شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۱۹
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸
انتقادات تند بازیگر تلویزیون از عدم تعهدات مالی تهیه‌کننده‌ها
«فرحناز منافی ظاهر» بازیگر سینما و تلویزیون که چند روز پیش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام از بستری بودنش در بیمارستان خبر داد و به عدم پرداخت دستمزدش توسط تهیه‌کننده‌های تلویزیون اعتراض کرد در گفت‌وگویی با دیباچه اظهار داشت: چند روز پیش حال مساعدی نداشتم، به بیمارستان مراجعه کردم و حالم آنقدر بد بود که در بخش آی سی یو بستری شدم، ولی خوشبختانه امروز حالم بهتر است و دیگر مشکلی وجود ندارد.

«منافی ظاهر» خاطرنشان کرد: دلیل بستری شدنم در بیمارستان کمبود سدیم بدنم بود که خوشبختانه با تزریق نمک به بدنم این مشکل حل شد. من به دلیل مشکل دیابت که کلیه‌هایم را دچار مشکل کرده بود نباید نمک می‌خوردم و این پرهیز باعث شد تا سدیم بدنم کم شود و چنین مشکلی به وجود آمد، اما با رسیدگی بیمارستان و پزشکان امروز در سلامت کامل به سر می‌برم.
 
فرحناز منافی‌ظاهر: چرا یک مبل‌فروش باید تهیه‌کننده شود؟

وی افزود: بستری شدن در بخش آی سی یو هزینه بسیار بالایی دارد و متأسفانه در هنگام ترخیص با مشکل پرداخت هزینه مواجه شدم که از تهیه‌کننده‌هایی که دستمزدم را نداده‌اند درخواست کردم بدهی‌شان را به من بپردازند، اما این درخواست من هیچ فایده‌ای نداشت و آن‌ها حتی جواب من را ندادند. « علی لدنی » تهیه‌کننده تلویزیون که من در یکی از آثار وی ایفای نقش کردم و در نهایت سکانس‌های من را حذف کردند و شخص دیگری را جایگزین من کردند پس از گذشت چند سال از آن سریال هنوز دستمزد من را نداده است.

این بازیگر در ادامه تصریح کرد: من ۱۸ میلیون با این تهیه‌کننده قرارداد بستم و در نهایت قرار شد ۶ میلیون تومان از دستمزد من را بدهند، اما همان را هم پرداخت نکردند. دلیل اینکه من را از این سریال حذف کردند گویش لری بود که کارگردان ترجیح داده بود از بازیگر دیگری که به این گویش تسلط دارد استفاده کند. من قبلاً هم با گویش‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌ام و این توانایی را دارم، اما در سریال « فریدون حسن‌پور » برای من کسی که گویش را با من تمرین کند در نظر گرفته نشده بود و کارگردان نیز اصرار چندانی به این موضوع نداشت، اما در نهایت خودشان ترجیح دادند از بازیگر دیگری استفاده کنند که این مسأله نمی‌تواند باعث شود که دستمزد من را ندهند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خوابگاه دختران» اظهار داشت: خود آقای حسن‌پور که کارگردان آن سریال بود به من گفت که باید تهیه‌کننده دستمزد من را کامل بدهد چرا که من کارم را انجام داده‌ام، ولی علی لدنی مدت‌هاست که بدهی‌اش به من را تسویه نکرده است. این مبلغ تنها مبلغی که من از تهیه‌کننده‌های تلویزیون می‌خواهم نیست، مبالغی، چون دو میلیون تومان و سه میلیون تومان از تهیه‌کننده‌های تلویزیون طلبکار هستم که متأسفانه هیچکدامشان تسویه نمی‌شوند.

وی افزود: من نمی‌خواهم برای پول و عدم پرداخت دستمزدم اعتراض چندانی داشته باشم، ولی باید بپذیریم که در شرایط اقتصادی امروز مشکلات مالی مردم بسیار زیاد است و پول را نمی‌شود از زندگی حذف کرد. من نیز برای رفع مشکلاتم مثل هر انسانی نیاز دارم که در ازای کاری که می‌کنم دستمزد بگیرم، اما گویا مسئولان این مسائل را متوجه نمی‌شوند و یا نمی‌خواهند که متوجه شوند.

منافی‌ظاهر اظهار داشت: در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کردم که تهیه‌کننده‌اش فوت کرد و دستمزد من باقی ماند و قرار بود فردی به نام آقای عراقی آن را پرداخت کند که این اتفاق به دلیل مشکلات وی با کارگردان رخ نداد و مشکلات بسیاری برای من به وجود آورد. اتفاقات عجیبی را این روز‌ها در سینما و تلویزیون شاهد هستیم، در یک اثر که من ایفای نقش می‌کردم بازیگری که نقش همسر من را بازی می‌کرد سرمایه‌گذار فیلم بود که مبل‌فروش بود به دلیل سرمایه‌اش قصد داشت به عالم بازیگری ورود کند و من مدام سر صحنه به او بازیگری یاد می‌دادم. وقتی این وضعیت وجود دارد واقعاً نمی‌شود انتظار زیادی از سینما و تلویزیون داشت.

این بازیگر در پایان گفت: من نمی‌دانم چرا باید یک مبل‌فروش تهیه‌کننده سینما و تلویزیون شود. در آخر نباید ناگفته بماند که تهیه‌کننده‌های خوبی نیز در سینما و تلویزیون ما وجود دارند و این انتقادات من تنها مربوط به آن دسته از افرادی بود که بدون تعهد به کارشان در این عرصه وارد شده و این مشکلات بزرگ را برای سینماگران به وجود آورده‌اند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار