جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
« قربان نجفی » با موفق دانستن سریال «ستایش» در جذب مخاطب گفت: مجموعه تلویزیونی «ستایش» با برنامه‌های ماهواره رقابت کرد و باعث شد که مردم ساعتی برنامه‌های ماهواره‌ای را کنار بگذارند.

قربان نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: در یک سال اخیر پیشنهادات متعددی داشتم که هنوز برای حضور در هیچ یک از آن‌ها به نتیجه نرسیدم. همیشه سعی کردم نقش‌هایی انتخاب کنم که از هر لحاظ قابل دفاع باشند. اگر بخواهم بیکار نباشم به راحتی می‌توانم هر نقشی که به من پیشنهاد می‌شود را بپذیرم و به یک بازیگر پرکار تبدیل شوم، اما ترجیح می‌دهم در آثاری قابل دفاع و ارزشمند حضور داشته باشم.

نجفی خاطرنشان کرد: به نظر من «ستایش» سریال قابل دفاعی است. در بازخورد‌هایی که از این سریال شاهد بودم شاهد نظرات مثبتی بودم که فکر می‌کنم اکثر مخاطبان از این سریال رضایت داشتند. در تلویزیون شرایط کار بسیار سخت است، من نمی‌گویم که «ستایش» اثر کاملی است و هیچ مشکلی ندارد، اما باید بپذیریم که در این شرایط آثاری مثل «ستایش» که می‌توانند مخاطبان خود را سرگرم کنند و فرهنگ‌ساز باشند آثار ارزشمند و قابل دفاعی هستند.

وی افزود: در «ستایش» نقشی متفاوت بازی می‌کردم و تمام سعی من بر این بود که بتوانم این نقش را به بهترین شکل ایفا کنم. تغییر ماهیت کاراکتر من شرایط ویژه‌ای برای من ایجاد کرده بود و من در تلاش بودم تا بتوانم این تغییر را به نحوی اجرا کنم که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و واکنش‌هایش را بپذیرد. تصورات و قضاوت‌ها درباره این کاراکتر متفاوت است و فکر می‌کنم علاوه بر اینکه می‌توان اشتباهاتی در رفتار او پیدا کرد به نظر من شخصیتی قابل ترحم بود که به دلیل شرایطی که داشت کار‌های بسیار عجیبی انجام داد.

این بازیگر در ادامه گفت: «ستایش» ساعت‌ها مردم را سرگرم کرد و خوشبختانه می‌بینیم که مخاطبان از دیدن آن لذت برده‌اند. اگر این سریال در فرهنگ‌سازی و سرگرم کردن مخاطبان موفق بوده به نظر من کار بزرگی انجام داده. متأسفانه امروز شبکه‌های ماهواره‌ای بسیاری وجود دارند که سریال‌های مبتذل و سخیفی را به نمایش می‌گذارند و اگر ما بتوانیم با سریال‌های خوب و ارزشمند توجه مردم را به تلویزیون خودمان جلب کنیم خدمت بزرگی به فرهنگ کشورمان کرده‌ایم. به نظر من ارزش سریال‌های پر مخاطبی، چون «ستایش» در همین مسأله است که توانسته‌اند با شبکه‌های ماهواره‌ای رقابت کنند.

بازیگر فیلم سینمایی «ژن خوک» اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که ساخت سریال‌های چند فصلی در ایران کار بسیار دشواری است و اینکه امروز سریالی پر بیننده، چون «ستایش» ساخته شده و مورد اقبال قرار گرفته اتفاق مهمی است. در ایران شکل تولید سریال‌های چند فصلی با دیگر نقاط دنیا متفاوت است و فراهم کردن شرایطی که بتوان گروهی را پس از چند سال برای ساخت فصل دیگری از سریال دور هم جمع کرد بسیار سخت است چرا که در این مدت ممکن است برخی بازیگران دیگر شرایط حضور در سریال را نداشته باشند، یا درگیر کار دیگری باشند و در چنین شرایطی می‌توان برخی ایراد‌ها و اشکال‌ها را پذیرفت. در همه جای دنیا ساخت سریال‌های چند فصلی به این شکل است که همه عوامل تولید قرارداد‌های مشخصی برای فصل‌های بعد دارند، اما در کشور ما اینگونه نیست و شرایط بسیار پیچیده و عجیب است.

نجفی در پایان تأکید کرد: تلویزیون باید در راستای بالا بردن سطح سلیقه مردم برنامه‌ریزی داشته باشد. ما در گذشته دیده‌ایم که رسانه ملی توانایی تولید آثاری که بتواند نظر قشر عظیمی از مردم را به خود جلب کند را دارد و امروز با حمایت از فیلمسازان باتجربه و موفق می‌تواند مثل گذشته آثاری ماندگار تولید کند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار