سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸
 الف. شکاری: در روز‌های گذشته رسانه‌های جهان خبر‌های مهمی از هالیوود مخابره کرده اند؛ از درگذشت یکی از موثرترین شخصیت‌های نیم قرن اخیر سینما که نقش برجسته‌ای در ساخت شاهکار‌های فراموش ناشدنی سینما همچون «پدرخوانده» داشت، گرفته تا جدایی شوک آور خالقان «بازی تاج و تخت» از پروژه «جنگ ستارگان»، در این هفته همینطور تصمیم عجیب HBO برای نساختن پیش درآمد «بازی تاج و تخت» و معرفی بازیگر ایفا کننده نقش الیزابت تیلور در صدر خبر‌های سینمایی قرار گرفته است. در ابتدای خبر‌های مهم این هفته به سراغ رابرت اوانز تهیه کننده سرشناس سینمای آمریکا و مدیر پیشین استودیوی پارامونت می‌رویم.  

*رابرت اوانز تهیه کننده نامدار  سینما درگذشت

به گزارش ایندیپندنت، رابرت اوانز تهیه کننده سرشناس آمریکایی فیلم‌های «محله چینی ها» و «پدرخوانده» در ۸۹ سالگی درگذشت.

اوانز تهیه کننده خوشگذران و متمول هالیوودی که در پس بسیاری از فیلم‌های شاخص دهه ۷۰ میلادی، چون «محله چینی ها»، «پدرخوانده» و «هارولد و مود» قرار داشت روز شنبه ۲۶ اکتبر چشم از جهان فروبست. این خبر را وکیل اوانز تایید کرد.
 
تونل سینما: از مرگ تهیه کننده پرآوازه هالیوود تا انصراف HBO از ساخت دنباله «بازی تاج و تخت»

اولین فعالیت سینمایی اوانز به فیلم «مرد هزار چهره» (۱۹۵۷) با بازی جیمز کاگنی برمی گردد، فیلمی که اوانز در آن نقش ایروینگ جی. تالبرگ تهیه کننده نامدار سینمای کلاسیک را ایفا کرد نقشی که بعد‌ها به واقعیت خود اوانز بسیار شبیه شد. (تالبرگ یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مدیران استودیو در نیم قرن اول سینما بود.

رابرت اوانز بعد از چندین نقش آفرینی، در سینما چهره دیگری از خود به عنوان رییس استودیو پارامونت نمایان کرد، او کمپانی پارامونت را از یک استودیو سازنده فیلم‌های متوسط به ماشین عظیم سازنده فیلم‌های مهم هالیوودی همچون «پدرخوانده» و «داستان عشق» تبدیل کرد.

این مدیر و تهیه کننده نامدار در طول دوران فعالیت سینمایی اش یک بار برای تهیه فیلم «محله چینی ها» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد. گفته می‌شود نقش داستین هافمن در فیلم «کار دنیا وارونه شده» با الهام از شخصیت او ساخته شده است. اوانز هفت بار در طول دوران زندگی ازدواج کرد که الی مک گراو ستاره فیلم «داستان عشق» یکی از همسران بود. اوانز همچنین کتاب خاطراتش را در سال ۱۹۹۴ با عنوان «بچه در فیلم می‌ماند» به رشته تحریر در آورد. از این کتاب یک مستند به همین نام در سال ۲۰۰۲ ساخته شد.

رابرت اوانز سال ۱۹۳۰ در شهر نیویورک به دنیا آمده بود.  

*انتخاب بازیگر نقش الیزابت تیلور

به گزارش ورایتی، ریچل وایس قرار است نقش الیزابت تیلور را در فیلم «یک رابطه خاص» با محوریت زندگی این ستاره مشهور سینما به عنوان یک فعال اجتماعی بازی کند.

داستان فیلم با موضوع رفاقت تیلور و دستیارش راجر وال است. فیلمنامه این کار را سیمون بیافوی فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار «میلیونر زاغه نشین» نوشته است. قرار است کارگردانی این فیلم نیز به عهده برت اند برتی کارگردانان فیلم «لشکر صفر» باشد. تولید فیلم را نیز کمپانی See-Saw Films انجام می‌دهد.
 
تونل سینما: از مرگ تهیه کننده پرآوازه هالیوود تا انصراف HBO از ساخت دنباله «بازی تاج و تخت»
الیزابت تیلور ستاره پرآوازه بریتانیایی برنده دو جایزه اسکار است که به خاطر سبک زندگی باشکوه و همینطور ازدواج‌های متعددش مشهور بود. او همچنین نقش کلیدی در مبارزه با بیماری ایدز در طول دوران حیاتش ایفا نمود.

ریچل وایس بازیگر بریتانیایی ایفا کننده نقش تیلور نیز یک بار جایزه اسکار نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم «باغبان وفادار» کسب کرده است.

*خالقان «بازی تاج و تخت» قید «جنگ ستارگان» را زدند

به گزارش سی‌ان‌ان، دیوید بنیاف و دی. بی. وایس خالقان مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» محصول HBO از پروژه سه گانه «جنگ ستارگان» که قرار بود نویسندگی و تهیه آن را برعهده داشته باشند، خارج شدند.

بنیاف و وایس در بیانیه مشترکشان اعلام کرند که قراردادشان با نتفلیکس کار روی این سه گانه را غیر ممکن کرده است.

در بیانیه آن‌ها آمده است: در روز تنها چند ساعت وجود دارد و ما احساس کردیم با این وصف نمی‌توانیم انصاف را در ساخت «جنگ ستارگان» و پروژه‌های نتفلیکس رعایت کنیم.
تونل سینما: از مرگ تهیه کننده پرآوازه هالیوود تا انصراف HBO از ساخت دنباله «بازی تاج و تخت»

بنیاف و وایس که پیش از این در سال ۲۰۱۸ برای ساخت قسمت جدید «جنگ ستارگان» انتخاب شده بودند در ماه آگوست امسال یک قرارداد هنگفت به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با نتفلیکس امضا کردند.  

گفته می‌شود اولین قسمت سه گانه «جنگ ستارگان» احتمالا سال ۲۰۲۲ راهی سینما‌ها شود.

*HBO ساخت پیش درآمد «بازی تاج و تخت» را متوقف کرد

به گزارش رویترز، کانال HBO ساخت پیش درآمد سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» با بازی نائومی واتس را رها کرده است.

بسیاری از خبرگزاری‌های مشهور مثل ددلاین، ورایتی و هالیوود ریپورتر اعلام کردند که HBO تصمیم ندارد ساخت پیش درآمد «بازی تاج و تخت» براساس رمان جرج آر. آر مارتین را پیش ببرد. کانال HBO البته از توضیح درباره این موضوع سرباز زده است.
 
تونل سینما: از مرگ تهیه کننده پرآوازه هالیوود تا انصراف HBO از ساخت دنباله «بازی تاج و تخت»

این خبر در حالی منتشر شده است که اوایل امسال یک پیلوت یا یک اپیزود از این پیش درآمد «بازی تاج و تخت» در ایرلند شمالی جلوی دوربین رفته است. پیش از این گفته شده بود داستان این سریال هزاران سال پیش از رویداد‌های مربوط به «بازی تاج و تخت» در قرون وسطی می‌گذرد.

با وجود موفقیت آخرین فصل سریال «بازی تاج و تخت» در جوایز امی امسال برای کانال HBO، دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی HBO هنوز مشخص نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲