سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

الف. شکاری : در تونل سینمای این هفته به سراغ خبر حمله مجدد مارتین اسکورسیزی کارگردان نامدار سینما به فیلم های ابرقهرمانی رفته ایم، اسکورسیزی چند روز پیش درباره فیلم های ابرقهرمانی مارول صحبت هایی مطرح کرده بود که با واکنش سفت و سخت عوامل و دست اندرکاران فیلم های ابرقهرمانی مثل جیمز گان و ساموئل ال. جکسون مواجه شده بود، اسکورسیزی اوایل این هفته گفته های خود درباره این فیلم ها را دوباره تکرار کرد که در ادامه آن را با هم می خوانیم. در تونل این هفته به خبر درگذشت بازیگر فیلم تارانتینو نیز نگاهی داشته ایم، یکی دیگر از خبرهای مهم این روزها مربوط به انتخاب بازیگر نقش «زن گربه ای» در فیلم پیش روی «بتمن» است که آن را نیز باهم در این جا از نظر می گذرانیم.

*اسکورسیزی دوباره به فیلم های مارول حمله کرد

به گزارش گاردین، مارتین اسکورسیزی در اختتامیه جشنواره فیلم لندن به دفاع از نتفلیکس؛ غول سرویس پخش آنلاین که سرمایه فیلم جدیدش را مهیا کرده است، پرداخت، این کارگردان مشهور آمریکایی همچنین دوباره گفته های چند روز پیش خود مبنی بر «سینما نبودن» فیلم های مارول را تکرار کرد.

اسکورسیزی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از نخستین نمایش بین المللی فیلم «مرد ایرلندی» با بازی رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی به دفاع از تجربه جمعی تماشای فیلم در سینماها پرداخت، او گفت: هیچ شکی وجود ندارد که دیدن فیلم با تماشاگران، واقعا مهم است. اگرچه یک مساله و مشکل وجود دارد. برای ما که می خواهیم فیلم بسازیم، به دلایل مختلف جایی وجود ندارد، این جاست که یک کمپانی (نتفلیکس) پیش می آید و می گوید فیلمتان را بدون هیچ دخالتی می توانید بسازید، این کمپانی، فیلم را به صورت آنلاین عرضه می کند و البته پیش از آن یک نمایش محدود دارد، برای این پروژه ویژه، ما این شانس را داشتیم که با آنها کار کنیم.

تونل سینما: از حمله مجدد اسکورسیزی به فیلم های مارول تا  حضور یک انیمیشن ایرانی در اسکار

اسکورسیزی در این مصاحبه گفته های چند روز پیش خود درباره فیلم های ابرقهرمانی به سبک مارول را دوباره تکرار کرد.

او تاکید کرد: این فیلم ها سینما نیستند، آنها فیلم های شبیه شهربازی و پارک های موضوعی هستند. اینها یک تجربه متفاوت هستند، سینما نیستند، چیز دیگری هستند،  چه شما آن فیلم ها را دوست داشته باشید چه نه، ما نباید مورد تهاجم و حمله قرار بگیریم. این اتفاق مسئله بزرگیست و ما نیاز داریم سینمادارها گامی رو به جلو بردارند و اجازه بدهند فیلم های داستان گو (مثل فیلم های ما) هم به نمایش در بیایند.

*رابرت فورستر بازیگر فیلم «جکی براون» و سریال «بریکینگ بد» درگذشت

 به گزارش تایم، رابرت فورستر بازیگر نقش های فرعی سینما و تلویزیون که فیلم «جکی براون» کوئنتین تارانتینو به گونه ای تجدید حیات دوران بازیگری اش بود و برای آن فیلم نامزد جایزه اسکار شد روز جمعه 11 اکتبر بر اثر تومور مغزی در سن 78 سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.

فورستر که بازیگری در سینما را با فیلم «انعکاس در چشمان طلایی» جان هیوستن آغاز کرد در سال های پایانی عمرش در سریال مشهور «بریکینگ بد» به ایفای نقش پرداخته بود. در واکنش به خبر درگذشت فورستر، برایان کرانستون ستاره سریال «بریکینگ بد» نوشت: او یک انسان دوست داشتنی و یک بازیگر تمام عیار بود.

تونل سینما: از حمله مجدد اسکورسیزی به فیلم های مارول تا  حضور یک انیمیشن ایرانی در اسکار

کرانستون و فورستر نخستین بار همدیگر را در فیلم «تمساح» (1980) ملاقات کرده بودند.

ساموئل ال. جکسون همبازی فورستر در «جکی براون» هم نوشت: یک بازیگر واقعا با کلاس.

فورستر که سینما را در دهه 60 میلادی آغاز کرده بود در دهه های 70 و 80 به طور مداوم در فیلم های درجه B که اغلبشان فراموش شده اند به ایفای نقش پرداخت.

این بازیگر زمانی درباره ایفای نقش در این فیلم ها که نزدیک به 100تایشان چندان دلیلی نداشت که او در آنها بازی کند، گفته بود: من چهار بچه داشتم و هر کاری پیشنهاد می شد را قبول می کردم.

البته سرانجام این کوئنتین تارانتینو بود که با سپردن نقش مکس چری به فورستر در فیلم «جکی براون» (1997) حرفه بازیگری فورستر را دوباره احیا کرد.

*بازیگر زن گربه ای فیلم «بتمن» مشخص شد

به گزارش ورایتی، زوئی کراویتز ستاره سریال «دروغ های کوچک بزرگ» برای ایفای نقش زن گربه ای در فیلم «بتمن» مت ریوز معرفی شد.

کراویتز قرار است نقش مقابل رابرت پتینسون (بتمن) را در این فیلم بازی کند.

تونل سینما: از حمله مجدد اسکورسیزی به فیلم های مارول تا  حضور یک انیمیشن ایرانی در اسکار

پیش تولید فیلم «بتمن» متعلق به کمپانی های DC و وارنر از تابستان امسال آغاز شد. پیش بینی می شود فیلمبرداری «بتمن» اواخر 2019 یا اوایل 2020 آغاز شود. این فیلم قرار است 25 ژوئن 2021 راهی سینماها شود.

مت ریوز که پیش از این دو دنباله فیلم «سیاره میمون ها» را ساخته ، جانشین بن افلک برای ساخت این فیلم شده است.

زوئی کراویتز بازیگر فصل دوم سریال «دروغ های کوچک بزرگ» محصول HBO است.

تا به امروز آن هاتاوی آخرین بازیگری بوده که نقش زن گربه ای را در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» بازی کرده است. پیش از هاتاوی نیز میشل فایفر و هالی بری این نقش را ایفا کرده بودند.

*انیمیشن «آخرین داستان» از ایران در میان نامزدهای اولیه اسکار انیمیشن

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست انیمیشن های بلند راه یافته به نود و دومین دوره خود را روز 16 اکتبر اعلام کرد. در این فهرست که شامل 32 انیمیشن بلند است آثار برجسته ای مثل «داستان اسباب بازی 4» محصول پیکسار، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» محصول دریم ورکز، انیمیشن فرانسوی «بدنم را گم کردم» که توسط نتفلیکس در جشنواره کن خریداری شد و یا انیمیشن مشهور اسپانیایی «بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها» به چشم خورد. از نکات جالب این لیست حضور انیمیشن بلند «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر از سینمای ایران است که برای اولین بار رخ می دهد، تا به حال هیچ انیمیشن سینمایی بلندی از سینمای ایران در میان نامزدهای اولیه اسکار هم حضور نداشته است.

تونل سینما: از حمله مجدد اسکورسیزی به فیلم های مارول تا  حضور یک انیمیشن ایرانی در اسکار

گفته می شود کمپانی ۷ sky Entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن «آخرین داستان» را بر عهده دارند.

*رابرت زمکیس «پینوکیو» را می سازد

رابرت زمکیس کارگردان مشهور فیلم های «فارست گامپ» و «دورافتاده» در حال مذاکرات اولیه برای ساخت لایواکشن «پینوکیو» برای استودیو دیزنی است.

به گزارش ورایتی، اندرو میانو و کریس ویتز قرار است براساس فیلمنامه ای از وایتس برای استودیو دیزنی تولید کنند. پیش از این قرار بود پل کینگ کارگردان «پدینگتون» ساخت این پروژه را برعهده بگیرد که به دلایل نامشخص از پروژه کنار رفت.

تونل سینما: از حمله مجدد اسکورسیزی به فیلم های مارول تا  حضور یک انیمیشن ایرانی در اسکار

حالا باوجود اینکه قراردادی امضا نشده گفته می شود رابرت زمکیس برای این پروژه در نظر گرفته شده است. این کارگردان اکنون باید به فکر انتخاب بازیگران فیلم باشد بویژه برای یافتن بازیگر ایفا کننده نقش پدر ژپتو، تام هنکس بازیگر محبوب زمکیس در زمانی برای این نقش در نظر گرفته شده بود که البته به سرانجام نرسید.

پینوکیو داستان یک عروسک خیمه شب بازی است که می خواهد شایستگی خود را به عنوان یک پسر واقعی نشان دهد.

دیزنی در طی این سالها پروژه ساخت لایواکشن از انیمیشن های قبلی خود مانند «علاالدین» و «شیرشاه» را عملی کرده است و حالا باید منتظر نسخه لایو اکشنی از «پینوکیو» این استودیو نیز باشیم.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار