جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
فاطمه شعبانی: «ریحانه پارسا » بازیگر جوان و خوش آتیه تئاتر و تلویزیون در رشته تئاتر تحصیل کرده و با سریال «پدر» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» به مخاطبان تلویزیون معرفی شده است. «پارسا» از میان ۲۵۰ دختری که از آن‌ها برای بازی در نقش «لیلای» سریال پدر تست می‌گیرند، به‌عنوان شخصیت اصلی این سریال انتخاب می‌شود. دومین بازی «ریحانه پارسا» در نقشی کاملا متفاوت در فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف و ارتش سری» ساخته «پیمان قاسم خانی» است که از آبان ماه به اکران در می‌آید. «ریحانه پارسا» این شانس را داشته که در شروع بازیگری با تیم خوبی کار کند. بازیگر سریال پدر معتقد است: «دروغ است که بگویم چیزی به اسم شانس وجود ندارد، اما مهم‌تر از آن انتخاب است. به نظر من آدم‌ها در هر موقیعت و جایگاهی که باشند ۲ چیز تعیین می‌کند که چه اتفاقی برایشان می‌افتد، یکی انتخابشان و دومی لیاقتهایشان و غیر از این نیست.»

تمام وقت خالی من با موبایل پر می شود |با اینکه چهره شدم اما هنوز با مترو رفت و آمد می کنم | بازخورد خاصی از بازی ام در سریال پدر نگرفتم!
 
این انتخاب‌های خوب از شانس شماست یا در انتخاب هایتان دقیق هستید که کارتان را با کارگردان‌های خوب و کاربلد شروع کردید؟

 فرق زیادی است بین کسی که مثلا مهندسی کامپیوتر می‌خواند و بعد می‌آید یک نقشی بازی می‌کند با کسی که از ۱۴ سالگی و از سن کم تصمیم می‌گیرد تئاتربخواند، فضا بی تاثیر نیست. من مدرسه ام بازیگری بوده، مدرسه ام انتخاب کار بوده است، همه این‌ها بی تاثیر نیست؛ معلم‌های مدرسه من ،همه حرفه‌ای اند و در این حرفه کار می‌کنند؛ از اول در گوش من خوانده شده که چه مسیری بسته به کاراکتر هر آدمی که می‌خواهد در این فضای حرفه‌ای باشد، مفیدتر و درست‌تر است. برای همین سعی می‌کنم تا آنجا که می‌شود به عقب برگردم و خط کش هایم را بگذارم و ببینم کدام اتفاق می‌تواند درست باشد.دروغ است که بگویم چیزی به اسم شانس وجود ندارد، اما مهم‌تر از آن انتخاب است. آدم‌ها در هر موقیعت و جایگاهی که باشند به نظر من ۲ چیز تعیین می‌کند که چه اتفاقی برایشان می‌افتد یکی انتخابشان و دومی لیاقتهایشان و غیر از این نیست.

پس شما از اول در انتخاب مسیردقت کردید تا به این نقش رسیدید؟

به طور قطع همینطور است.من یک مسیر ۳-۴ ساله را  آمدم تا به آن دفتر و به تست رسیدم تا آن اتفاق بیفتد. پروژه به بازیگر با رنج سنی من لازم داشت و خودم نزدیک‌تر از بقیه گزینه‌ها بودم و وقتی « ریحانه » را دیدند گفتند شاید بشود این اتفاق بیفتد، جلو رفتیم و خوشبختانه آن اتفاق شد.

غالبا بعداز اولین بازی یک بازیگر، ترس از این است که  نقش او کلیشه شود؛ مثلا به شما  نقش‌های مشابه آن دختر شیطونه یا آن دختر چادریه پیشنهاد شود، شما چکار کردید تا این اتفاق نیفتد؟

در سریال « پدر» نقش من اصلا تک بعدی نبود که بخواهد چنین اتفاقی بیفتد؛ من نه با یک فرمت بازی کردم و نه شکل و شمایلم ثابت بود. در طول سریال، ۴ تا گریم داشتم و سن‌های مختلف را بازی می‌کردم به همین دلیل چنین اتفاق یا فکری پیش نیامده است که به سراغم بیایند و نگران باشم که نکند بعد از این بخواهم دچار تکرار بشوم. اتفاقا دومین نقشی که در فیلم « خوب، بد، جلف » و « ارتش سری » آقای پیمان قاسم خانی بازی کردم از همه لحاظ با نقشم در سریال پدر یک دنیا فاصله دارد. به طور قطع بعد از این همه به خاطر تفاوتی که این دو نقش با هم دارند بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

بهترین بازخوردی که از سریال پدر گرفتید چی بوده است؟

من خیلی وقت‌ها برای تردد در شهر- اگر مسیر مترو خور باشد- ترجیح می‌دهم با مترو تردد کنم و تقریبا هفته‌ای ۲-۳ بار با مترو به مرکز شهر می‌روم و برمی گردم؛ این موضوع بعداز اینکه چهره هم شدم فرقی نکرده است و همچنان با مترو رفت و آمد می‌کنم. از بازی ام در سریال پدر بازخورد خاصی نگرفتم و اتفاق خاصی نیفتاده است فقط وقتی مردم من را می‌شناسند لطف و محبت دارند. من را جایی  می‌ببیند قطعا من آن‌ها را نمی‌شناسم،اما آن‌ها من را می‌شناسد و ابراز لطف می‌کنند یا صرفا من را که می‌بینند می‌گویند: «اه این دختره؟!»

شما علاوه بر بازیگری نویسندگی هم می‌کنید؟

خیلی حرفه‌ای نیست، اما یک چیز‌هایی برای خودم می‌نویسم. واقعیتش موازی با بازیگری ام این رشته را هم دنبال می‌کنم، ولی تا روزی که جسارتش را پیدا نکنم که می‌توانم تا حد پله اول قدمی بردارم، نمی‌توانم رویش مانور بدهم. شاید برای تفریح می‌نویسم و شاید در ادامه بخواهم این اتفاق بیفتد و این رشته را دنبال بکنم، اما الویت اولم بازیگری است.
 
تمام وقت خالی من با موبایل پر می شود |با اینکه چهره شدم اما هنوز با مترو رفت و آمد می کنم | بازخورد خاصی از بازی ام در سریال پدر نگرفتم!
 
به عنوان یک جوان امروزی چقدر وقتتان را در شبکه فضای مجازی می‌گذرانید؟

فضای مجازی به هرحال مقوله‌ای است که نمی‌شود کتمانش کرد، هرچقدر هم که بخواهی پسش بزنی باز هم گلویت را می‌گیرد و جلوی چشمت می‌آیدکه من هستم. طبیعی است که اهل فضای مجازی باشم ؛من ۲۰ سالم است و همه همسن وسالهایم صبح تا شبشان را در فضای مجازی سپری می‌کنند. اما سعی می‌کنم کمتر باشم، چون از یک جایی به بعد در فضای خلا دایره‌ای می‌افتد که داری دور خودت می‌چرخی و گاهی نگاه می‌کنم می‌بینم ۱-۲ ساعت دراین فضا هستم.

چرا اینقدر فضای مجازی جذاب است؟

ببینید الان رسانه اول تلفن همراه است، کمتر کسی برای اینکه ببیند چه خبر است تلویزیون نگاه می‌کند یا روزنامه می‌خرد که بفهمد چه خبر است. افراد صبح که از خواب بیدار می‌شوند به کانال‌ها و پیج‌هایی که دارند سر می‌زنند تا ببیند چه خبر است و در دنیا چه اتفاقی افتاده است. طبیعی است که اولین عکس العمل آدم‌ها برای هر اتفاقی گوشی یا صفحه‌های مجازی باشد و نمی‌شود از آن فرار کرد.

چرا وقتی در گوگل اسم بازیگر‌ها را سرچ می‌کنیم مثلا می‌آید ازدواج ریحانه پارسا یا عکس ریحانه پارسا با همسرش. خصوصا خیلی از سایت‌ها از این ترفند استفاده می‌کنند؟

 هرکسی نانش را یکطوری درمی آورد بعضی از سایت‌ها هم اینجوری نانشان را در می‌آورند.

می‌خواهم بگویم برای دختران ما الویت اول ازدواج است یا قضیه چیز دیگری است؟

نمی‌دانم، بازیگر‌ها و چهره‌ها بالاخره ۲ دست و ۲ پا دارند و شبیه همه آدم‌ها هستند. یک کمی که چهره‌تر می‌شوند آدم‌ها خودشان را در آن‌ها می‌بینند شاید پیگیر مقوله‌ای مثل ازدواج برای خودشان هستند، مثلا یک دختر جوان برایش جذاب است که بداند من با کی ازدواج کردم؛ البته به نظرم یک ذره دوره اش گذشته و این برای ۱۰ سال پیش بوده است. دوره‌ای که خود من پیگیر بودم و مثلا می‌گفتم: آخی چه بامزه این زن این شد و این شوهرش این شکلیه؛ البته به نظرم خدا را شکر الان یک کم فضا به سمت و سوی دیگر رفته است.

شما برای خودتان الگوی بازیگری دارید؟ دوست دارید شبیه کدام بازیگر شود؟

هر آدمی راه خودش را دارد و هیچ آدمی شبیه دیگری نیست لااقل برای من که جواب نمی‌دهد که این بازیگر این کار را می‌کند پس این کار درست است پس او این کار را نکرد در نتیجه این کار نادرست است. از هراسم و هر نامی یک نفر در دنیا است ترجیح می‌دهم شبیه خودم باشم تا اینکه بخواهم مسیر شخص دیگری را دنبال کنم.

برای آینده چی در نظر دارید و برنامه‌های آینده تان چیست؟

کاش می‌شد برای آینده چیزی در نظر داشت. هیچی معلوم نیست، سعی می‌کنم عاقلانه‌تر روز را بگذرانم تا فردا پشیمانی نباشد و فردایی که نمی‌دانیم هست یا نیست.

سرگرمی ریحانه پارسا  چیست؟

تعریف مشخصی ندارد ؛من آدمی نیستم که برنامه روتین داشته باشم، هرلحظه تصمیم می‌گیرم که این روز این کار را بکنم و سرگرمی بخصوصی ندارم، اما اگر بخواهم دروغ نگویم تمام وقت خالی من با موبایل پر می‌شود؟!.

به عنوان آخرین سوال  در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

مشغول بازی در یک فیلم سینمایی هستم، اما ترجیح می‌دهم وقتی خبرش در آمد در موردش صحبت کنم.


  
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار