جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۱۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

زهره صفوی با انتقاد از وضعیت امروز سینما و تلویزیون گفت: من نیز همانند بسیاری از بازیگران پیشکسوت بیش از چهار سال است که بیکار هستم.
زهره صفوی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: بیش از چهار سال است که بیکار هستم و خانه‌نشین شده‌ام. در این مدت در چند فیلم کوتاه به پیشنهاد دوستانم ایفای نقش کردم تا بلکه به این طریق از دنیای بازیگری کنار نرفته و فراموش نشوم.

 

ثروتمندان  پول می‌دهند تا بازیگر شوند |بیش از چهار ساله که خانه‌نشین شدم | چرا فیلم یا سریالی نداریم که افراد سالخورده نقش‌  اصلی آن باشند؟

صفوی تصریح کرد: متأسفانه این روزها وضعیت سینما و تلویزیون به طوری است که اگر جزو گروه یا باندی نباشید باید خانه‌نشینی را انتخاب کنید و این وضعیت برای افرادی چون ما که سال‌ها از دوران نوجوانی در این عرصه زحمت کشیدیم و تلاش کردیم و به نوعی از ابتدای شکل‌گیری تلویزیون و سینما با آن همراه بودیم وضعیتی ناعادلانه است چرا که می‌بینیم دقیقاً نقش‌هایی که زمان جوانی ما به پیشکسوتان ما داده می‌شد امروز به افرادی داده می‌شود که هیچ تجربه کاری ندارند.
وی افزود: متأسفانه یکی از اتفاقات عجیبی که این روزها شاهدش هستیم ایفای نقش بازیگران جوان در نقش افراد سالخورده است. برخی تهیه‌کننده‌ها و سرمایه‌گذارها به نوعی برای اینکه در ساخت اثرشان صرفه‌جویی کنند و یا حتی از افراد کم‌تجربه پولی بابت نقش دریافت کنند بدون توجه به کیفیت اثر ترجیح می‌دهند نقش‌هایی که باید یک فرد 70 ساله بازی کند را به فردی 30 می‌دهند و با گریم که هیچ‌وقت نمی‌تواند کارکرد طبیعی داشته باشد سعی در القای حس واقعیت دارند. از طرفی اگر از بازیگر حرفه‌ای نیز بخواهند استفاده کنند تنها دو یا سه بازیگر هستند که انتخاب می‌شوند و دیگر بازیگران را کسی به یاد نمی‌آورد.
این بازیگر در ادامه گفت: این اشکال را می‌توان در صاحبان سرمایه و به نوعی مسئولان دید که چرا نظارتی در کار ندارند و هیچ توجهی به پیشکسوتان سینما و تلویزیون نمی‌شود. پرسش من از کارگردان‌ها و نویسنده‌ها این است که چرا ما امروز فیلم یا سریالی نداریم که افراد سالخورده نقش‌های اصلی آن باشند؟ چرا ما برای افراد سالخورده‌مان در سینما و تلویزیون محصولی نداریم تا بازیگران پیشکسوت نیز بتوانند در این نقش‌ها حاضر شده و از خانه‌نشینی نجات پیدا کنند؟
بازیگر مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» اظهار داشت: بازیگری حرفه اصلی بسیاری از پیشکسوتان است که امروز با از دست دادن این حرفه حتی در معیشت خود دچار مشکل شده‌اند و باید مسئولان به فکر این معضل باشند. بازیگری شغلی نیست که بتوان برای آن بازنشستگی درنظر گرفت، قطعاً در فیلم‌ها و سریال‌ها کاراکتر‌های مسن و سالخورده نیز وجود دارند که باید بازیگران سالخورده در آن نقش‌ها حاضر شوند و اینکه امروز من و بسیاری از هم‌ دوره‌هایم بیکار و خانه‌نشین شده‌ایم منطقی نیست.

ثروتمندان  پول می‌دهند تا بازیگر شوند |بیش از چهار ساله که خانه‌نشین شدم | چرا فیلم یا سریالی نداریم که افراد سالخورده نقش‌  اصلی آن باشند؟
صفوی در پایان تأکید کرد: البته باید به این موضوع نیز اشاره کنم که من به هیچ‌وجه مخالف ورود نسل جوان به دنیای سینما و تلویزیون نیستم. در هر حرفه و شغلی باید این اتفاق رخ دهد و جوانان هستند که باعث پویایی و زنده ماندن یک حرفه می‌شوند. انتقاد و گلایه من به وضعیت ناعادلانه و غیرمنطقی امروز است که چرا ساخت فیلم‌هایی که مخاطبانشان تنها دختران و پسران جوان هستند زیاد شده و هیچ توجهی به افراد سالخورده جامعه نیست؟ امروز معضل اصلی در این حوزه ورود افراد نابازیگر است که به واسطه ثروتشان می‌خواهند هر طور شده جلوی دوربین قرار بگیرند و متأسفانه صاحبان آثار نیز به دلیل شرایط بد مالی مجبور به پذیرش این موضوع شده‌اند. در این بین تنها مخاطب است که به آن توجهی نمی‌شود چرا که قطعاً بازیگران ضعیف کیفیت یک اثر را پایین آورده و البته میل و رغبت مخاطب به دیدن همان فیلم یا سریال نیز در صورتی که خبری از چهره‌های آشنا نیست وجود ندارد.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار