شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Saturday, 30 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸
« نگین صدق گویا » بازیگر، سینما، تلویزیون وتئاتر در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار دیباچه گفت: کار‌های خوب گروهی شده نمی‌گویم دچار باندبازی شده‌اند،  اما معمولا یک گروه که با هم کنار می‌آیند در کار‌های بعدی هم با هم کار می‌کنند و عوامل کار‌ها مدام تکرار می‌شوند و به بقیه فرصت داده نمی‌شود که در کار‌ها شرکت کنند.

این بازیگر که مدتی است حضور کمرنگی در عرصه بازیگری دارد درخصوص دلایل کمکاری خود اظهار داشت: هفته گذشته در یک فیلم کوتاه ایفای نقش کردم و یک ماه پیش هم قراردادی برای بازی در یک فیلم سینمایی و یک سریال بستم که متأسفانه فیلم سینمایی کنسل شد، متوجه دلیلش نشدم و سریال هم قرار بود از شهریور کلید بخورد، اما هنوز خبری نشده فکر می‌کنم دلیلش کمبود بودجه باشد. به هرحال این منوال قرارداد‌های ماست! همه میپرسند چرا کار نمی‌کنی؟ چرا قرارداد نمی‌بندی؟ من تصمیم گرفتم این پیشنهادات را قبول کنم، اما به این سرنوشت دچار شد.
 
مگر می‌شود این همه عوامل زنی که در این مدیوم‌ها کار می‌کنند همه ناسالم باشند!

وی افزود: این‌ها از دلایلی است که باعث شده من کمکار بشوم و از طرفی کار‌هایی که پیشنهاد می‌شود از نظر نقش و کلیت فیلمنامه و سناریو  برایم قابل قبول نیستند؛ کار‌های خوب گروهی شده نمی‌گویم دچار باندبازی شده‌اند،   اما معمولا یک گروه که با هم کنار می‌آیند در کار‌های بعدی هم با هم کار می‌کنند و عوامل کار‌ها مدام تکرار می‌شوند و به بقیه فرصت داده نمی‌شود که در کار‌ها شرکت کنند.

این هنرپیشه در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب نقش وسواس زیادی به خرج می‌دهد، بیان داشت: گزیده کار هستم با اینکه دوست دارم کار کنم، اما ترجیح می‌دهم کار‌هایی انجام دهم که واقعا به دلم بنشیند؛ اگرچه ممکن است باعث کمکار شدنم شود، اما به نظرم کمکاری خیلی بهتر است از قبول فیلمنامه‌های ضعیف و بی کیفیت، چون معتقدم شرکت کردن در کار‌های سطح پایین باعث می‌شود خود به خود از صحنه خارج شویم در نتیجه بهتر است بازیگر به دلیل گزیده کاری اوت شود و خاطره کار‌های خوبش در ذهن مخاطب باقی بماند.

بازیگر فیلم سینمایی "دعوت" درابطه با فضای اخلاقی سینما و تلویزیون عنوان کرد: محیط اخلاقی سینما و تلویزیون همانند سایر محیط‌های اجتماعی است فقط در سینما و تلویزیون به دلیل چهره بودن آدم‌ها  در رابطه با کوچکترین چیزی که اتفاق می‌افتد غلو می‌شود ،در حالیکه در سایر محیط‌ها به دلیل ناشناخته بودن آدم‌ها این مسائل مسکوت باقی می‌ماند.

 اینطور نیست که بگوییم محیط سینما برای زنان ناسالم است مگر می‌شود این همه عوامل زنی که در این مدیوم‌ها کار می‌کنند همه ناسالم باشند،اصلا چنین چیزی نیست و این موضوع به شخص آدم‌ها مربوط می‌شود؛ آدم‌ها بنا بر فرهنگ، تربیت و عقاید شخصی می‌توانند برای خود فضای ناسالم و سالم را درست کنند. من غریب ۲۵ سال است کار می‌کنم اگر موضوعی هم پیش امده باشد اتفاقی است که در همه محیط‌ها شاهدش هستیم.

وی درخصوص فضای مجازی و مشکلات حواشی پیرامون آن اظهار داشت: من اهل حضور در این فضا هستم، اما نه به شکل افراطی. در وقت‌های بیکاری فعالیت می‌کنم و در صفحه اینستاگرامم اگر عکس یا پستی مناسب باشد قرار می‌دهم معمولا سعی می‌کنم از حاشیه به دور باشم اگر،نگاهی به پیج من بکنید متوجه این موضوع خواهید شد؛ این هم عقیده شخصی آدمهاست دوست دارند حاشیه درست کنند و یا خیر فقط مایلند خیلی عادی در پیج شخصی خود فعالیت کنند.

« صدق گویا » که در سریال‌های تلویزیونی موفقی حضور داشته، ضمن اشاره به این نکته که با وجود ماهواره و سریال‌های خارجی تلویزیون مخاطب خود را ازدست داده است، گفت:  این سریال‌ها از نظر زیبایی بصری برای بیننده خیلی جذاب‌تر هستند، درنتیجه ترجیح می‌دهند این کار‌ها را ببینند، اما در تلویزیون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد اغلب قصه‌ها تکراری واکثرا روابط آدم‌ها غیرمنطقی است در نتیجه بیننده ترجیح می‌دهد کاری را ببیند که از آن لذت می‌برد.

وی که مدتی در عرصه موسیقی فعالیت داشت در اینباره گفت: من مدتی در گروه "کراپرای ایتالیایی" شرکت داشتم متأسفانه بنا به دلایلی شخصی و اینکه وقت زیادی را ازمن می‌گرفت به طوریکه قادر به فعالیت در حرفه خودم نبودم نتوانستم آن را با وجود علاقه زیادم دنبال کنم و برای خودم شخصا کار می‌کنم.

گفتگو از: اعظم صفایی
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲