پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
« محمدرضا خردمندان » در گفتگو با دیباچه مطرح کرد :
محمدرضا خردمندان با اشاره به شکل متفاوت قصه گویی در مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» گفت: جای سریالی، چون «از سرنوشت» در تلویزیون خالی بود.
محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه درباره تجربه ساخت اولین سریالش گفت: من هیچگاه محدودیتی برای خودم قائل نبودم که فقط بخواهم در سینما کار کنم، من تمام ژانر‌های هنری را در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام. در حوزه فیلم کوتاه آثار متفاوتی ساختم، مستند نیز کار کردم و به صورت جدی چند اثر انیمیشن نیز ساختم.
خردمندان خاطرنشان کرد: همیشه دوست داشتم ساخت سریال را تجربه کنم چرا که قصه‌گویی در طولانی مدت حال و هوای دیگری دارد و با سینما متفاوت است. همانطور که گفتم محدودیتی برای خود قائل نیستم که حتماً در سینما کار کنم و البته بعد از سریال «از سرنوشت» که این روز‌ها مشغول ساخت فصل سوم آن هستیم برنامه‌هایی دارم که به زودی اعلام خواهم کرد.
 
ساخت « از سرنوشت » برای من مثل سربازی رفتن بود  | ساخت فصل سوم ادامه دارد!
 
وی افزود: ساخت سریال «از سرنوشت» برای من یک پیشنهاد بود که احساس کردم ادامه یکی از آن خط قصه‌هایی که در «۲۱ روز بعد» دنبال می‌کردم را در دست دارم. چنین مسأله‌ای برای من بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود. در ابتدا فصل اول این سریال به دلیل فضای نوجوانانه‌ای که داشت و من نیز پیش از این کار کردن در این فضا را تجربه کرده بودم، پیشنهاد شد. وقتی قصه و فیلمنامه «از سرنوشت» را خواندم احساس کردم خط قصه‌ای وجود دارد که می‌تواند برای من بسیار جذاب باشد، به همین دلیل ساخت آن را بر عهده گرفتم.
این کارگردان تصریح کرد: به نظر من نتیجه کار امروز بسیار خوب شده و سریال «از سرنوشت» مشخصاتی دارد که می‌توانم بگویم جای چنین سریالی در تلویزیون خالی بود. مخاطبان جدی تلویزیون با دیدن سریال «از سرنوشت» در همان فصل اول متوجه منظور من از اینکه جای چنین سریالی در تلویزیون خالی بوده، می‌شوند. پس از اینکه ساخت فصل اول این سریال به پایان رسید به پیشنهاد تهیه کننده ساخت سریال در فصل سوم را نیز بر عهده گرفتم.
کارگردان فیلم سینمایی «۲۱ روز بعد» در ادامه خاطرنشان کرد: از این جهت که مدتی طولانی با کاراکتر‌های سریال در فصل اول همراه بودم و به راحتی نمی‌توانستم رهایشان کنم کارگردانی فصل سوم را نیز بر عهده گرفتم. فکر می‌کنم اگر پیشنهاد تهیه کننده را نمی‌پذیرفتم پشیمان می‌شدم.
خردمندان در پایان گفت: تلویزیون محدودیت‌های خاص خود را دارد، سریال سازی نیز با فیلمسازی تفاوت‌های بسیاری دارد به طوری که فشار بر کارگردان بسیار بیشتر است در این شرایط شاید وضعیت بد اقتصادی نیز وجود داشته باشد که کار را سخت‌تر می‌کند. ساخت «از سرنوشت» برای من مثل سربازی رفتن بود و به نوعی من را آب دیده کرد، ساخت این سریال تجربه بسیار شیرینی بود که فکر می‌کنم مردم نیز از آن استقبال کنند. قصد قضاوت ندارم و البته من هر وقت فیلمی می‌سازم آن را رها می‌کنم تا بازخورد مخاطب را ببینم، اما افرادی که آثار قبلی من و به خصوص «۲۱ روز بعد» را دیده و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند می‌توانند به نوعی تکیه این سریال بر قصه گویی را نیز ببینند و از دیدن آن لذت ببرند. ما تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا «از سرنوشت» در فضای تلویزیون سریالی کاملاً قصه گو و جذاب باشد.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳