شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ : ۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

 به گزارش دیباچه،انتشارات علمی تازه ترین اثر « اندرو پایپر » با نام « بازمانده » را که رمان جذابی است به فارسی ترجمه و منتشر کرد؛ « اندرو » نویسنده پرفروش ژانر وحشت کانادایی است و رمان جدید او داستان پزشکی است که مدعی است 200 سال سن دارد .

درباره پدر اندرو پایپر نوشته اند: او چشم پزشک و مادرش پرستار بود. در کودکی کتاب‌های زیادی را خوانده و آرزو داشت که نویسنده شود. در دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا تا کارشناسی ارشد در رشته ادبیات تحصیل کرد، اما به جای اینکه دکترای خود را دنبال کند در رشته حقوق ادامه تحصیل داد.

زمان تحصیل در دانشگاه تورنتو، چندین داستان کوتاه در مجلات ادبی کانادایی از جمله Quarry و New Quarterly منتشر کرد و به زودی داستان‌هایش چنان مخاطبان پروپاقرصی پیدا کردند که او تصمیم گرفت به نویسندگی به عنوان یک شغل ثابت و همیشگی بپردازد.

او دوست داشت قبل از ۳۰ سالگی اولین کتابش را منتشر کند، سردبیر او در Quarry، استیون هایتون، تعدادی از داستان‌های کوتاه او را برای یک ناشر کانادایی ارسال کرد و در اکتبر ۱۹۹۶ اولین اثر پایپر منتشر شد. اولین رمان او «دختران گمشده» در سال ۱۹۹۹ در کانادا منتشر شد و به زودی به صدر پرفروش‌های دنیا رفت. او بعدها چندین رمان و مجموعه داستان منتشر کرد که همه آنها جزو پرفروش‌ها شد، «بازمانده» آخرین رمان اوست که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

 داستان این رمان درباره لیلی دومینیک، روانپزشکی است که تا به حال مغزهای بیمار بسیاری را مداوا کرده است، اما اکنون به موردی کاملا متفاوت برمی‌خورد؛ شخصی بدون نام که در قساوت هیچ چیز از کیس‌های پیشین کم ندارد، اما این دلیل تفاوتش نیست. دلیل تفاوت او ادعاهای باورنکردنی‌اش است. یکی اینکه بیش از دویست سال عمر دارد و به تنهایی الهام بخش نویسندگان بزرگی چون ماری شِلی، رابرت لویی استیونسون و برام استوکر بوده است و دیگر اینکه پدر لیلی است و دلیل واقعی قتل مادر او را می‌داند...

 آثار او تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری شده و همواره پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ها قرار می‌گیرد. این رمان اولین بار است که به فارسی ترجمه شده است.

رمان «بازمانده» اثر اندرو پایپر با ترجمه هادی سالارزهی از سوی انتشارات علمی با قیمت ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان در ۴۵۷ صفحه منتشر شده است

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار