خوش آمدی، خواهر عزیزم شما به عنوان دختر شهید،بایدهرروز قدمهایت را استوارتر برداری برای ادامه‌ی راه پدر و در مقابل ناملایمات روزگار مقاومت کنی. آنچه مهم است حفظ راه شهدا است.»  
 
سالهاست مردم ما در امنیت به سر می‌برند، سوال من از مخالفان این است که این امنیت را چه کسی ایجاد کرده؟ | ما باید با فرهنگسازی جواب مخالفان را بدهیم
 
«سلمی بابایی» که در زمینه فیلمسازی نیز فعالیت می‌کند در پاسخ این سوال که چگونه افکار و باور‌های سردار سلیمانی به نسل بعدی منتقل شود پاسخ می‌دهد: «در این سال‌ها که کار فیلمسازی می‌کنم همیشه سعی کردم به داستان زندگی شهدا و کسانی که زیاد مطرح شده نیستند بپردازم، حرف و شعار من این بوده است که جوان‌های ما در سال‌های دفاع مقدس حضور نداشتند و رشادت‌های بزرگانی که از جان خودشان  گذشتند و ایثار کردند را ندیده اند و خیلی با این افراد آشنا نیستند؛ ما وظیفه داریم که آن‌ها را با منش آن بزرگان آشناکنیم.»
سالهاست مردم ما در امنیت به سر می‌برند، سوال من از مخالفان این است که این امنیت را چه کسی ایجاد کرده؟ | ما باید با فرهنگسازی جواب مخالفان را بدهیم

دختر خلبان شهید «عباس بابایی» با اشاره به اینکه این موضوع در مورد سردار شهید سلیمانی یک مقدار متفاوت‌تر است و سردار سلیمانی شخصیت وارسته و شناخته شده‌ای درکل جهان هستند ادامه می‌دهد: «ما باید با فرهنگسازی جواب مخالفان را بدهیم.

زمانی که سردار سلیمانی و شهدای عزیزمان از مرز‌ها و تمامیت ارضی ما محافظت کردند و درایتی که در مقابل داعش نشان دادند و کار‌های بزرگی را که در سوریه، لبنان وعراق ... انجام دادند همه برای این بود که مردم ما امنیت داشته باشند. زمانی که داعش وارد کشور و مجلس شورای اسلامی شد چه رعب و وحشتی بین مردم ما افتاد. اگر شرایط اقتصادی را کنار بگذاریم سالهاست مردم و کشور ما در امنیت به سر می‌برند،سوال من از مخالفان این است که این امنیت را چه کسی ایجاد کرده؟ سردار سلیمانی و شهیدان نگذاشتند داعش وارد ایران و حتی کشور‌های همسایه‌ی ما شود. این آدم‌ها از ما هستند، آن‌ها هم زن و بچه و خانواده دارند و دوست دارند کنار خانواده هایشان باشند، اما برای امنیت مردم و کشور مبارزه می کنند، چون غیرتشان نمی‌گذارد دشمن وارد کشور شود و آسیبی به خانواده‌های ما برساند.»
این دختر شهیددفاع مقدس تاکید می‌کند: «تفرقه‌هایی که ایجاد می‌شود به اتحاد ما آسیب می‌رساند‌ای کاش اتحادمان را بیشتر کنیم.  
این فراموشی از چیست؟ سال‌ها قبل جنگی رخ داد و در شرایط سختی ۸ سال جنگ را پشت سرگذاشتیم، پدران، همسران و برادرانمان شهید شدند.  
 
سالهاست مردم ما در امنیت به سر می‌برند، سوال من از مخالفان این است که این امنیت را چه کسی ایجاد کرده؟ | ما باید با فرهنگسازی جواب مخالفان را بدهیم
 
 ما باید به جوان‌های امروز یادآوری کنیم که آرامش و امنیت کشورمان نتیجه سال‌ها تلاش و مقاومت کسانی بوده که از خانواده و لذت‌های دنیوی گذشتند و برای دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیدند 
دولت و رسانه ملی  باید فرهنگسازی می‌کردند که متاسفانه کم کاری کردند»
دختر شهید «عباس بابایی» با ذکر این نکته که این روز‌ها یکسری کلیپ‌ها درباره شهید سلیمانی منتشر شده است ادامه می‌دهد: چرا ما نباید زمانی که اسطوره هایمان در قید حیات هستند آگاه شویم؟ اینکه سردار سلیمانی آن دختر کم حجاب  را دختر جامعه خودش می‌داند و می‌گوید این‌ها افراد جامعه ما هستند چه حزب اللهی چه غیر حزب اللهی؛ ما در مقابل جامعه مسئول هستیم و باید درست عمل کنیم  وقتی جوان‌ها با  نگاه و دیدگاه سردار سلیمانی آشنا میشدند قطعا خیلی معضلات کمتر میشد.  
کسی که مردم جامعه رو با هر دیدگاهی که هستند یکسان میبیند و خودش را در مقابل آن‌ها به یک اندازه مسئول میداند قطعا شخصیت بزرگی است و روح بسیار بزرگی دارد.  
 امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳