جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۰۸
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
الف. شکاری : در ادامه سری مقالات تحت عنوان «با دیباچه تا اسکار» به بررسی شانس‌های اسکار سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم. در اولین گام به تحلیل شانس نامزدی اسکار آل پاچینو پرداختیم حالا به سراغ دیگر شانس‌های اصلی دسته بازیگر نقش مکمل مرد می‌رویم جایی که در آن احتمالا یکی از داغ‌ترین رقابت‌های جوایز اسکار امسال را شاهد باشیم.

در شاخه «اسکار» نقش مکمل مرد امسال، در کنار «آل پاچینو» ستاره بزرگ سینمای جهان که از همین امروز می‌توان نامزدی اسکارش را مسجل دانست، بازیگران مشهور دیگری نیز حضور دارند که در این جا به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین رقیب آل پاچینو در بخش مکمل مرد همانگونه که در مطلب گذشته عنوان شد «برد پیت» ستاره فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» است.
 
یک تندیس و چهار ستاره بزرگ| برد پیت، آل پاچینو، تام هنکس و آنتونی هاپکینز باهم می جنگند!

سال ۱۹۹۱ وقتی جوان ۲۸ ساله خوش سیمایی با نقشی کوتاه در فیلم «تلما و لوییز» ریدلی اسکات حضو یافت، حدس آن که این پسر اکلاهامایی تبدیل به ستاره سینما شود چندان دشوار نبود. «برد پیت» خیلی زود تبدیل به یک ستاره دست نیافتنی در سینما شد، دهه نود میلادی دهه موفقیت او بود، هر چند که منتقدان به وی روی خوش نشان نمی‌دادند و بازی‌های عالی او در فیلم‌های «افسانه‌های پاییزی»، «هفت» و «باشگاه مشت زنی» را نادیده گرفتند. مسیر موفقیت «برد پیت»، اما همچنان ادامه پیدا کرد او در دهه ۲۰۰۰ دو بار برای فیلم‌های «بنجامین باتن» و «مانی بال» نامزد جایزه نقش اول اسکار شد، دو جایزه‌ای که البته هر دوی آن‌ها را واگذار کرد. برد پیت پس از این حضور‌های موفق که البته فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» تارانتینو را هم باید به آن‌ها اضافه کرد و بالا رفتن سنش و همینطور مشکلات خانودگی (طلاق از آنجلینا جولی) نقش آفرینی هایش را روز به روز کم‌تر کرد و بیشتر به سمت تهیه و تولید فیلم رفت. او در سال‌های اخیر دو بار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شده است که یکی از آن‌ها را برای فیلم درام «دوازده سال بردگی» با خود به خانه برده است. حالا، اما به نظر می‌رسد منتقدان و اهالی هالیوود می‌خواهند از فرصت بدست آمده از حضور درخشان « برد پیت » در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو استفاده کنند و پس از سال‌ها ناکامی جایزه بازیگری را به این ابرستاره سه دهه اخیر سینما بدهند. « پیت » در فیلم جدید « تارانتینو » نقش « کلیف بوث » بدلکار دیکاپریو را بازی کرده است. منتقدان از همان نمایش فیلم در جشنواره کن شیفته بازی « برد پیت » در فیلم تارانتینو شدند.

پری نمیروف از کولایدر،   ویلسون مورالس از بلک فیلم، پیتر تریورس از رولینگ استون و آن تامسون از ایندی وایر تنها چند نمونه از منتقدانی هستند که از همین امروز اعلام کرده اند « برد پیت » تندیس مکمل مرد اسکار را با خود به خانه می‌برد.
 
یک تندیس و چهار ستاره بزرگ| برد پیت، آل پاچینو، تام هنکس و آنتونی هاپکینز باهم می جنگند!

« آل پاچینو  » و « برد پیت » ، اما تنها دو ستاره بزرگ شاخه مکمل اسکار امسال نیستند، « تام هنکس » بازیگر نامدار آمریکایی برنده دو جایزه اسکار هم امسال پس از ۱۹ سال ناکامی در کسب نامزدی، یکی از بخت‌های اصلی جایزه اسکار است. تام هنکس امسال با نقش « فرد راجرز » مجری مشهور آمریکایی در فیلم «یک روز زیبا در محله» پس از سال‌ها به میان نامزد‌های اسکار بر می‌گردد. نقش آفرینی « تام هنکس » البته برخلاف بازی برد پیت هنوز رونمایی نشده است. تام هنکس نزدیک به یک ماه دیگر با فیلم مدعی اش به سینما‌های دنیا می‌آید.
 
یک تندیس و چهار ستاره بزرگ| برد پیت، آل پاچینو، تام هنکس و آنتونی هاپکینز باهم می جنگند!

« آنتونی هاپکینز » یکی دیگر از مدعیان این بخش اسکار است، هاپکینز که اولین بار در سال ۱۹۶۸ با فیلم «شیر در زمستان» روبروی « کاترین هپبورن » و « پیتر اوتول » به شهرت رسید و بعد‌ها در دهه ۹۰ با نقش آفرینی کم نظیرش در فیلم «سکوت بره ها» اسکار را به خانه برد حالا نزدیک به دو دهه پس از موفقیت‌های خیره کننده اش دوباره با توپی پر به فصل جوایز اسکار آمده است، « هانیبال لکترِ » سینما امسال در فیلم «دو پاپ» که داستان انتقال رهبری کاتولیک‌های جهان از « پاپ بندیکت شانزدهم »به پاپ فرانسیس است، ظاهر شده است. هاپکینز در این فیلم نقش پاپ بندیکت شانزدهم را بازی کرده است. بدین ترتیب ستاره «سکوت بره ها» را نیز باید در کنار آل پاچینو، تام هنکس و برد پیت نامزد‌های قطعی جوایز اسکار امسال دانست.
 
یک تندیس و چهار ستاره بزرگ| برد پیت، آل پاچینو، تام هنکس و آنتونی هاپکینز باهم می جنگند!

با این حال این شاخه دو سه مدعی دیگر هم دارد که البته این افراد تنها می‌توانند یک جای خالی را پر کنند، « ویلم دفو » بازیگر دوباره احیا شده این روز‌های سینما یکی از این بازیگران است. دفو امسال با فیلم «فانوس دریایی» که در جشنواره کن با استقبال مواجه شد به فصل جوایز می‌آید، « جو پشی » دیگر ستاره فیلم «مرد ایرلندی» که پس از سال‌ها دوباره از بازنشستگی به سینما برگشته یکی دیگر شانس دار‌های اسکار امسال است، جیمی فاکس در فیلم «رحمت»، کریستین بیل در فیلم «فورد علیه فراری» و تایکا وایتیتی در فیلم «جوجو خرگوش» نیز دیگر شانس‌های اسکار ۲۰۲۰ هستند.
 
یک تندیس و چهار ستاره بزرگ| برد پیت، آل پاچینو، تام هنکس و آنتونی هاپکینز باهم می جنگند!

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲