جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸
رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد:
«محمدقاصد اشرفی» با مهیا نبودن شرایط اجرای طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی گفت: طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها در ایران قابل اجرا نیست.

« محمد قاصد اشرفی » رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با دیباچه اظهار داشت: به نظر من، درجه‌بندی سنی فیلم‌ها به طور کلی با نگرش و نگاه مثبتی اتفاق می‌افتد، اما امروز در کشور ما قابل اجرا نیست. ما هنوز زیرساخت‌های پذیرش این اتفاق را در کشور خود نداریم و با درجه‌بندی سنی قشری از جامعه را به راحتی حذف می‌کنیم.

«اشرفی» خاطرنشان کرد: در شرایطی که هیچ فیلم کودک یا نوجوان نداریم و همه فیلم‌های ما امروز درجه «+۱۵» می‌گیرند،چگونه می‌شود یک خانواده که در آن کودک و نوجوان وجود دارد به سینما بروند؟ ما برای اجرایی کردن این طرح نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که باید در یک برهه زمانی چند فیلم با رده‌های سنی مختلف اکران را در سینما‌ها داشته باشیم و بعد به درجه‌بندی سنی فکر کنیم.

وی افزود: از طرفی سینمای ایران یک سینمای سالم است که کمتر فیلمی در آن را می‌توان پیدا کرد که برای خانواده‌ها مناسب نباشد. برای درجه‌بندی سنی فیلم‌ها گروهی اظهار نظر می‌کند و درجاتی مشخص می‌شود که در نهایت باید بپذیریم همه این درجه‌بندی‌ها بر اساس سلیقه است. شاید یک خانواده برای اینکه فرزندش فیلمی با درجه‌بندی «+۱۵» ببیند مشکلی نداشته باشد و یا خانواده‌ای در این مورد بسیار سختگیر باشد به همین دلیل نمی‌توان یک برنامه‌ریزی و دستور را برای همه خانواده‌ها در نظر گرفت. تصمیم‌گیری درباره آثار هنری در هر صورت ناشی از سلیقه افراد است.

رئیس انجمن سینماداران در ادامه بیان کرد : از طرفی بار‌ها در سینما‌ها شاهد اعتراض برخی خانواده‌ها بودیم که پس از دیدن یک فیلم به مسئولان سینما برای نامناسب بودن فیلم اعتراض کرده‌اند. شاید بشود دستوری صادر کرد که سینماداران به خانواده‌ها درباره فیلم‌ها توصیه کنند. درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی نیز به همین شکل باید اجرا شود و اجرای آن نباید اجباری و دستوری باشد. به هر حال همه این مسائل با فراهم کردن پیش‌زمینه‌های لازم امکان‌پذیر است و در شرایطی که امروز شاهدش هستیم نمی‌توان انتظار داشت که طرح درجه‌بندی سنی فیلم‌ها بدون هیچ اشکالی اجرایی شود.

« اشرفی » در پایان تأکید کرد: در همه جای دنیا درجه‌بندی سنی اجرایی شده و من مخالف آن نیستم، همانطور که عنوان کردم اتفاق مثبتی است، اما شرط آن فراهم کردن پیش‌زمینه‌های لازم است. سینما باید در شرایطی باشد که همه مردم با هر سنی بتوانند فیلم مورد علاقه‌شان را در آن ببینند. اگر با درجه‌بندی سنی فیلم‌ها، تعداد زیادی از مخاطبان سینما حذف می‌شوند بهتر است اجرایی شدن این طرح را مثبت و درست دانست. کودکان و نوجوانان نیز باید بتوانند به دیدن فیلم‌های سینمایی بروند.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲