پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۸۶
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

« امیر داسارگر» از شرایط اکران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» گفت و تأکید کرد که با توجه به شرایط حاضر از وضعیت فیلم در گیشه رضایت دارد.
« امیر داسارگر» کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: از وضعیت و زمان اکران فیلم راضی هستیم و همین که در این شرایط توانستیم این فیلم را اکران کنیم واقعاً جای خوشحالی دارد. فیلم «منطقه پرواز ممنوع» فیلمی است برای نوجوانان و از آنجا که ما سینمای نوجوان نداریم کسی منتظر چنین فیلمی در سینمای ایران نیست و به طور قطع همین موضوع می‌تواند یکی از مشکلات اصلی ما در اکران باشد.
داسارگر خاطرنشان کرد: ما هیچ یک از حمایت‌هایی که می‌تواند برای فیلم‌های کمدی یا اجتماعی پیش از اکران وجود داشته باشد را نداریم و تنها به تبلیغات این فیلم تکیه کرده‌ایم. در فضای مجازی جو خوبی برای فیلم وجود دارد و تقریباً شاهد هستیم که افراد «منطقه پرواز ممنوع» را به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند و فکر می‌کنم همین اتفاق می‌توان بهترین نوع تبلیغ برای فیلم ما باشد و در روزهای آینده با توجه به شرایطی که به وجود آمده فروش بهتری خواهیم داشت.
وی افزود: وقتی فیلمنامه «منطقه پرواز ممنوع» نوشته میشد من هادی حجازی‌فر را در ذهن داشتم، او اولین انتخاب من بود که خوشبختانه از پیشنهاد همکاری ما استقبال کرد و در این فیلم ایفای نقش کرد. دیگر بازیگران فیلم را به انتخاب خودم از افراد گمنام و کم‌تجربه انتخاب کردم. معتقد هستم که باید هوای جدیدی در سینما برای تنفس وجود داشته باشد و باید بازیگران جدید به این فضا وارد شوند. من فیلم هنری یا روشنفکری نساختم و برایم بیش از هر چیز مخاطب ارزش داشته و قصد داشتم تمرکزم را بر جذابیت و قصه بگذارم. بازیگران دیگر «منطقه پرواز ممنوع» از مدارس و آموزشگاه‌های شهر انتخاب شده‌اند.

« هادی حجازی‌فر» اولین انتخاب من بود | «منطقه پرواز ممنوع» را نباید با «مطرب» مقایسه کنند | فیلم هنری یا روشنفکری نساختم!


این کارگردان اظهار داشت: در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان دو جایزه گرفتیم، یکی از جوایز جایزه بهترین بازیگر بود که با توجه به تجربه اول بازیگر این فیلم، این جایزه به طور قطع جایزه‌ای با ارزش است و جایزه دیگری که از آن ما شد جایزه پرمخاطب‌ترین فیلم بود. در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» علاوه بر 6 سانس اصلی 8 سانس فوق‌العاده داشت و بیش از دو هزار نفر در اصفهان این فیلم را دیدند که خوشبختانه با بازخوردهای خوبی نیز روبرو شدم.
داسارگر تصریح کرد: نباید فیلم «منطقه پرواز ممنوع» را با «مطرب» مقایسه کنیم. این فیلم به طور قطع شرایطش با فیلم‌های کمدی که این روزها پرمخاطب‌ترین آثار سینمای ایران هستند متفاوت است. ما امروز با آنچه که در گیشه مدنظر داشتیم فاصله داریم اما خوشبختانه با توجه به شرایط حاضر با استقبال خوبی روبرو بوده‌ایم.
وی در پایان درباره پیچیدگی فیلمنامه «منطقه پرواز ممنوع» برای مخاطبان نوجوان گفت: بخشی از این مسأله به سلیقه برمی‌گردد. در بحثی که با کارشناسان این حوزه داشتیم اعتقادی بر پیچیده بودن فیلمنامه «منطقه پرواز ممنوع» وجود نداشت، بنده به عنوان سازنده این فیلم یکی از نگرانی‌هایم همین مسأله بود که مبادا فیلمنامه این اثر بسیار پیچیده شود اما در بازخوردهایی که داشتیم و در اکران‌هایی که با مردم همراه بودم شاهد همراهی نوجوانان با موضوع فیلم بودم اما به طور کامل پیچیده یا سنگین بودن موضوع فیلم برای نوجوانان را رد نمی‌کنم و ممکن است برخی افراد در این سن نتوانند موضوع و قصه فیلم را به طور کامل درک کنند که البته فکر می‌کنم تعدادشان بسیار اندک است.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳