پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
به گزارش دیباچه، ثبت‌نام اصحاب رسانه، اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و رسانه‌های دیداری (شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی، رسانه‌های تصویری فضای مجازی)، شنیداری (رادیو)  برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از شنبه ۲۳ آذرماه آغاز می‌شود و تا جمعه ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.  

روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای تکریم اصحاب رسانه، منتقدان و اصحاب رسانه‌های دیداری و شنیداری و ممانعت از تضییع حقوق ایشان، مقررات صدور کارت جشنواره را به شرح ذیل اعلام می‌دارد.

 

اصحاب رسانه و منتقدان  از 23 آذر برای حضور در مهمترین رویداد کشور ثبت نام کنند!

علاقمندان می‌توانند از روز شنبه ۲۳ آذرماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ آذرماه با مراجعه به سامانه جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com ثبت نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند.  

این زمان برای تمام متقاضیان حضور در سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر غیرقابل تمدید است و به تقاضا‌هایی که بعد از تاریخ مقرر یا خارج از سامانه جشنواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.  

۱- متقاضیانی که در دوره گذشته مراحل ثبت نام را طی کرده‌اند برای این دوره، تنها نیاز به بارگذاری معرفی‌نامه جدید و نمونه اثر (منتقدان) و ویرایش اطلاعات (در صورت لزوم) دارند.

۲- برای خبرنگاران، معرفی‌نامه با امضای مدیرمسئول رسانه نیاز است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می‌شوند که واجد شرایط زیر باشند:

الف- موجود در فهرست رسانه‌های دارای مجوز و در حال انتشار (قابل مشاهده در وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

ب- گستره توزیع کشوری

ج- ارتباط مستمر رسانه با رویداد‌های سینمای ایران به نحوی که از اسفندماه ۹۷ تا آذرماه ۹۸، هرماه حداقل سه گزارش، خبر یا تحلیل اختصاصی مرتبط با سینمای ایران منتشر شده باشد.

۳- ارائه معرفی‌نامه با امضای مدیر رسانه برای رسانه‌های اینترنتی الزامی است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می‌شود که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. همچنین درگاه پخش برنامه‌های اینترنتی حتما می‌بایست در نامه رسمی ارسالی، درج شده باشد.

۴- برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌بایست مصوبه پخش شبکه‌های مورد نظر را دارا باشند و زمان پخش و مدت زمان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باید در نامه ارسالی قید شود. همچنین درصورتیکه برنامه در سال قبل نیز پخش شده است، حتما باید نمونه برنامه در یک لوح فشرده به همراه نامه به روابط عمومی جشنواره ارسال شود. بدیهی است که دریافت کارت و عدم پخش برنامه در سال گذشته از جمله ملاک‌های بررسی خواهد بود.  

۵- در هر زمان که روابط عمومی جشنواره از عدم پخش برنامه اعلامی مطلع شود، مجاز به ممانعت از ادامه فعالیت در سینمای رسانه خواهد بود.  

۶- در نامه معرفی همه برنامه‌های رادیو، تلویزیونی و اینترنتی، می‌بایست عنوان شغلی دقیق درخواست‌کننده (خبرنگار، گزارشگر، مجری، تصویربردار، صدابردار، عوامل فنی، تهیه کننده و ...) قید شود.  

۷- بدیهی است که به معرفی‌شدگان هر رسانه، بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده و سابقه حرفه‌ای به ترتیب اولویت مندرج در نامه، کارت خبرنگاری، عکاسی، تصویربرداری و عوامل فنی تعلق می‌گیرد و اصلاح بعدی اولویت‌ها پذیرفته نخواهد شد.

۸- برای عکاسان متقاضی، معرفی‌نامه از رسانه معتبر (بر اساس رتبه‌بندی رسانه‌ها در معاونت مطبوعاتی شامل ۱۰ خبرگزاری، ۱۰ روزنامه، ۱۰ پایگاه خبری، ۵ سایت سینمایی و روزنامه‌های سینمایی) ضروری است.

۹- صرفا شماره خودرویی که در کارت درج می‌شود امکان استفاده از پارکینگ را دارد.

۱۰- برای اعضای انجمن منتقدان ارائه سه نمونه یادداشت، گزارش یا نقد مرتبط با فیلم‌های بخش‌های مختلف دوره قبل که در طول یک سال گذشته به نام متقاضی در یکی از رسانه‌ها منتشر شده باشد، ضروریست.  

۱۱- منتقدان متقاضی بر اساس لیست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، منتشر شده در سایت انجمن بررسی خواهند شد.

۱۲- برای منتقدان و خبرنگاران سینمایی پیشکسوت، سهمیه محدود و جداگانه‌ای منظور می‌شود. اما لازم است در فراخوان شرکت کنند.

۱۳- میزان حضور در سالن رسانه‌های دوره قبلی جشنواره فیلم فجر و کیفیت فعالیت آنها، یکی از ملاک‌های ارزیابی درخواست‌ها خواهد بود.

۱۴- در صورت امکان، روابط عمومی جشنواره شرایط حضور در سینما‌های دیگر جشنواره را برای متقاضیان حائز شرایط فراهم خواهد کرد.

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست کامل متقاضیان کارت جشنواره و دلایل تایید یا عدم تایید آن‌ها منتشر خواهد شد.

امید است با همکاری اصحاب رسانه، شاهد برگزاری مناسب این رویداد هنری باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲