جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸

به گزارش دیباچه ، شب گذشته ، نخستین کنسرت « محمد معتمدی » با همکاری « موسسه مأوا  » در تالار وزارت کشور برگزار شد؛ همانطور که انتظار می رفت ، علاقه مندان به صدای معتمدی از کنسرت این خواننده استقبال کردند .

ابتدای کنسرت، معتمدی قطعه «حالا که می‌روی»مربوط به تیتراژ سریال تلویزیونی « گرگ و میش » را اجرا کرد . او که مثل همیشه  جنتلمن و مودب با مخاطبانش صحبت می کند با ابراز خوشحالی از اجرای آلبوم «حالا که می‌روی» گفت: این کنسرت به نوعی اولین اجرای زنده آلبومی است که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت و با وجود سختی این روزها برای ورود به اینترنت کار کار اطلاع رسانی را حقیقتا برای ما دشوار کرد اما خوشحالیم که حضور پرشور شما را در این تالار می بینیم. 

محمد معتمدی : من هنوز در باک اتومبیلم از بنزین هزار تومانی چیزی باقی مانده بود که خودم را به اجرا رساندم!

وی در ادامه با کنایه از مساله این روزهای کشور و جریان گرانی بنزین به مزاح گفت: من هنوز در باک اتومبیلم از بنزین هزار تومانی چیزی باقی مانده بود که خودم را به اجرا رساندم اما قطعاً بسیاری از شما امشب با باک ۳۰۰۰ تومانی این چنین با انرژی در تالار وزارت کشور حضور پیدا کردید، که این برای من بسیار ارزشمند است.

«کجایی» با تک نوازی سه تار بهزاد رواقی و «آفرینش» با شعری از محمدمهدی سیار و آهنگسازی فرید سعادتمند قطعات بعدی کنسرت «حالا که می‌روی» بودند. در این قطعه نوازندگی سه‌تار بهزاد رواقی کلاسی تمام‌عیار برای نوازندگان این ساز محسوب می‌شد چراکه این نوازنده به بهترین شکل ممکن و با بهره از بهترین تکنیک‌هایی که در احساس و عواطف نوازنده درهم آمیخته بود، فضایی در نوع خود بی‌نظیر را برای مخاطب به همراه می‌آورد. زلالی تک سیم‌های سه‌تار این نوازنده آنچنان به‌جا در ترکیب با دِرّاب‌ها و ریزها و پاساژهای سرعتی درمی‌آمیزد که هرشنونده با هر سلیقه موسیقایی را به تحسین وامی‌دارد.

معتمدی بعد از اجرای این قطعات گفت: حدود دو سال است که در تلاشم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در شهر مشهد نیز کنسرت برگزار کنیم. حتی در پروژه قبلی نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه نشد. البته در این مدت اجراهایی در قالب همایش و سمینار پیش روی مخاطبان عزیز مشهدی قرار گرفت. به هر حال همه عوامل این گروه و مجموعه بر این باورند که شهری عزیز چون مشهد که نور چشم مردم ایران است می‌تواند میزبان اجراهای موسیقایی باشد که معیارهای لازم برای اجرا در این مکان دارد. به هر ترتیب امید این است که تا آخر سال هم بتوانیم این کنسرت را در مشهد نیز برگزار کنیم.

همچنین «غم پنهان» با شعری از بهمن محمدزاده و آهنگسازی محمد معتمدی قطعه بعدی بود که به اجرا گذاشته شد. معتمدی در مورد این قطعه گفت: تلاش کردم این ترانه را در دستگاه «راست پنجگاه» بگنجانم که خودم آن را «آمریکن راست پنجگاه» می‌نامم چرا که در نهایت به موسیقی جَز نزدیک شد و خودم هم نفهمیدم چه شد؟ اما به هر حال آن را برای اولین بار برای شما اجرا می‌کنیم.

«آرام من» و «پاییز» با شعری از مسعود کرامتی، «سوگند (تیتراژ فیلم سیانور)» با شعری از تورج نگهبان و آهنگ بابک افشار و «کویر» با شعر و آهنگ محمد معتمدی آثار دیگری بودند که در اولین کنسرت آلبوم «حالا که می‌روی» برای مخاطبان اجرا شد.

بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار بیس، علیرضا میرآقا نوازنده پرکاشن، عظیم روحانی نوازنده گیتار، فرامرز نصیری نوازنده گیتار، امین طاهری نوازنده درامز، سانوا عندلیبی، آرمین قضاتی، هومن جلالت، محمدحسین ابراهیم‌زاده نوازندگان ویولن یک، بهراد سوخکیان، هدیه حجازی، بهار فلسفی و علیرضا فواکهی نوازندگان ویولن دو، داریوش حجازی، امین زمان‌خان، الهام عادلی نوازندگان آلتو، پروشات زندآیین، مسعود فیروزی‌نژاد نوازندگان ویولنسل، حمیدرضا آداب صدابردار  گروه اجرایی آلبوم «حالا که می‌روی» را تشکیل می‌دهند.

و اما حسن ختام کنسرت شب گذشته، اجرای آهنگ «ای ایران» بود که آن را تقدیم به همه مدافعان وطن و شهدا کرد و همه حاضران به احترام اجرای این آهنگ ایستادند و با معتمدی که با هر لحظه خواندن این آهنگ اشک می‌ریخت، همخوانی کردند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار