چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
مهدی صباغ‌زاده با انتقاد از عملکرد مسئولان صدا و سیما گفت: چطور پس از ۴۵ سال فیلمسازی و سریال‌سازی به فیلم من می‌گویند ضد نهاد خانواده است، کدام اثر من تا امروز چنین ویژگی داشته؟
مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما که فیلم سینمایی «کلوپ همسران» به کارگردانی وی در سینما‌های کشور در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار دیباچه، اظهار داشت: طبق معمول زمانی که یک فیلم پروانه نمایش می‌‎گیرد ما درخواستمان را برای پخش تیزر‌های تبلیغاتی فیلم به تلویزیون ارائه دادیم و معمولاً پس از ارائه فیلم، تلویزیون خودش تصمیم می‌گیرد که به چه شکل از فیلم‌ها حمایت کند. تلویزیون تصمیم گرفت فیلم ما را تبلیغ نکند و به من گفتند که ما از این فیلم حمایت نمی‌کنیم من نیز برای فهمیدن دلیل این مسأله پیگیری نکردم.
 
پس از ۴۵ سال فیلمسازی، کدام فیلم من ضد نهاد خانواده بوده؟ | ما به ارشاد تعهد دادیم  تبلیغ فیلم‌مان را به شبکه‌های خارجی ندهیم اما حمایتی نشد!

صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: چند روز پیش در گفتگو با یکی از روزنامه‌ها خبرنگار این روزنامه از من دلیل عدم پخش تیزر فیلم «کلوپ همسران» را پرسید و من نیز همین توضیحات را ارائه دادم و گفتم تلویزیون ما را تحریم کرده که گویا این جمله که چیزی جز حقیقت نبود برای مسئولان تلویزیون به قدری آزاردهنده بوده که در برابر آن جوابیه صادر کرده و فیلم من را ضد نهاد خانواده دانسته است. اگر این فیلم به نهاد خانواده لطمه می‌زد وزارت ارشاد هیچگاه به آن مجوز نمی‌داد. متأسفانه وقتی نخواهند از فیلمی حمایت کنند هر برچسبی به آن فیلم می‌زنند.
وی افزود: تلویزیون به طور قطع در فروش یک فیلم می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما همه می‌دانیم که این تأثیر امروز بسیار کمرنگ‌تر از گذشته شده و تلویزیون جایگاه قبلی خود را ندارد. برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون بسیار ضعیف و بی‌رمق شده و در نتیجه میزان مخاطبان آن نیز کاهش پیدا کرده و می‌بینیم مردم اخبار و برنامه‌ها و سریال‌های مهم دنیا را در فضای مجازی دنبال می‌کنند. دولت وظیفه دارد از فیلمسازان کشورش حمایت کند و ما فیلمسازان مستقل تنها امیدمان همین حمایت‌ها است. وقتی حوزه هنری خودش تصمیم می‌گیرد که فیلمی را اکران کند یا به فیلمی اجازه اکران در سینماهایش ندهد و تلویزیون نیز اینگونه رفتار می‌کند، وزارت ارشاد باید از فیلمسازان حمایت کند.
این کارگردان در ادامه گفت: حوزه هنری به بهانه ایام محرم و صفر به «کلوپ همسران» در سینماهایش اجازه اکران نداد، در حالیکه این بهانه بی‌ربط است و اگر واقعاً مشکلی وجود داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودش جلوی اکران این فیلم را می‌گرفت. وزارت فرهنگ و ارشاد از ما تعهد گرفت که ما تبلیغ فیلم‌مان را به شبکه‌های خارجی ندهیم، ما به تعهدمان عمل کرده‌ایم  اما در قبال این تعهد شاهد هیچ حمایتی نبودیم.
کارگردان فیلم سینمایی «خانه کاغذی» تصریح کرد: حتی شهرداری نیز از ما حمایتی نکرد. به ما گفته شد که برای تبلیغات فیلم‌مان در سطح شهر نیاز به نامه « فارابی » داریم که بنیاد سینمایی فارابی نیز این نامه را ارائه نداد و ما حتی از تبلیغات سطح شهر نیز محروم شدیم. آمریکا کشور ما را تحریم کرده و ما نیز در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کرده‌ایم، اما نمی‌دانم چرا مسئولان نیز فیلمسازان و مردم را تحریم می‌کنند. فیلمی که در بخش خصوصی ساخته شده نیاز به حمایت دارد و با این سیاست  بخش خصوصی که متعلق به مردم است به زودی نابود می‌شود.
صباغ‌زاده در ادامه گفت: کسانی که فیلم من را تحریم کرده‌اند اصلاً فیلم را ندیده‌اند وگرنه چنین برچسب‌هایی به آن نمی‌زدند. من پس از ۴۵ سال فیلمسازی و حتی سریال‌سازی برای تلویزیون نباید با این جمله مواجه شوم. کدام یک از فیلم‌ها و سریال‌های من در این مدت ضد نهاد خانواده بوده؟ کسانی که امروز درباره فیلم من چنین نظری می‌دهند،وقتی من فیلمسازی را شروع کرده بودم اصلاً این افراد سمتی در تلویزیون نداشتند که امروز چنین حرف‌هایی به من می‌زنند. بهتر است این دوستان عینک بدبینی را از چشمانشان بردارند و از فیلمی که مردم از آن استقبال کرده‌اند حمایت کنند.
وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه علاوه بر این مسائل فضای نامناسب اکران نیز به فیلم «کلوپ همسران» لطمه زد و متأسفانه این بی‌عدالتی‌ها باعث شد که ما بسیار متضرر شویم، اما باز هم باعث خوشحالی است که مردم در این شرایط از فیلم استقبال کرده‌اند و من می‌بینیم برخلاف نظر برخی مسئولان خانواده‌ها به دیدن این فیلم می‌روند و با رضایت کامل سینما را ترک می‌کنند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار