چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
فاطمه شعبانی : مجموعه تلویزیونی «ترورخاموش» مجموعه پلیسی و امنیتی در مورد امنیت نرم است و هدف آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است و به معضلاتی، چون طلاق، مواد مخدر، حاشیه نشینی و کودک همسری می‌پردازد. در این مجموعه که برگرفته از پرونده‌های واقعی امنیتی است شاهد بازی «امیرمحمد زند» بازیگر تلویزیون و سینما در این مجموعه تلویزیونی هستیم. گفتگو ما را با این بازیگر بخوانید.
 
جوان‌ها  برای اینکه درس بخوانند و مغزشان کار کند از مواد مخدر استفاده می‌کنند| هرگز درگیر مواد مخدر نشدم | نمی‌خواستم در ستایش ۳ بازی کنم!

چطور برای بازی در این سریال و نقش نوید انتخاب شدید؟

احمد آقا معظمی از دوستان قدیمی من هست و سالهاست با همدیگر رفاقت داریم. او بازی در این سریال را به من پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم و بازی در این نقش را دوست داشتم.

کمی درباره کیفیت نقش تان در این سریال بگویید؟

 هرچند  نقشم از لحاظ فیلمنامه‌ای تغییرانی کرده است، اما با این وجود نقشم جذابیت خودش را  دارد. البته نمی‌توانم زیاد درباره شخصیت «نوید» صحبت کنم، چون داستان لو می‌رود، اما در قسمت‌های بعدی سریال خواهیم دید که نوید شخصیت خیلی مثبتی نیست و تقریبا خاکستری است برای همین دوست داشتم نقش کمی سمت منفی­‌تر هم بازی کنم.

به نظرمی رسد که «نوید» یک آدم جاه طلب است؟!

بله، «نوید» آدم جاه طلبی است که برای رسیدن به پول و مقام،   انتخاب می‌کند که با یکی از سردسته‌های پخش کننده مواد مخدر همکار باشد. این بُعد جاه طالبی «نوید» است و بُعد دیگر این کاراکتر، علاقه قلبی اش به دختر این آقا است که از یک جایی به بعد این علاقه به جاه طلبی می­چربد. نقشی است که  نمودار سینوسی خاصی دارد. تا آخر سریال کار‌هایی از او می­ بینیم که شاید قابل پیش بینی نباشد و برای سریال کشش ایجاد می‌کند.

موضوع مواد مخدر موضوع تکراری نیست؟

من به جز این سریال در چند سریال دیگر که در باره مواد مخدر بود بازی کرده ام مثلا در سریال «مثل شیشه» که در آن نقش پلیس کار کردم. سریال درباره مواد مخدر و مافیایی که مواد اولیه و پیش نیاز این مواد را وارد ایران می‌کنند و در آزمایشگاههایشان می‌سازد و در جامعه پخش می‌کنند. مواد مخدر یک گرفتاری است که نه تنها کشور ما بلکه همه کشور‌ها درگیرش هستند. یک قصه پیچیده و یک مافیای پیچیده دارد. این یک معضل اجتماعی است، هرچند سالهاست پلیس اطلاعات و مواد مخدر در این زمینه خیلی زحمت می‌کشند، اما همچنان این گرفتاری وجود دارد و همچنان کسانی هستند که از طریق نابودی زندگی دیگران به مال و منال می‌رسند. ماجرای مواد مخدر هیچ وقت تمام نمی‌شود و پس باید در قالب فیلم و سریال به آن پرداخته شود.

 متاسفانه نسل جوان و تجصیل کرده ما به این مواد تمایل دارند؟

بله، در قسمت اول سریال هم این موضوع را نشان دادند؛ جوان‌ها  برای اینکه درس بخوانند و خوب یاد بگیرند و مغزشان کار کند از این مواد استفاده می‌کنند. متاسفانه یک واقعیت است شاید اوایل مواد یک کمک‌هایی در یادگیری درس بکند، اما در ادامه باعث اضمحلال و نابودی فرد می‌شود.

 شما خودتان هیچ وقت وسوسه شدید این مواد را امتحان کنید؟

نه خوشبختانه، چون من در این موارد آدم ترسویی هستم خدا را شکرمی کنم که ترسو هستم و تا به حال حتی فکر امتحانش را هم نکردم.

 پس خوب است در بعضی موارد جوان‌ها ترسو باشند؟

در این جور مسائل بله، ترس خوب و یک عامل بازدارنده است. چون اغلب  کسانی که به سمت مواد مخدر چه صنعتی چه سنتی می‌روند افراد جسور و شجاع هستند و اعتماد به نفس بالا دارند و با اطمینان می­ گویند ما با بقیه  فرق داریم و ما معتاد نمی‌شویم و هرموقع خواستیم می‌توانیم برگردیم در حالیکه بعد از مدتی متوجه می‌شوند نه تنها با بقیه فرق ندارند بلکه معتاد شده اند و راهی برای برون رفت از این مشکل ندارند. توصیه می‌کنم که هیچ وقت حتی برای یکبار هم این مواد را امتحان نکنند.
 
جوان‌ها  برای اینکه درس بخوانند و مغزشان کار کند از مواد مخدر استفاده می‌کنند| هرگز درگیر مواد مخدر نشدم | نمی‌خواستم در ستایش ۳ بازی کنم!
همزمان با پخش ترور خاموش شما در سریال ستایش هم بازی کردید کمی از نقشتان در ستایش ۳ بگویید؟

در ستایش ۲ از من دعوت شد که نقش داماد ستایش را بازی کنم که یک استاد دانشگاه است و رشته وکالت درس می‌دهد عاشق دانشجویش می‌شود و قصه‌هایی قشنگی پیش می‌آید. ستایس ۲ به دلایلی -که هنوز متوجه نشدم- از یک جایی قطع و فیلمبرداری تعطیل شد و نقش من به نوعی ابتر ماند. سال‌ها از پخش ستایش ۲  گذشت تا عوامل سریال تصمیم گرفتند که ستایش ۳ ساخته  شود. قرار بر چیز دیگری بود که نقش داماد و دختر ستایش پررنگ‌تر از قبل باشد، اما در روند نگارش فیلمنامه تغییراتی کرد که این نقش کمی کم رنگ شد. من ابتدا به ساکن نمی‌خواستم بپذیرم که در ستایش ۳ بازی کنم، اما با اصرار نویسنده و کارگردان پذیرفتم، چون متقاعد شدم نقشم هرچند کوتاه، اما کلیدی و تاثیر گذار است.

 به نظر شما دلیل اقبال مردم  از بعضی سریال‌ها چی است؟

به هرحال این سریال درام عجیبی دارد خصوصا «ستایش» یک درام خانوادگی و پیچیده داشت که باعث شد مخاطبان را جذب کند و پای تلویزیون بنشاند. امیدوارم در ادامه ستایش ۳ همین اتفاق بیفتد هرچند انتقاداتی در مورد گریم و بعضی مسایل این سریال هست، اما به لحاظ قصه و داستان می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

از میان نقش‌هایی که بازی کردید کدام را بیشتر دوست دارید؟

سال‌ها که نقشی را که من را اقناع بکند به من پیشنهاد نشده است، اما در فیلم سینمایی «اتوبوس شب» نقش عماد را بازی کردم که برایش دیپلم افتخار هم گرفتم نقش ماندگار و خاطره انگیز بود و همبازی شدن با مرحوم خسروشکیبایی یک جور توفیق بود.
جوان‌ها  برای اینکه درس بخوانند و مغزشان کار کند از مواد مخدر استفاده می‌کنند| هرگز درگیر مواد مخدر نشدم | نمی‌خواستم در ستایش ۳ بازی کنم!

مردم شما را به کدام نقش می‌شناسند؟

 در سریال تلویزیونی «به دنیا بگویید بایستد» نقش «شهریار والا» را بازی کردم. با وجودی که ۱۴ سال از پخش آن سریال گذشته بازهم خیلی‌ها من را با شهریار والا می‌شناسند. همچنان «شهریار» بهترین خاطره‌ها را برایم رقم زده است. آن زمان خانه مان میدان رسالت بود آن زمان ماشین نداشتم، از تاکسی که پیاده می‌شدم که به خانه بروم یک عده دنبالم راه می‌افتادند و صدا می‌زدند: داداش شری، داش شری! خیلی دوست داشتم امیدوارم در آینده یک اتفاق بیفتد و یک نقش اینطوری بازی کنم.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار