جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
به گزارش دیباچه،سالهای سال است که صنوف خانه سینما به دلیل مشکلات عدیده صنفی شان نگران امنیت شغلی و درمانی خودشان هستند ؛ هنرمندانی که در حرف همواره از آنها یاد شد و در عمل کوچکترین توجهی ندیدند؛ خانه ای که بیشتر برای ستاره هایش خانه است و برای طبقات دیگر محلی برای بیان اعتراضان شده است؛ نهاد قانون گذار هم که خیلی اهمیتی به حقوق بیمه ای آنها قائل نمی شود و این است که سالها آنها برای مستحکم تر شدن جایگاه خود تلاش های زیادی را انجام دادند. 
در شرایطی که همه انتظار یک صنعت مدرن و به روز و آثار فاخر را از سینمای ایران طلب می کنند اما چه طور می شود که اعضای این  سینما  که تعدادشان کم هم نیست با وجود غم نان و نبود امنیت شغلی و مشکلات ناشی از هزینه های هنگفت درمان بتوانند با دل خوش در یک اثر سینمایی حضور یابند؛ وقتی آرامش و امنیت شرایطش مهیا نباشد انتظار نباید داشت که چنین هنرمندانی که از روحیه شکننده ای برخورداند بتوانند با حال خوب برای مردم هنرنمایی کنند. 
 
وقتی اعضای خانه سینما غریبانه به دنبال حق طلبی هستند و کسی حواسش نیست | چه کسی مسئول فراهم کردن امنیت شغلی و درمانی آنان است؟
 
هنوز که هنوزه شیوه خدمت رسانی و عملکرد بیمه های تکمیلی برای این خانه شبیه یک کابوسه؛کابوسی که معلوم نیست کی تموم خواهد شد.
همین امروز انجمن‌های صنوف مختلف خانه سینما  با انتشار یک بیانیه به شیوه خدمت‌رسانی و عملکرد صندوق اعتباری هنر واکنش تندی نشان دادند؛ پیش از این هم انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان با انتشار یک بیانیه به این موضوع واکنش نشان داده بود و حالا صنوف دیگر خانه سینما هم به این فیلمنامه‌نویسان پیوستند و در انتقاد به عملکرد این صندوق بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده‌اند:
 
«بی‌اعتنایی شگفتِ «صندوق اعتباری هنر» به اعتراض‌ها درباره شیوه‌ی خدمت رسانی‌اش نشان از این پدیده‌ی زشت دارد که مدیران صندوق برای سلامت و جان و روان افراد تحت پوشش‌اش ارزشی قائل نیستند. ریال‌ریال دستمزد ماهانه مدیران صندوق اعتباری هنر برای این است که خدمتی در خور به هنرمندان ارایه دهند و بدون انجام این‌ خدمت علتِ وجودی ندارند.
انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در بیانیه‌ی پیشین، نارضایتی اعضایش از بیمه تکمیلی و روند بازپرداخت هزینه‌های درمانی را اعلام کرد. انتظار داشتیم مدیران صندوق اعتباری هنر ناکارآمدی‌هایشان را اصلاح کنند که تا الان تغییری مشاهده نکرده‌ایم.
این‌بار به همراه صنوف دیگر و همدلی هیات‌مدیره و مدیرعامل خانه‌سینما منتظریم با اقدام سریع مدیران خانه‌سینما این بی‌اعتنایی غیرقابل تحمل صندوق اعتباری هنر به پایان رسد.
حداقل ۹ ماه تا اتمام این دوره‌ی قراردادِ بیمه تکمیلی باقیمانده است. راهی پیدا کنید که بیش از این اعضای خانه سینما تحت فشار و بی‌پناه نباشند.
 
انجمن ‌صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران -  شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران - انجمن ‌صنفی فیلم‌برداران سینمای ایران - انجمن ‌صنفی تدوین‌گران سینمای ایران - کانون آهنگسازان سینمای ایران - انجمن ‌مدیران تولید سینمای ایران - انجمن ‌صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینما - انجمن‌ صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما - انجمن جلوه‌های بصری سینما - انجمن‌ صنفی طراحان فنی و مجریان صحنه سینما - انجمن ‌صنفی دستیاران فیلمبردار سینما - انجمن ‌صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینما - انجمن ‌صنفی بازیگران و بدل‌کاران سینما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲