پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۵۳
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
«حدیث میرامینی» بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار دیباچه گفت: در ستایش ۳ هم کاملا توافقی و دوستانه صحبت کردیم و من فکر کردم این نقش برای من جذاب نیست و کم است؛ در اصل رزومه من این اجازه را نمی‌دهد که در این سریال باشم ضمن اینکه شرایط و موقعیت من طوری بود که اصلا نمی‌توانستم بروم و انصراف دادم.

این بازیگر درخصوص فعالیت‌های اخیر خود اظهار داشت: این روز‌ها مشغول بازی در یک سریال مناسبتی هستم که به دلیل تازگی نقشم در این کار این پیشنهاد را پذیرفتم و برای دی ماه به احتمال زیاد دریک کار نمایشی حضور خواهم داشت.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل علاقمند به بازی در ژانر‌های متفاوت است و در یک قالب همیشگی حضور پیدا نمی‌کند؟ گفت: برای من این موضوع اهمیت دارد که در یک قالب همیشگی حاضر نشوم و نقش‌های تکراری نداشته باشم با وجود اینکه ممکن است کم کار‌تر بشوم و یا با فاصله کار کنم  تنها به دنبال این موضوع نیستم که بازی کنم و از این حالت دوری می‌کنم.
 
« رزومه من »  این اجازه را نداد که در سریال ستایش ۳ باشم| شرایط تلویزیون خیلی وحشتناک شده ، الان  امکاناتی که ۱۰ سال پیش داشتیم را نداریم!
 
این بازیگر که با بازی در سریال"هویت" برای اولین بار در تلویزیون مطرح شد درخصوص وضعیت حال حاضر سریال‌های تلویزیونی بیان داشت: با کسانی که می‌گویند سریال‌های تلویزیونی به نسبت قبل مخاطب نداشته و فیلمنامه‌ها ضعیف هستند موافق هستم؛ من دوسال است که با این رسانه همکاری نداشته‌ام یعنی بعد از سریال"هیئت مدیره" مازیار میری با تلویزیون کار نکردم و تصمیم نداشتم کاری را قبول کنم، اما در رابطه با این کار جدید در شرایطی قرار گرفتم که تصمیم به همکاری گرفتم شاید به این دلیل که دو سال از این رسانه دور بودم با خودم فکر کردم شاید  تصمیم درست و منصفانه‌ای نباشد که از همکاری با تلویزیون دوری کنم، اما وقتی برمی‌گردی و مجدد کار را شروع می‌کنی نه تنها در کار برای این رسانه به این نتیجه میرسی که مقداری از چارچوب مدیوم رئال و بازیگری فاصله گرفته‌ای. به همین دلیل و گاهی به دلیل شرایط مالی و بدحسابی‌ها فکر می‌کنم کار در مدیوم‌های دیگر بهتر و راحت‌تر باشد چرا که حداقل به من این امکان را می‌دهد که تمرکز بیشتری روی نقشم داشته باشم. این مسائل باعث شد  که دوسال از این فضا دور باشم وحال که برگشتم ممکن است این تصمیم را بگیرم که برای این رسانه کار نکنم البته اگر کار خوب تولید شود و مثل گذشته سریال‌های الف ساخته شود و شرایط تولید خوب باشد قطعا من و بازیگران دیگر از پیشنهادات استقبال می‌کنیم، اما امروز شرایط خیلی وحشتناک شده و الان  امکاناتی که ۱۰ سال پیش داشتیم را نداریم و اصلا دلیلی برای کار نمی‌ماند.

بازیگر نقش "فرنگیس" در سریال "سال‌های دور از خانه درخصوص حضورش در این سریال گفت: سال‌های دور از خانه تجربه موفقی بود و مردم دوست داشتند و به این دلیل پیشنهاد بازی در این کار را پذیرفتم که ژانر متفاوت و نقش متفاوتی  داشت علاوه بر اینکه عوامل کار حرفه‌ای بودند و تهیه کننده خوبی داشت و از کار‌هایی بود که احساس کردم کار متفاوتی است و این واکنش را هم از مردم گرفتم که می‌گفتند" چه جالب که در این نقش بازی کردید" و دلم می‌خواهد در مسیری که پیش رو دارم به همین صورت فعالیت کنم. البته پیش از این کار تجربه بازی در ژانر طنز را داشتم و دلم می‌خواست مجدد این ژانر را تجربه کنم خوشبختانه به دل مخاطبین نشست.

میرامینی در ادامه درخصوص فضای حال حاضر سینما و دلیل حضور کمرنگ اش در این مدیوم اظهار کرد: واقعیت این است که نمی‌توان منکر باندبازی و فضای رابطه‌ای در سینما شد البته این موضوع تنها مختص این حرفه نیست و ممکن است در مشاغل دیگری هم وجود داشته باشد؛ این معضل خیلی سال است که در سینمای ما وجود داشته و مختص سال‌های اخیر نیست منتهی پیش‌تر فضای مجازی به این صورت فعال و گسترده نبود  که تمامی مسائل را بازگو کند و الان این موضوعات سروصدای بیشتری پیدا کرده است و دلیل اینکه یک عده بازیگر مدام در کار‌های سینمایی تکرار می‌شوند همین باندبازی‌هاست. در مورد کم کاری ام در سینما باید بگویم که شاید از بدشانسی من است، چرا که سر هرکار و سریالی که رفتم و قرارداد داشتم در همان تایم، کار‌های سینمایی به من پیشنهاد شد و من نتوانستم در آن پروژه حضور داشته باشم، مثل امسال که پیشنهاد آقای "توکلی"  را از دست دادم.

وی ضمن اشاره به این موضوع که در همه جای دنیا اسم سلبریتی‌ها با حاشیه همراه است افزود:  دلیل آن جذابیتی است که برای مردم دارد و این مسأله که فلان بازیگر حاشیه دارد و یا ندارد موضوعی شخصی است به هرحال بازیگران دیده می‌شوند و مردم در فضای مجازی از اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد باخبر شده و در موردش نظر می‌دهند و نمی‌توان در خصوص آن ارزش گذاری کرد، چون امری  شخصی و سلیقه‌ای است. من تا جایی که به انتخاب خودم باشد در این فضا فعالیت دارم و در مورد کار‌ها و برنامه‌هایم اطلاع رسانی می‌کنم و پیجی شخصی دارم که مثل یک آلبوم شخصی است؛ به نظرم وقتی صفحه شخصی هر بازیگری را ورق بزنند متوجه جهان بینی او خواهند شد البته نه به طور کامل بلکه اطلاعات سطحی را به مخاطبان می‌دهد.

او در ادامه درخصوص وضعیت تئاتر در مقایسه با سال‌های گذشته بیان کرد: من هیچ وقت به صورت متمرکز در تئاتر کار نکردم و فکر می‌کنم اگر درسال‌های دور یعنی یک دهه پیش در این مدیوم فعالیت می‌کردم لذت بیشتری داشت. همه می‌دانیم اوضاع همه چیز در کشور دگرگون و متحول شده و تئاتر هم از این قضیه جدا نیست. البته هرچند وقت یکبار با بچه‌های تئاتر کار می‌کنم و اتفاقا در این مدیوم گزیده کار هستم و کار‌هایی که دوست دارم را انتخاب می‌کنم ونتیجه مطلوب تری هم گرفتم، اما فکر می‌کنم این فضا کم کم به نمایش هم رخنه کرده و سالن‌ها خالی است و هر سری که برای تماشای کاری می‌رویم شاهد نمایش‌های ضعیف هم هستیم البته بازیگر‌های خوب تئاتر همچنان جایگاه خود را دارند و کار‌های خوبی اجرا می‌شود، ولی از طرفی کار‌های بدی وجود دارند و اینکه می‌بینی تئاتر شهر دیگر تئاتر شهر سابق نیست برای من ناراحت کننده است.

این بازیگر که در ستایش ۲ حضور داشت در رابطه با دلیل عدم حضورش در بخش سوم این سریال توضیح داد: خیلی‌ها از من سوال می‌کنند که چرا در قسمت سوم این کار حضور ندارم باید بگویم سر ستایش ۲  به من گفته بودند "نازگل " نقش دیگر و شخصیت دیگری دارد و وقتی سرکار رفتم آن چیزی که فکر می‌کردم و شنیده بودم نبود، اما من خیلی حرفه‌ای تا انتها کارم را ادامه دادم و در ستایش ۳ هم کاملا توافقی و دوستانه صحبت کردیم و من فکر کردم این نقش برای من جذاب نیست و کم است؛ در اصل رزومه من این اجازه را نمی‌دهد که در این سریال باشم ضمن اینکه شرایط و موقعیت من طوری بود که اصلا نمی‌توانستم بروم و انصراف دادم به نظرم خیلی درست‌تر است که این نقش برای چهره‌ای باشد که تازه قرار است معرفی شود.

گفتگو از: اعظم صفایی


منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳