جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
اخبار موسیقی جهان در هفته ای که گذشت
محمد حسن گودرزی: هفته گذشته اتفاقات گوناگونی در عرصه موسیقی در جهان رخ داد که خوانندگان و هنرمندان فعال در این زمینه را در بر می‌گرفت. با هم نگاهی به برخی از مهمترین اتفاقات موسیقی جهان در هفته‌ای که گذشت می‌اندازیم.

کمپین ترامپ بدون کوئین!

گروه مطرح و پرآوازه بریتانیایی بار دیگر با رئیس جمهور آمریکا مجادله کرد.

به گزارش NME، گروه کوئین پس از اینکه ترانه "We Will Rock You" این گروه، در یک ویدئوی تبلیغاتی جدید برای رئیس جمهور ایالات متحده استفاده شد، مجبور شد بار دیگر دونالد ترامپ را از استفاده از موسیقی خود باز دارد.

این ویدئو که فیلم‌هایی از صحبت کردن ترامپ با هواداران را نشان می‌داد، هفته گذشته (۹ اکتبر) منتشر شد و این ترانه را به صورت کامل در آن پخش کرد. در آن زمان، نماینده این گروه مطرح راک تأیید کرد که اقدامی برای حذف این آهنگ در حال انجام است.
 
کمپین ترامپ بدون کوئین !

خبرنگار Buzzfeed با تائید این خبر اعلام کرد: "نماینده «کوئین» امشب به من گفت که گروه قبلاً وارد پروسه‌ای شده است تا خواستار عدم استفاده از کپی رایت آهنگ‌های کوئین توسط کمپین ترامپ شود. "

گروه «کوئین» پیش از این و در سال ۲۰۱۶ هم نسبت به استفاده کمپین تبلیغاتی حزب جمهوری خواه از آهنگ We Are the Champions اعتراض کرده بود. این گروه در بیانه‌ای همان موقع اعلام کرده بود که نمی‌خواهند موسیقی آن‌ها در راستای منافع سیاسی و تائید ترامپ باشد.

دومین تک آهنگ خواننده رامشتاین

دومین تک آهنگ خواننده گروه آلمانی رامشتاین با همکاری تهیه کننده سوئدی منتشر شد.

به گزارش blabbermouth، تیل لیدمن (Till Lindemann) خواننده گروه آلمانی رامشتاین (Rammstein)  دومین تک آهنگ خود را با همکاری تهیه کننده مطرح سوئدی، پیتر تاگتگرن (Peter Tägtgren) منتشر کرد. این تک اهنگ که Ich Weiß Es Nicht نام دارد، دومین تک اهنگ از دومین آلبوم انفرادی لیدمن به شمار می‌آید.

آلبوم F & M قرار است که روز ۲۲ نوامبر منتشر شود و تاکنون نام آهنگ‌های این آلبوم ۱۱ آهنگ و دو آهنگ مجزا دارد منتشر شده است.
 
کمپین ترامپ بدون کوئین !

همکاری قبلی این دو نفر در سال ۲۰۱۵، منجر به ارائه آلبوم Skills In Pills شد که در آلمان به فروش خوبی دست پیدا کرد. برخلاف کار‌های دیگر رامشتاین، تمام آهنگ‌های این آلبوم به زبان انگلیسی بود.

نظر منفی التون جان در مورد شیرشاه

خواننده مطرح انگلیسی در مورد یکی از پرفروش‌های امسال سینما نظر منفی خود را ابراز کرد.

به گزارش NME، التون جان بازسازی فیلم شیرشاه (LION KING) را نا امید کننده توصیف کرد. التون جان ترانه‌های نسخه انیمیشنی این فیلم در سال ۱۹۹۴ را خوانده بود. اگرچه جان برای کمک به اقتباس این انیمیشن کلاسیک و موسیقی متن جدید به استودیو بازگشت و ترانه‌هایی مانند "Circle Of Life" و "Hakuna Matata"  را اجرا کرد، اما این خواننده معتقد بود که اقتباس زنده این انیمیشن، به طور کامل به هم ریخته و نا امید کننده بود. این اظهارات در ۱۴ اکتبر و در مصاحبه با GQ منتشر شد.
 
کمپین ترامپ بدون کوئین !
جان در این مصاحبه گفت که موسیقی بخش بسیاری از نسخه اصلی را تشکیل می‌داد و در مقام مقایسه موسیقی فیلم فعلی تأثیرگذاری یکسانی ندارد.

 این خواننده مطرح همچنین با اشاره به تأثیر ناچیز موسیقی متن فیلم جدید گفت: "موسیقی متن فیلم ۲۵ سال پیش تأثیر گسترده‌ای در چارت‌های موسیقی ۲۵ سال پیش داشت و پرفروش‌ترین آلبوم سال شد. چیزی که فیلم جدید ندارد. موسیقی متن فیلم جدید علی رغم موفقیت گسترده گیشه، خیلی سریع از چارت موسیقی خارج شد. "


چند خبر کوتاه از دنیای موسیقی


دموی منتشر نشده از آهنگ I Feel for You با اجرای خواننده فقید، پرنس (Prince) از سوی شرکت وی منتشر شد. این آهنگ در سالگرد دومین آلبوم پرنس که ۱۹ اکتبر ۱۹۷۹ به بازار آمد، منتشر شد.


گروه کُره‌ای Monsta X، ویدئوی آخرین اهنگ خود به نام Someone’s Someone را منتشر کرد. این آهنگ به زبان انگلیسی است.

کمپین ترامپ بدون کوئین !
گروه اسپانیایی، جیپسی کینگز قصد دارد اولین کنسرت خود را در سال ۲۰۲۰ در بالکان و در صربستان اجرا کند. این کنسرت در تاریخ ۱۹ فوریه سال ۲۰۲۰ قرار است در شهر بلگراد، پایتخت این کشور برگزار شود.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار