جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸
به گزارش دیباچه، شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد روزگاری (۵۵ سال پیش)  «جولی اندروز» افسانه‌ای نقش  مری پاپینز را بازی کند و سال‌ها بعد بازیگر زنی از ایران به واسطه نقش آفرینی اش در این کاراکتر از او دعوت کند تا برای تماشای این اثر به ایران بیاید.

البته گاهی برای تبلیغ و سر وصدا کردن، حرکت جالبی است که احتمالا بُعد تبلیغاتی خوبی هم در پی خواهد داشت؛ به خصوص وقتی مخاطب باور کند که جولی اندروز ایران را به خوبی می‌شناسد و احتمالا این نامه به دستش رسیده است!
 
دعوت عجیب «  بهنوش طباطبایی»  از  جولی اندروز افسانه ای  برای حضور در ایران ! | چه کسی زحمت ترجمه را می کشد؟

اما بر فرض واقعی بودن این نامه، کمی باید به فکر فرو رفت که آن وقت اگر مثلا جولی اندروز به ایران بیاید چه کسی باید این نمایش را برایش ترجمه کند که متوجه دیالوگ‌های آن شود! شاید هم بهنوش طباطبایی و سایر بازیگران احتمالا با تسلط زیادشان به زبان انگلیسی این نمایش را استثنا" برای جولی اندروز به انگلیسی اجرا کنند؛ البته باز احتمالا در اینجا اصلا دیگر تماشاگران مهم نیستند که انگلیسی را متوجه می‌شوند یا نه!

در هر صورت باید بپذیریم که بهنوش طباطبایی خواسته باور کنیم که برای جولی اندروز افسانه‌ای نامه‌ای نوشته و او را اینطور به ایران دعوت کرده است: 

«سلام خانم جولی اندروز
من بهنوش طباطبایی هستم و از امشب روی صحنه یکی از زیباترین سالن‌های اپرای خاورمیانه در ایران (امیدوارم از اینکه سرزمین من یک سالن زیبای اپرا دارد تعجب نکرده باشید) نقشی را ایفا خواهم کرد که شما ۵۵ سال پیش، آن را برای همیشه به یادگار گذاشتید و تحسین دنیا را بر انگیختید. یعنی مری پاپینز!

خانم اندروز عزیز می‌خواهم به شما بگویم چه خوشبختم که در روزگاری که زشتی‌ها و بدی‌ها بیش از هر زمان دیگری رنگ خاکستری و کدر بر دنیا پاشیده می‌توانم در گوشه‌ای از دنیا مردم را برای ساعتی هم که شده به عالم رنگ و موسیقی و حرکات آهنگین ببرم. چه افتخاری!

در مدت پنج ماه گذشته و در طول تمام دقایق تمرین تلاش کردم خودم را به شما و هزاران نفری که در شب‌های پیش رو مرا بر روی صحنه در قامت مری پاپینز خواهند دید، متعهد بدانم؛ و در همین روز‌های تمرین بود که بیش از پیش دانستم چه مرارت‌هایی دارد رسیدن به نقش فرشته‌ای که مراقب آرزو‌های پاک آدم‌ها باشد

خانم اندروز زیبا!
ما قدر مری پاپینز را می‌دانیم و هر وقت دلمان از اتفاق‌های روی زمین می‌گیرد به آسمان آبی و ابر‌های سپید خیره میشویم به امید معجزه‌ای که فرشته‌های خدا برایمان هدیه بیاورند؛ و در آخر، مری پاپینز عزیز مایلم به رسم ادب و با افتخار از شما دعوت کنم از آن دور دست‌ها به تهران و به دیدن نمایشی بیایید که به نام شما آراسته است... از دیدنتان بی نهایت خوشحال می‌شویم.
با احترام فراوان»
 
گفتنی است نمایش موزیکال «مری پاپینز» با کارگردانی احمد سلیمانی و بازی بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی‌نیا، احسان کرمی، آرمین رحیمیان و ... از دیشب (چهارشنبه ۸ آبان) در تالار وحدت روی صحنه رفته است.  
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار