جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۰۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
مجید مولایی تهیه کننده سریال «بانوی عمارت» در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد :

«مجید مولایی» با اشاره به رواج تولید سریال‌های دنباله‌دارد تأکید کرد که برای ساخت یک سریال در فصل‌های بعدی جذابیت و جلب نظر مخاطب از عناصر مهم و حیاتی است.
« مجید مولایی » تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، اظهار داشت : بدون شک برای تولید فصل‌های بعدی یک سریال بهتر است پیش از اینکه سریال ساخته شود فکر شده باشد و فیلمنامه بر این اساس نوشته شده باشد.در کشورهایی که سریال‌سازی رونق زیادی دارد و برخی آثار سال‌ها ساخته و پخش می‌شوند معمولاً همه جوانب را اندیشیده‌اند و سریال با این رویکرد ساخته می‌شود که در فصول متعدد ادامه داشته باشد.
مولایی خاطرنشان کرد : در ایران نیز این روند تقریباً رو به شکل‌گیری است.ما قبل از هر چیز به این فکر می‌کنیم که سریال را بسازیم و بعد اگر استقبال بالا بود به ساختش در فصل‌های بعدی ادامه می‌دهیم، این روند در سریال‌سازی کشورهای دیگر نیز وجود دارد. هر سال می‌بینیم که شبکه‌های بزرگی چون «نت‌فلیکس» اعلام می‌کنند که تولید و پخش چند سریال را به دلیل عدم جذب مخاطب متوقف می‌کنند.
وی افزود: اما در کشور ما مشکل وقتی به وجود می‌آید که قصه‌ کشش ادامه‌دار شدن ندارد و باز هم اصرار به ساخت سریال وجود دارد. از نمونه‌های موفق در دنباله‌سازی بر سریال‌های ایرانی را می‌توان «پایتخت» دانست. ما در ساخت «بانوی عمارت» نیز این برنامه‌ریزی را داشتیم، گروه تولید این سریال از همان ابتدا برای دو فصل برنامه‌ریزی داشت و حتی با برخی بازیگران در دو فصل قرارداد بستیم و بدون شک اگر قسمت اول با استقبال خوبی روبرو نمیشد ساخت فصل بعد را کنار می‌گذاشتیم اما خوشبختانه سریال به خوبی دیده شد و می‌توان به ساخت فصل بعد نیز فکر کرد.
این تهیه‌کننده در ادامه گفت: تجربه تولید سریال‌های جدی در فصل‌های متعدد در تلویزیون چندان زیاد نیست. معمولاً سریال‌هایی که در فصل‌های متعدد ساخته شده‌اند سریال‌های طنز بوده‌اند و به طور قطع «بانوی عمارت» تجربه‌ای نسبتاً متفاوت خواهد بود اما ساخت فصل دوم این اثر به هیچ وجه به این شکل نبوده که ما به یکباره پس از استقبال مخاطبان به سراغش برویم. قطعاً پس از ساخت این سریال مخاطبان به صحت گفته‌های من پی خواهند برد چرا که فکر می‌کنم فصل دوم «بانوی عمارت» از فصل اول این سریال جذاب‌تر باشد.
مولایی اظهار داشت: البته منکر تجربیات تلویزیون در دنباله‌سازی بر سریال‌های غیرکمدی نمی‌شوم، سریالی مثل «ستایش» خود یک نمونه است که من هنوز فصل جدید آن را ندیده‌ام و نمی‌توانم درباره‌اش قضاوت کنم. تولید یک سریال به میزان مخاطبش بستگی دارد. در تلویزیون ما ممکن است سریالی که مخاطبان چندانی ندارد در چند فصل ساخته شود و می‌بینیم که در این موارد مخاطب چندان مدنظر نیست اما احتمالاً مسائل دیگر مطرح است که بعضا سفارشاتی در ساخت این آثار وجود دارد اما فکر می‌کنم اگر چنین سریال‌هایی وجود دارند تعدادشان بسیار اندک است و تلویزیون نیز بیش از هر چیز به آثاری توجه دارد که مردم به این آثار علاقه‌مند بوده و آنها را دنبال می‌کنند.
وی در پایان گفت: به نظر من سریال‌هایی که مخاطب ندارند نباید دنباله‌ای بر آنها ساخته شود چرا که این کار هدر دادن پول است و اتفاقی منطقی نیست اما متأسفانه به نظر می‌رسد که مسئولان ما در برخی موارد به هدر رفتن پول‌ اهمیتی نمی‌دهند.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲