پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

الف. شکاری: در تونل سینمای این هفته به سراغ چندین رویداد مهم سینمای جهان در طی این چند روز رفته ایم؛ از رمانی که « کوئنتین تارانتینو » کارگردان صاحب نام سینمای جهان این روزها در حال نوشتن آن است گرفته تا خبر فروش تبر جک نیکلسون در فیلم «درخشش» به رقم قابل توجه 170 هزار پوند (نزدیک به 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان)، در این مطلب همینطور به اتهام جدید سواستفاده جنسی کارگردان مشهور هالیوود، ضرر 250 میلیون پوندی مت دیمون، گفته های جنجالی مارتین اسکورسیزی درباره فیلم های مارول و حراج خودروهای بازیگر فقید سینما هم نگاهی انداخته ایم،

*کوئنتین تارانتینو قصه رمانش را فاش کرد

به گزارش Dazed، « کوئنتین تارانتینو » کارگردان مشهور سینمای آمریکا در حال نوشتن یک رمان است.

کتاب تارانتینو درباره یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است که تلاش دارد تا با فیلم های هالیوودی قلابی و جعلی ارتباط برقرار کند. به دنبال اکران «روزی روزگاری در هالیوود» در تابستان امسال، تارانتینو اعلام کرد که احتمالا سینما را رها خواهد کرد و به سمت مدیوم دیگری مانند ادبیات خواهد رفت. حالا کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار در گفتگویی با مارتین اسکورسیزی که مشروح آن به تازگی توسط مجله DGA منتشر شده، گفته است در حال نوشتن یک رمان درباره یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است که در هنگام برگشت از جنگ از دیدن فیلم های هالیوودی دلسرد شده است.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

تارانتینو درباره داستان رمان این چنین ادامه می دهد: من این شخصیت را دارم، او در جنگ جهانی دوم بوده و در آنجا شاهد خونریزی زیادی بوده است. حالا او به خانه برگشته است. دهه 50 میلادی است و این کاراکتر دیگر به فیلم ها هیچ واکنشی نشان نمی دهد و آنها را بچگانه تصور می کند.

« تارانتینو » در ادامه درباره بیگانه شدن شخصیت اصلی داستان با فیلم های هالیوودی می گوید: این شخصیت که از فیلم های هالیوودی دلسرد شده با یافتن فیلم های «  کوروساوا » و « فلینی » به نوعی تسکین می یابد و از آنها خوشش می آید.

« کوئنتین تارانتینو » پیش از این اعلام کرده است احتمالا پس از ساخت دهمین فیلمش برای همیشه سینما را رها کند. فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نهمین ساخته این کارگردان که یکی از بخت های اصلی جوایز اسکار 2020 است تابستان امسال اکران شد.

*تبر جک نیکلسون در فیلم «درخشش» 170 هزار پوند فروخته شد

به گزارش ایندیپندنت،«  تبر » مشهور استفاده شده توسط جک نیکلسون ستاره افسانه ای سینمای جهان در فیلم ترسناک «درخشش» ساخته استنلی کوبریک در یک حراجی در لندن به قیمت 170 هزار پوند (نزدیک به 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان) فروخته شد.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

قیمت فروخته شده این تبر در این حراجی تقریبا چهار برابر قیمت تخمین زده شده اولیه اش بود. 

این تبر که به عنوان یک تبر مخصوص هیزم شکنی شناخته می شد طولی برابر 3 فوت و ضخامت تیغه یک اینچ داشت

طول این تبر تقریبا 3 فوت است و دارای یک دسته چوبی و یک تیغه بلند با ضخامت یک اینچ است.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

بنا به گزارش ها، این تبر صرف نظر از چند خراش کوچک که از زمان فیلمبرداری صحنه مشهور فیلم روی آن به جا مانده در وضعیت بسیار مناسبی است و هیچ مشکلی ندارد.

در کنار این تبر 900 وسیله سینمایی دیگر مانند لباس «بتمن» با بازی مایکل کیتون هم در این حراجی به فروش رفت.

*اتهام سواستفاده جنسی به کارگردان «سریع و خشمگین»

به گزارش ایندیپندنت، « راب کوهن » کارگردان مشهور فیلم «سریع و خشمگین» متهم به سواستفاده جنسی از یک زن بیهوش شده است.

این اتهام در حالی به « کوهن » زده شده است که چندی پیش دختر این کارگردان نیز ادعا کرده بود در کودکی توسط پدرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

بنا به ادعای قربانی با نام کوچک «جین» که گزارش آن در هافینگتون پست آمده و این روزنامه نخواسته نام کامل این قربانی را فاش کند کوهن کارگردان  «سریع و خشمگین» در سال 2015 وقتی که او هوشیاری نداشته است به وی تجاوز کرده است.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

«جین» مدعی است این اتفاق پس از زمانی رخ داده است که کوهن از وی برای صحبت درباره کار روی یک سریال تلویزیونی در منهتن دعوت کرده بود.

کوهن البته طی یک بیانیه به شدت این موضوع را تکذیب کرده و گفته هرگز به کسی تجاوز نکرده است.

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد کوهن ماه فوریه امسال نیز توسط دخترش مورد اتهام آزار و اذیت جنسی قرار گرفت هر چند که او این اتهام را نیز تکذیب کرد.

*مت دیمون می گوید به خاطر رد کردن یک نقش 250 میلیون پوند ضرر کرده است

به گزارش ایندیپندنت، « مت دیمون » بازیگر مشهور سینمای آمریکا در مصاحبه جدید خود فاش کرد که به خاطر رد کردن نقش اصلی فیلم «آواتار» نزدیک به 250 میلیون پوند از دست داده است.

مت دیمون می گوید جیمز کامرون از او خواسته بود که نقش جک سالی که سرانجام به سام ورتینگتون رسید را بازی کند به علاوه 10 درصد از سود فیلم را نیز به عنوان حق الزحمه دریافت کند.

«آواتار» سال 2009 در گیشه جهانی نزدیک به 2 میلیارد و 790 میلیون دلار فروش کرد. این رقم فروش به این معنی است که مت دیمون می توانست صاحب نزدیک به 250 میلیون پوند (نزدیک به 300 میلیون دلار) شود.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

مت دیمون می گوید کامرون گفته بود بدون او هم می تواند فیلم را بسازد فیلم نیازی به یک بازیگر اسم و رسم دار ندارد با این حال اگر او در آن شرکت کند 10 درصد از سود فیلم را به وی می دهد.

مت دیمون به خاطر همزمانی فیلمبرداری «آواتار» با پروژه «اولتیماتوم بورن» و «منطقه سبز» پیشنهاد بازی در این فیلم را رد کرده بود.

*مارتین اسکورسیزی فیلمهای مارول سینما نیستند

مارتین اسکورسیزی خالق شاهکارهای «گاو خشمگین» و «راننده تاکسی» و یکی از مهمترین فیلمسازان تاریخ سینما اظهار نظری جنجالی درباره فیلمهای ابرقهرمانی کرد.

به گزارش گاردین، مارتین اسکورسیزی در این هفته به مجله امپایر گفت برای همراه شدن با فیلم‌ های ابر قهرمانی معاصر تلاش خود را کرده اما این تلاش با شکست‌ مواجه شده است.

اسکورسیزی در جواب به این پرسش که آیا فیلم های کمپانی مارول را دیده، گفت: تلاش خودم را کردم، اما این فیلمها سینما نیستند.

کارگردان «مرد ایرلندی» افزود: راستش را بخواهید، بهترین چیزی که درباره آنها به ذهنم خطور می کند، با وجود بازیگران شان که بهترین عملکرد را ارائه می دهند به نحوی به پارک های موضوعی می مانند. این آن سینمای متعلق به انسان ها که تلاش دارد تجربیات عاطفی و روانی را به انسان های دیگر منتقل کند. نیست.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

این گفته های اسکورسیزی البته با مخالفت بسیاری از جمله جیمز گان و ساموئل ال. جکسون مواجه شد.

ساموئل ال. جکسون که در فیلم «رفقای خوب» اسکورسیزی بازی کرده است در این باره گفت:سینما سینماست بعضی ها هم ممکن است فیلم های او را دوست نداشته باشند. هرکسی یک نظری دارد و این طبیعی است با این حال کسی نباید مانع فیلمسازی فردی شود.

*خودرو های متعلق به پل واکر حراج می‌ شوند

خرید و فروش وسایل شخصیت های مشهور هنری و سینمایی اتفاق رایجی در دنیای حراجی است، با این حال خیلی از این وسایل اگر کسی شناختی از کارایی شان در زندگی هنرمند یا اثر هنری نداشته باشد برایش ارزش چندانی ندارد همانند تبر فیلم «درخشش» که در همین خبر آمده یا لباس پوشیده شده توسط فلان خواننده یا بازیگر در فلان مراسم خاص و همینطور مثال های دیگر. اما بعضی مواقع حراجی ها وسایلی را برای فروش می گذارند که بدون شناخت از جایگاه هنری شان، بسیار ارزشمند هستند. نمونه جدید آن مربوط به حراجی خودروهای گرانقیمت متعلق به ستاره «سریع و خشمگین» در سال آینده در آمریکاست.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

به گزارش سی ان ان، مجموعه ای از خودرو های نادر متعلق به پل واکر ستاره درگذشته مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین» سال آینده به حراج گذاشته می شوند.

این مجموعه شامل ۲۱ خودرو متعلق به واکر در حراج سالانه برت-جکسون در ژانویه ۲۰۲۰ به فروش گذاشته می شود.

پل واکر سال 2013 پس از برگشت از یک مراسم خیریه با پورشه خود به یک تیر چراغ برق در ایالت کالیفرنیا برخورد کرد و جان خود را از دست داد. این بازیگر فقید آمریکایی به خودرو دوستی شهره بود.

تونل سینما : از فاش شدن داستان رمان کوئنتین تارانتینو تا جنجال گفته های اسکورسیزی و فروش عجیب تبر معروف « جک نیکلسون » !!

چشمگیرترین ماشین های متعلق به واکر در این مجموعه شامل چندین مدل BMW، چند مدل نیسان مسابقه ای هستند. در این مجموعه البته یک موتور سیکلت کلاسیک هارلی دیویدسون هم به چشم می خورد.

 

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار